Nέο Opel Astra: Ποιότητα και τεχνολογία
Το Opel Astra έκτης γενιάς συνδυάζει την παραδοσιακή αξιοπιστία και άνεση των μοντέλων της γερμανικής μάρκας με καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής, ποιοτικά υλικά και εκλεπτυσμένο ντιζάιν.
Νέα μονοπάτια ακολούθησε η Opel για το Astra έκτης γενιάς. Το συγκεκριμένο μοντέλο ξεχώριζε ανέκαθεν για την αξιοπιστία, τους χώρους και μία συμφέρουσα σχέση τιμής/προϊόντος, ωστόσο το Astra νέας γενιάς ανέβηκε πίστα συνδυάζοντας όλες αυτές τις παραδοσιακές αξίες με καινοτόμες τεχνολογίες, premium υλικά κατασκευής, τολμηρό –για τα δεδομένα της μάρκας– ντιζάιν και πιο οδηγοκεντρική αίσθηση οδήγησης.
Αυτό αποτυπώνεται εύγλωττα στη νέα μάσκα του αυτοκινήτου, η οποία υιοθετεί σε μεγάλο βαθμό τα εκλεπτυσμένα και δυναμικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του πειραματικού Opel Vizor με σήμα κατατεθέν τα φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ και τις συνδετικές γρίλιες τους.
Τα φωτιστικά αξίζουν ιδιαίτερης μνείας χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα Intelli-Lux LED Pixel Light με 168 στοιχεία LED, που κάνουν τη νύχτα μέρα και συνιστούν από μόνα τους ένα σημαντικό επιχείρημα υπέρ της αγοράς ενός νέου Astra.
Κατά τα άλλα έχουμε ένα τυπικό πεντάθυρο οικογενειακό αμάξωμα με μήκος 4.374 χιλιοστών, πλάτος 1.860 χιλιοστών, αρμονικές αναλογίες και ένα μακρύ μεταξόνιο 2.675 χιλιοστών, που φροντίζει για στιβαρή οδηγική συμπεριφορά και ευρυχωρία αισθητά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας.
Σε αυτό συμβάλλει η υπερσύγχρονη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του μητρικού ομίλου Stellantis, αν και το νέο Astra κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ρίσελσχαϊμ και διατηρεί το γερμανικό DNA του, όπως επιβεβαιώνουν τα ποιοτικά υλικά του και το προσεγμένο φινίρισμα στο εσωτερικό του.
Εδώ κάνει σίγουρα τη διαφορά ο 100% ψηφιακός πίνακας οργάνων Pure Panel, ενώ τα κορυφαίων ανατομικών προδιαγραφών καθίσματα συνεχίζουν την παράδοση που έχει δημιουργήσει η Opel στον συγκεκριμένο τομέα.
Οι χώροι κρίνονται απολύτως ικανοποιητικοί τόσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ επαρκέστατος και απολύτως αξιοποιήσιμος είναι και ο χώρος αποσκευών με ελάχιστο όγκο τα 422 λίτρα.
To μοντέλο που δοκιμάσαμε διέθετε τον γνωστό και πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα της οικογένειας PureTech στην τούρμπο εκδοχή των 1,2 λίτρων με 130 ίππους ισχύ, ο οποίος συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Πρόκειται για ένα δίδυμο που μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στην πράξη, με τις ικανοποιητικές επιταχύνσεις του από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’), αλλά και τις σβέλτες ρεπρίζ σε κίνηση, καθώς το ελαστικό μοτέρ εμφανίζει στρέψη ροπής 230 Nm ήδη από τις 1.750 σ.α.λ.
Στα υπέρ του κινητήρα καταγράψαμε τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του, που ακούγεται μόνο αν το πιέσεις πολύ, και την άψογη συνεργασία του με το γρήγορο αυτόματο σασμάν, ενώ η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε λογικά επίπεδα της τάξης περίπου των 7 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ.
Στιβαρή και δυναμική ήταν η εικόνα του Opel Astra έκτης γενιάς στον δρόμο, όπου οι καλοσχεδιασμένες αναρτήσεις φροντίζουν για ασφαλή «πατήματα» στην άσφαλτο, ο θόρυβος κύλισης είναι ανεπαίσθητος και οι κλίσεις του άκαμπτου αμαξώματος στις γρήγορες στροφές αμελητέες.
Άνετα ταξίδια εγγυάται και η πολύ καλή ηχομόνωση του ευρύχωρου θαλάμου επιβατών, ενώ μπόνους αποτελεί το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών και πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης εκτός ορίων της λωρίδας κυκλοφορίας, ανίχνευση συμπτωμάτων κόπωσης του οδηγού κ.λπ.
Oι τιμές του νέου Opel Astra ξεκινούν στις βενζινοκίνητες εκδοχές από 24.900 ευρώ για τα χειροκίνητα μοντέλα των 110 ίππων και από 25.900 ευρώ για εκείνα των 130 αλόγων. Τα μοντέλα των 130 ίππων με αυτόματο σασμάν 8 σχέσεων, όπως αυτό της δοκιμής μας, ξεκινούν από 32.500 ευρώ στην πλούσια έκδοση Elegance με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς Eco LED με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας, οθόνη αφής 10 ιντσών και ενημέρωσης οδηγού 10 ιντσών, Active Cruise Control με πλήρες μπουκέτο συστημάτων ασφαλείας, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ.