Nio ET5: Ηλεκτρική μπερλίνα από την Κίνα με αυτονομία έως 1.000 χλμ.
Η απόβαση της κινέζικης Nio στην Ευρώπη θα πραγματοποιηθεί με αιχμή του δόρατος το ηλεκτρικό μοντέλο ΕΤ5 με σπορ γραμμές, πολύ γρήγορες επιδόσεις, μεγάλες εμβέλειες και προδιαγραφές οι οποίες το αναδεικνύουν σε αντίπαλο δέος για το Tesla Model 3.
Ένας νέος και πολύ φιλόδοξος ‘’παίκτης’’ από την Κίνα ετοιμάζεται να εισβάλλει ορμητικά το 2022 στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Ο λόγος για τη Niο, η οποία ανήκει στις πιο καινοτόμες κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων και είναι δημοφιλής στη χώρα του μεταξιού. Η Nio ξεχειλίζει αυτοπεποίθηση και βάζει τον πήχη πολύ ψηλά στη δύσκολη και άκρως απαιτητική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, ωστόσο έχει κάθε λόγο να το κάνει, αν κρίνουμε από τις προδιαγραφές του μοντέλου της ΕΤ5.
Η συγκεκριμένη μπερλίνα θα προβληματίσει σίγουρα την Tesla, καθώς είναι πολύ ανταγωνιστική σε σύγκριση με το πετυχημένο Model 3, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δείχνει ανώτερη από τον Αμερικανό αντίπαλό της. Το μήκους 4,79 μ. Nio ET5 εφοδιάζεται στη βασική εκδοχή του με μία μπαταρία χωρητικότητας 75 kWh και αυτονομία έως 550 χλμ., ωστόσο η κορυφαία έκδοση διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία 150 kWh, χάρη στην οποία αγγίζει μία εμβέλεια της τάξης των 1.000 χιλιομέτρων! Υπάρχει επίσης και μία ενδιάμεση πρόταση με μπαταρία 100 kWh, η οποία διανύει γύρω στα 700 χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί στάση για φόρτιση.
Το Nio ET5 δεν πείθει ωστόσο μόνον στον τομέα της αυτονομίας, αλλά διαθέτει και μία σειρά άλλων προσόντων, που του προσδίδουν μεγάλο ενδιαφέρον. Ένα από αυτά είναι αναμφίβολα και ο σχεδιασμός της κινέζικης μεσαίας λιμουζίνας, ο οποίος είναι αυθεντικός και μοντέρνος, με έντονα σπορ στοιχεία και γραμμές, οι οποίες παραπέμπουν σε τετράθυρο coupe.
Ο σπορ χαρακτήρας δεν αποτυπώνεται μόνο στο ντιζάιν, αλλά και στις επιδόσεις του τετρακίνητου μοντέλου, που εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συστημικής ισχύος 489 ίππων και με 700 Nm ροπή στρέψης. Χάρη σε αυτές τις προδιαγραφές, επιταχύνει το ΕΤ5 από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,3’’, ενώ τα πανίσχυρα φρένα του φροντίζουν να ακινητοποιείται επιβραδύνοντας από τα 100 χλμ./ώρα μετά από 33,9 μέτρα.
Το εσωτερικό της ηλεκτροκίνητης λιμουζίνας ακολουθεί μία αφαιρετική λογική με το επίκεντρο του ενδιαφέροντος να εστιάζεται στη μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων και στη μικρότερη οθόνη 10,2 ιντσών του ψηφιακού κόκπιτ, το οποίο εφοδιάζει τον οδηγό με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Το λανσάρισμα του Nio ET5 στην Ευρώπη προβλέπεται να γίνει πιθανότατα το φθινόπωρο του 2022 στις αγορές της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας, της Δανίας και την Νορβηγίας, ενώ το κινέζικο μοντέλο θα εξάγεται σε συνολικά 22 διαφορετικές χώρες με την προοπτική να αυξηθούν ακόμη περισσότερο στο μέλλον.