Πέφτει τον Ιούλιο η αυλαία για τη BMW i3
Τέλος εποχής για την ηλεκτροκίνητη BMW i3, η οποία λανσαρίστηκε το 2013 και εντυπωσίασε με σχεδιαστικές και τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τη χρήση ανθρακονήματος στο αμάξωμα και ανακυκλωμένων υλικών στο εσωτερικό της.
Toν Ιούλιο σταματά οριστικά η παραγωγή της BMW i3, ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου που παρουσιάστηκε το 2013 και αναδείχθηκε αμέσως στο πιο σύγχρονο και καινοτόμο αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Το βαυαρικό όχημα είχε να αντιμετωπίσει ως βασικούς αντιπάλους τα –επίσης ηλεκτρικά– Nissan Leaf, Renault Zoe και Tesla Model S, σχηματίζοντας μαζί τους ένα μικρό γκρουπ σκαπανέων της συγκεκριμένης τεχνολογίας.
Ωστόσο η BMW i3 δεν ξεχώρισε κυρίως λόγω του ηλεκτροκινητήρα της, αλλά χάρη σε μία σειρά άλλων χαρακτηριστικών που συνιστούσαν πραγματική επανάσταση για την εποχή της. Ενδεικτικά αναφέρουμε το αλουμινένιο σασί, τη δομή του αμαξώματος από ανθρακόνημα και την κάλυψή του με συνθετικά υλικά.
Μπροστά από την εποχή του ήταν και το εσωτερικό του πεντάθυρου μοντέλου, όπου χρησιμοποιήθηκαν εκτεταμένα φυτικές ίνες και προϊόντα ανακύκλωσης, ενώ σχεδιαστικό highlight ήταν οι πίσω πόρτες με την αντίθετη φορά ανοίγματος.
Από την άλλη πλευρά υπήρχε μία αχίλλειος φτέρνα, όσον αφορά την αυτονομία του ηλεκτροκίνητου οχήματος, η οποία δεν ξεπερνούσε αρχικά τα 190 χιλιόμετρα και μάλιστα σύμφωνα με τον παλαιότερο –και πιο…large– τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων.
Αργότερα πάντως κυκλοφόρησαν εκδόσεις με μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας, χάρη στις οποίες η BMW i3 μπορούσε να καλύψει αποστάσεις έως και 310 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Αυτό έδωσε ώθηση στις πωλήσεις του καινοτόμου αυτοκινήτου και είχε ως αποτέλεσμα την παράταση της παραγωγής του για άλλα δύο χρόνια.
Έτσι είχαμε το ασυνήθιστο φαινόμενο να βελτιώνονται αντί να μειώνονται οι πωλήσεις της i3 με την πάροδο του χρόνου, όπως συμβαίνει κανονικά στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων. Το πλήρωμα του χρόνου για τη BMW i3 έρχεται πλέον τον Ιούλιο μετά από 9 χρόνια παραγωγής σχεδόν 250.000 μονάδων και χωρίς να υπάρξει διάδοχος.
Σύμφωνα με την BMW το τέλος της i3 συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στη συμπεριφορά των εν δυνάμει αγοραστών αυτοκινήτων στις μικρομεσαίες κατηγορίες, οι οποίοι δίνουν πλέον μεγαλύτερο βάρος στην ευρυχωρία και σε ένα κλασικότερο ντιζάιν.
Καθαρά λογιστικά, η i3 υπήρξε πιθανότατα ένα ζημιογόνο project για την BMW, καθώς τα έσοδα από τις πωλήσεις της δεν κατάφεραν να καλύψουν το κόστος εξέλιξής της, που ξεπέρασε τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, υπήρξε ανεκτίμητος πάροχος εμπειριών και τεχνογνωσίας για όλα τα σημερινά, αλλά και τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα της BMW.
Στο εργοστάσιο της Λειψίας θα κατασκευάζεται πλέον από το καλοκαίρι του 2022 η νέα BMW σειρά 2 Active Tourer και από την επόμενη χρονιά το νέο Mini Countryman με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρες, αλλά και σε Plug-in υβριδικές εκδόσεις.