Στο τιμόνι του Peugeot 308 τρίτης γενιάς
Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο Peugeot 308 στην άκρως ενδιαφέρουσα βενζινοκίνητη έκδοση των 1.2 λίτρων με 130 δυναμικούς ίππους και σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Επί πολλά χρόνια αποτελούσε η μικρομεσαία κατηγορία το κύριο πεδίο δράσης της Peugeot με μοντέλα, όπως τα γνωστά και άκρως επιτυχημένα 306 και 307. Η γέννηση του 308 πριν περίπου μία δεκαπενταετία σηματοδότησε ωστόσο μία κομβική αλλαγή στην πορεία της Peugeot από μία μάρκα με προσιτά και mainstream αυτοκίνητα σε μία φίρμα με σαφή premium χαρακτηριστικά, πάντα όμως σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές. Οι Γάλλοι έχτισαν από εκείνη τη στιγμή και μετά τη φήμη τους βασισμένοι στο υπέροχο εξωτερικό και εσωτερικό ντιζάιν των νέων μοντέλων τους, την εξαιρετική εικόνα τους στον δρόμο, την υψηλή ποιότητα κατασκευής τους και φυσικά μία μοναδική γκάμα κινητήρων για όλα τα γούστα είτε μιλάμε για βενζίνης και πετρελαίου είτε για υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Το νέο Peugeot 308, που λανσαρίστηκε πρόσφατα στη χώρα μας, συγκεντρώνει όλα τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά στον υπερθετικό βαθμό, αν και η 100% ηλεκτροκίνητη εκδοχή του δεν είναι προς το παρόν διαθέσιμη και αναμένεται να κυκλοφορήσει προσεχώς στην αγορά. Σε κάθε περίπτωση, δείχνει έτοιμο να ανταποκριθεί στον ρόλο του ως βασικός πυλώνας της γκάμας της γαλλικής μάρκας απέναντι όχι μόνον στα αντίστοιχα μικρομεσαία χάτσμπακ του ανταγωνισμού, αλλά και στα crossover SUV, που βρίσκονται πλέον στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού.
Ένα από τα δυνατότερα όπλα του Peugeot 308 τρίτης γενιάς αποτελεί ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του αμαξώματος με τους δυναμικούς προβολείς LED της μάσκας να πλαισιώνονται από τα κάθετα φώτα ημέρας σε σχήμα κυνοδόντων λιονταριού, ενώ στο κέντρο δεσπόζει το ανασχεδιασμένο λογότυπο της μάρκας. Το μήκος του αμαξώματος ανέρχεται πλέον σε 4.367 χιλιοστά, οι αναλογίες του κρίνονται απολύτως αρμονικές και ισορροπημένες, οι αεροδυναμικές γραμμές θεωρούνται αυτονόητες τόσο για λόγους αισθητικής όσο και οικονομικής κατανάλωσης, ενώ στο πίσω μέρος κάνουν –οπτικά- τη διαφορά τα φωτιστικά σώματα, που παραπέμπουν σε αποτύπωμα νυχιών λιονταριού.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Τα υλικά κατασκευής είναι ξεκάθαρα premium, το φινίρισμα πολύ προσεγμένο και οι χώροι από τους καλύτερους στην κατηγορία χάρη και στο αυξημένο μήκος του μεταξονίου, που αγγίζει πλέον τα 2.675 χιλιοστά. Οικογενειακών προδιαγραφών αποδεικνύεται και ο χώρος αποσκευών με μίνιμουμ όγκο 412 λίτρα και μάξιμουμ 1.323 λίτρα, εφόσον αναδιπλώσετε τις πλάτες των διαιρούμενων πίσω καθισμάτων. Οι Γάλλοι έδωσαν μεγάλη έμφαση στη λειτουργικότητα, τοποθετώντας τους αεραγωγούς αρκετά ψηλά και προικίζοντας το νέο 308 με πρακτικούς διακόπτες αφής, ενώ για ιδιαίτερη ατμόσφαιρα φροντίζει ο LED κρυφός φωτισμός του εσωτερικού με δυνατότητα επιλογής μεταξύ οκτώ αποχρώσεων.
Σημείο αναφοράς παραμένει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων i-cockpit 3D με τρισδιάστατη απεικόνιση των ενδείξεων στις πλουσιότερες εκδόσεις, ενώ μας άρεσε και το ανασχεδιασμένο σπορ τιμόνι. Να σημειώσουμε ότι η 3D λειτουργία δεν περιορίζεται μόνο στην οθόνη του κόκπιτ, αλλά και στην οθόνη 10 ιντσών της κεντρικής κονσόλας η οποία πηγαίνει πακέτο με το εντελώς καινούργιο σύστημα πολυμέσων i-Connect της Peugeot, που ανεβάζει τις δυνατότητες συνδεσιμότητας σε άλλο επίπεδο.
Η έκδοση 1.2 Pure Tech των 130 ίππων θεωρούμε ότι αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ των πολλών επιλογών συστημάτων κίνησης του νέου Peugeot 308 (βενζίνη με 110 ίππους, πετρέλαιο με 130 άλογα και δύο Plug-in υβριδικές 180 και 225 ίππων με ηλεκτρική αυτονομία έως 70 χιλιομέτρων). Αν συνδυάζεται μάλιστα με το σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, τότε καλύπτει και τα πλέον απαιτητικά γούστα με τις επιδόσεις, την οδική της συμπεριφορά και την άνεση οδήγησης εντός και εκτός πόλης. Οι επιταχύνσεις του αυτοκινήτου ήταν αξιοπρεπέστατες (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, τελική 210 χλμ./ώρα), οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονταν απολύτως ομαλά σε όλο το φάσμα περιστροφών του κινητήρα, ενώ μας εντυπωσίασε η ελαστικότητα του μοτέρ, που ακούγεται πάντως αρκετά μετά τις 4.000 σ.α.λ. Συνολικά μετρήσαμε μία μέση κατανάλωση της τάξης των 7 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ., η οποία μάλιστα μπορεί να μειωθεί με ένα συντηρητικότερο στυλ οδήγησης. Η αλήθεια είναι πάντως, ότι το 308 τρίτης γενιάς προσφέρεται για οδηγικές αταξίες λόγω της ευχάριστης και στιβαρής αίσθησής του στο δρόμο, όπου οι αναρτήσεις κάνουν πολύ καλή δουλειά στα κεφάλαιο της πρόσφυσης και του φιλτραρίσματος των κραδασμών.
H τιμή για το αυτόματο Peugeot 308 ξεκινά στην έκδοση Active Plus των 130 ίππων από 29.800 ευρώ και με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο από 26.500 ευρώ, ενώ η οικονομικότερη πρόταση της γκάμας είναι η αντίστοιχη έκδοση με 110 άλογα και τιμή εκκίνησης 25.500 ευρώ. Εκ πρώτης όψεως πρόκειται για τσιμπημένες τιμές, ωστόσο αυτή η εικόνα ακρίβειας επικρατεί δυστυχώς γενικότερα στην αγορά αυτοκινήτου και η Peugeot δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Στην περίπτωση του νέου 308 λειτουργούν τουλάχιστον συμφιλιωτικά οι premium προδιαγραφές του, οι μεγάλοι χώροι του, το εντυπωσιακό ντιζάιν και η ευχάριστη αίσθηση οδήγησης.