Volvo C40 Recharge: Κομψό SUV-Coupe με πράσινες ευαισθησίες
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo προσφέρει μεγάλους χώρους παρά τον Coupe σχεδιασμό του, εντυπωσιάζει με τις εκπληκτικές επιδόσεις του, ενώ παίρνει εμπρός αναγνωρίζοντας απλά το κλειδί, οπότε δεν υπάρχει μπουτόν εκκίνησης.
Η Volvo αποτελεί διαχρονικά τη μάρκα που ταυτίζεται όσο καμία άλλη με την οδική ασφάλεια και την προστασία των επιβατών, ωστόσο στη σύγχρονη ιστορία της χρειάστηκε να περάσει από σαράντα κύματα, πριν βρει το λιμάνι της στο πρόσωπο της κινέζικης Geely.
Η ένταξη της σουηδικής μάρκας πριν από έντεκα χρόνια στον πανίσχυρο όμιλο από τη Χώρα του Μεταξιού λειτούργησε ευεργετικά για τη Volvo, καθώς άρχισε να πρωτοπορεί δημιουργώντας τάσεις τις οποίες ακολουθούν με χρονική υστέρηση οι premium ανταγωνιστές της.
Αναφέρουμε ενδεικτικά τη θέσπιση των 180 χλμ./ώρα ως ανώτατη ταχύτητα για όλα τα μοντέλα της, τα συνδρομητικά προγράμματα απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου, τις ιντερνετικές πωλήσεις, τους εταιρικούς ιστότοπους με προδιαγραφές εκθέσεων, αλλά και τον πλήρη μετασχηματισμό όλου του στόλου της έως το 2030 με αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Το C40 Recharge συνιστά σε κάθε περίπτωση ορόσημο για τη Volvo, καθώς αποτελεί το πρώτο μοντέλο της που λανσαρίστηκε αποκλειστικά και μόνο ως 100% ηλεκτρικό. Πρόκειται για ένα γοητευτικό SUV-Coupe με ικανή απόσταση από το δρόμο, υψηλή θέση οδήγησης, αλλά και αεροδυναμικά σχεδιασμένη οροφή που χαμηλώνει στο πίσω τμήμα της.
Στο αισθητικό σκέλος οι ντιζάινερ της σουηδικής μάρκας έχουν υιοθετήσει τη μάσκα του Volvo XC40 με ορισμένα ρετουσαρίσματα για να ελαφρύνουν λίγο τη μετώπη από την οποία απουσιάζουν οι γρίλιες, ενώ το πίσω μέρος έχει ανασχεδιασθεί πλήρως και το θεωρούμε προσωπικά ως την πιο ελκυστική πλευρά του αμαξώματος με μήκος 4.431 χιλιοστά.
Όσον αφορά την τεχνολογία, το τετρακίνητο Volvo C40 Recharge υιοθετεί την επιτυχημένη δομή του δημοφιλούς XC40 έχοντας έναν ηλεκτροκινητήρα ανά άξονα με συνολική ισχύ 408 ίππους και σε συνδυασμό με μία μπαταρία «καθαρής» χωρητικότητας 75 κιλοβατώρων.
Χάρη ωστόσο στις αεροδυναμικότερες γραμμές και το κατά έξι εκατοστά χαμηλότερο ύψος του πετυχαίνει μία ονομαστική αυτονομία της τάξης των 444 χιλιομέτρων, δηλαδή 26 περισσότερα από το πιο ψηλοτάβανο XC40.
Εμείς μετρήσαμε κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας διάρκειας δοκιμής μας μία αυτονομία γύρω στα 370 χιλιόμετρα σε μεικτές διαδρομές εντός και εκτός πόλης και με νορμάλ στυλ οδήγησης.
Να σημειώσουμε ότι η εγκράτεια με το πεντάλ του γκαζιού δεν είναι εύκολη υπόθεση, αφού το Volvo C40 Recharge επιταχύνει ακαριαία με επιδόσεις γύρω στα 5 δευτερόλεπτα για την κλασική μέτρηση των 0 – 100 χλμ./ώρα, ενώ η οδήγησή του αποδεικνύεται τόσο απλή και ευχάριστη, που θυμίζει τα ηλεκτρικά αυτοκινητάκια των λούνα παρκ.
Κατ’ αρχάς, μάταια θα ψάξετε για μπουτόν εκκίνησης, καθώς δεν υπάρχει και ο ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αυτόματα «διαβάζοντας» αν βρίσκεται το κλειδί εντός ή εκτός αυτοκινήτου.
Στην πορεία διαπιστώνεις ότι δεν υπάρχουν προγράμματα οδήγησης (economy, normal, sport κ.λπ.) ούτε ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ενώ η ένταση της ανάκτησης ενέργειας γίνεται αυτόματα ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας και τις αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.
Συνολικά μιλάμε για ένα SUV με υψηλό δείκτη απόλαυσης στον δρόμο, με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στις γρήγορες στροφές, πολύ δυνατά φρένα και αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου, ιδιαίτερα στις εκδόσεις 4Χ4.
Εξαιρετικές εντυπώσεις μας άφησε το σουηδικό SUV-Coupe και στο θεμελιώδες κεφάλαιο της άνεσης οδήγησης, όπου η απόσβεση των κραδασμών γίνεται υποδειγματικά, ακόμη και αν βάλεις ψηλά τον πήχη της αξιολόγησης.
Άλλο ένα δυνατό όπλο του δυναμικού SUV-Coupe είναι οι πολύ άνετοι χώροι για τους επιβάτες της πρώτης και της δεύτερης σειράς, αν και το σχήμα του αμαξώματος περιορίζει σημαντικά την ορατότητα προς τα πίσω.
Στον μέσο όρο της κατηγορίας βρίσκεται ο χώρος αποσκευών με 413 λίτρα όγκο, ενώ προβλέπεται και ειδικός χώρος κάτω από το μπροστινό καπό, όπου μπορείς να αποθηκεύσεις, για παράδειγμα, το καλώδιο φόρτισης. Με Wallbox 22 kW πραγματοποιείται η φόρτιση της μπαταρίας σε κάτι περισσότερο από οκτώ ώρες, ενώ με ταχυφορτιστή γεμίζει η μπαταρία έως 80% σε περίπου 40 λεπτά.
Στα υπέρ του νέου μοντέλου της Volvo καταγράφονται τα θεσπέσια καθίσματα με την ιδανική στήριξη του σώματος, το προσεγμένο φινίρισμα και τα oικολογικά υλικά του κόκπιτ με τη χαρακτηριστική κάθετη οθόνη αφής, αλλά και το πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποστήριξης του οδηγού.
Οι τιμές βρίσκονται πέραν των δυνατοτήτων του μέσου Έλληνα, όπως δυστυχώς συμβαίνει και με όλους τους premium ανταγωνιστές του Volvo C40 Recharge, αν και ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης (συν το πακέτο υπηρεσιών της Google) λειτουργεί συμφιλιωτικά.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα εμπροσθοκίνητα μοντέλα με 231 ίππους κοστολογούνται στην έκδοση εκκίνησης Plus από 53.568 ευρώ, ενώ τα τετρακίνητα των 408 ίππων που ξεκινούν –με ίδια επίπεδα εξοπλισμού– από 61.008 ευρώ δικαιολογούν με το παραπάνω τη διαφορά των περίπου 7.500 ευρώ.