Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους

Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Η ταχέως αυξανόμενη παραγωγή πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης υπερκαλύπτει πλέον την ικανότητα του πλανήτη να τα διαχειριστεί, με αποτέλεσμα η πλαστική ρύπανση να έχει γίνει ένα από τα πιο πιεστικά περιβαλλοντικά ζητήματα. Κάθε χρόνο πάνω από 14 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού καταλήγουν στη θάλασσα με αποτέλεσμα άλλοτε παρθένες παραλίες να έχουν κατακλυστεί με απορρίμματα και μικροπλαστικά, τα οποία έχουν βρεθεί στις ακτές των πιο απομακρυσμένων νησιών του κόσμου. 

Σήμερα εκτιμάται πως 171 τρισεκατομμύρια κομμάτια πλαστικού επιπλέουν στους ωκεανούς, με τους επιστήμονες να προειδοποιούν πως θα μπορούσε σχεδόν να τριπλασιαστούν μέχρι το 2040, οπότε το μέλλον του πλανήτη διαγράφεται ζοφερό αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση. 

Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους Facebook Twitter

Κάθε χρόνο η χώρα μας παράγει περίπου 700.000 τόνους πλαστικών (68 κιλά πλαστικών κατά κεφαλήν) και περίπου χιλιάδες τόνοι πλαστικά απορρίμματα καταλήγουν στις ελληνικές θάλασσες με σχεδόν το 70% από αυτά να επιστρέφει στις ελληνικές ακτές. Για να καταλάβει κανείς πόσο σοβαρό είναι το πρόβλημα αρκεί να υπολογίσει πως κάθε χιλιόμετρο ακτογραμμής συσσωρεύει πάνω από 5 κιλά πλαστικών

Και δυστυχώς όλα αυτά τα πλαστικά σκοτώνουν μαζικά ψάρια και θαλάσσια ζώα αφού χρειάζονται εκατοντάδες χρόνια για να διασπαστούν σε λιγότερο επιβλαβή υλικά. Στην Ελλάδα αλλά και στη Μεσόγειο γενικότερα, ο Νο 1 ρύπος σε συγκέντρωση στον βυθό είναι η πλαστική σακούλα, η οποία περιλαμβάνει το 1/3 του συνολικού όγκου απορριμμάτων στον βυθό και ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί ανακυκλώνεται μόλις το 1-3 % από αυτές που παράγονται.

Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους Facebook Twitter

Με άλλα λόγια, έχουν αυξηθεί τα πλαστικά απορρίμματα που παράγουμε ως ανθρωπότητα και βρίσκονται στο περιβάλλον, χωρίς ωστόσο να αυξάνεται ταυτόχρονα το ποσοστό ανακύκλωσής τους, καθώς ανακυκλώνεται μόνο το 8% με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος (84%) να καταλήγει σε χωματερές, σύμφωνα με το WWF. Λύση υπάρχει και εντοπίζεται κι εδώ στον γενικό κανόνα που θέλει την ενεργή δράση να ξεκινά από το ατομικό περνώντας στο συλλογικό, ό,τι ακριβώς κάνει η πρωτοβουλία COSMOTE BLUE.

Βασικός στόχος της πρωτοβουλίας είναι η απομάκρυνση της πλαστικής ρύπανσης από το θαλάσσιο περιβάλλον της Ελλάδας οπότε ξεκινά με δράσεις σε περιοχές του Θερμαϊκού κόλπου, της Χαλκιδικής, του Αργοσαρωνικού κόλπου και της Κρήτης, οι οποίες έχουν επιλεγεί λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης πλαστικής ρύπανσης σε αυτές και υλοποιούνται σε συνεργασία με την κοινωνική επιχείρηση «Εναλεία».

Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους Facebook Twitter

Η διαδικασία περιλαμβάνει τον καθαρισμό των ακτών και του βυθού από τα σκάφη ψαράδων που συμμετέχουν στο δίκτυο της «Εναλεία». Μετά τη συλλογή τους, τα απορρίμματα και τα πλαστικά οδηγούνται για ανακύκλωση και υπεύθυνη διαχείριση, καθώς μεγάλο μέρος αυτών καταλήγουν να επαναχρησιμοποιούνται για την παραγωγή νέων προϊόντων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας.

Μέσω της πρωτοβουλίας COSMOTE BLUE αναμένεται να συγκεντρωθούν 90 τόνοι πλαστικού μέχρι και το 2025, αλλά το καλύτερο κομμάτι είναι πως εκτιμάται ότι περισσότεροι από 52 τόνοι θα μπορέσουν να μετατραπούν σε νέα ανακυκλωμένα προϊόντα, μεταξύ άλλων κάλτσες, μπουφάν, παπούτσια ακόμη και έπιπλα. Παράλληλα, θα έχουν πραγματοποιηθεί εκπαιδεύσεις 200 και πλέον ψαράδων σε βιώσιμες μεθόδους αλιείας, καλές πρακτικές καθαρισμού των θαλασσών και υπεύθυνη διαχείριση του αλιευτικού εξοπλισμού, ώστε να αποφεύγεται η μελλοντική πλαστική ρύπανση από δίχτυα και αλιευτικό εξοπλισμό και η μείωση των ιχθυoαποθεμάτων. 

Ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους Facebook Twitter

* Η πρωτοβουλία COSMOTE BLUE αποτελεί μακροχρόνια δέσμευση της COSMOTE, που ενισχύει τη συστηματική περιβαλλοντική δράση της στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης. Θα εμπλουτίζεται και με άλλες δράσεις, αποτελώντας ένα ακόμη βήμα για τη βιωσιμότητα του πλανήτη και τη διασφάλιση της ζωής σε αυτόν. Γιατί ένας κόσμος με καθαρές θάλασσες, είναι ένας κόσμος καλύτερος για όλους.

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ