Το έθιμο της Αρσαλής στη Στερεά Ελλάδα από τη Lidl Ελλάς

Το έθιμο της Αρσαλής στη Στερεά Ελλάδα Facebook Twitter
0
ADVERTORIAL

Τα έθιμα μπορεί να μην είναι τόσο σοφά όσο οι νόμοι, όμως πάντα είναι περισσότερο αγαπητά από το λαό. Διότι όσα χρόνια και αν περάσουν είναι εδώ για να μας θυμίζουν την ιστορία, την ταυτότητά μας και τι πραγματικά μας ενώνει. Μια από αυτές τις αξίες άλλωστε πρεσβεύουν τα προϊόντα «Νώμα» της Lidl Ελλάς, ειδικά σε μια εποχή όπως αυτή που ζούμε η οποία χαρακτηρίζεται από συνεχή εξέλιξη και ταχύτητα. Διότι καλή και η εξέλιξη, αλλά έχουμε ανάγκη από έθιμα και αξίες στην καθημερινή μας ζωή προκειμένου να μας θυμίζουν ποιοι πραγματικά είμαστε.

Στο πρώτο επεισόδιο podcast της σειράς «Γεύσεις της δικής μας παράδοσης» με τον Πέτρο Λαγούτη, ένα από τα έθιμα που θα μας θυμίσει την ταυτότητά μας είναι αυτό της Αρσαλής στη Στερεά Ελλάδα, με συνοδοιπόρους την τραγουδίστρια Δέσποινα Ραφαήλ και τη διατροφολόγο Αλεξάνδρα Κοκοζοπούλου.

Το έθιμο

Πρόκειται για μια παράδοση που τελείται κάθε Πέμπτη του Πάσχα στη σπηλιά της Αρσαλής (ή Αγίας Ιερουσαλήμ) απέναντι από το Κάστρο της Υπάτης. Το σχετικό έθιμο κρατάει από τα ελληνορωμαϊκά χρόνια έχοντας ως βάση τις παγανιστικές εορτές της Άνοιξη. Με το πέρασμα των ετών όμως, απέκτησε χριστιανικό χαρακτήρα, τιμώντας ουσιαστικά την Αγία Ιερουσαλήμ (Παναγία Αρσαλή) η οποία είναι Αγία των σπηλαίων.

Σε έναν ειδικό χώρο, μια μικρή εκκλησία την οποία διαμόρφωσαν οι Υπαταίοι προκειμένου να γιορτάζεται με Πανηγυρικό χαρακτήρα η Πέμπτη της Διακαινησίμου, ουσιαστικά το έθιμο ξεκινάει μία μέρα πριν. Πρόκειται για μια πεζοπορία, κατά την οποία οι πιστοί διανύουν μια απόσταση δύο περίπου ωρών μέχρι το σπήλαιο - εκκλησία όπου ψάλλεται ο εσπερινός και ύστερα διανυκτερεύουν εκεί. 

Η Στερεά Ελλάδα ανέκαθεν είχε τον τρόπο να ενώνει το σήμερα με την ιστορία της, είτε μέσα από τα έθιμα ή τις γεύσεις που «γεννιούνται» σε αυτήν. Στο podcast που ακολουθεί δεν θα ενημερωθείς μονάχα για το τελετουργικό που πραγματοποιείται στο σπήλαιο της Υπάτης, αλλά και για ιστορίες της Στερεάς Ελλάδας, τι αξία μπορεί να έχει ένα έθιμο για την εκάστοτε περιοχή που το αναβιώνει και πολλά ακόμα μυστικά γύρω από τους γρίφους της παραδοσιακής κουζίνας της περιοχής.

To έθιμο της Αρσαλής στη Στερεά Ελλάδα

Good Living
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Good Living / Don Julio Blanco & Reposado: Η διαχρονική κομψότητα της premium tequila και το νέο κεφάλαιο στο gifting

Από τις πρώτες φυτείες αγαύης στο Jalisco μέχρι τις σύγχρονες εγκαταστάσεις αποστακτηρίων, κάθε μπουκάλι κουβαλά την κληρονομιά ενός ανθρώπου που τόλμησε να ονειρευτεί διαφορετικά.
THE LIFO TEAM
Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Good Living / Η στιγμή, σου ανήκει: Πώς σχεδιάζεται η εμπειρία γύρω από τις μικρές, μεγάλες στιγμές των παικτών

Σε μια καθημερινότητα γεμάτη ερεθίσματα, η Stoiximan επιλέγει να επικεντρωθεί σε αυτό που τελικά μετρά περισσότερο: σε εκείνη τη μοναδική στιγμή που ο καθένας ζει με τον δικό του τρόπο.
THE LIFO TEAM
Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης και επιτυχίας που ενώνει γυναίκες και κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Good Living / Empower Forward – Women in Sports: Ένα ταξίδι έμπνευσης που ενώνει γυναίκες & κορίτσια σε όλη την Ελλάδα

Το πρόγραμμα, πρωτοβουλία εταιρικής υπευθυνότητας της Stoiximan σε συνεργασία με την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, ολοκλήρωσε την πορεία του έχοντας βρεθεί σε 10 πόλεις και έχοντας κινητοποιήσει πάνω από 1000 συμμετέχουσες.
THE LIFO TEAM
L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Good Business Directory 6 / L’Oréal: H υπευθυνότητα γίνεται πυλώνας ομορφιάς, καινοτομίας και κοινωνικής δράσης

Ο μεγαλύτερος όμιλος καλλυντικών παγκοσμίως χτίζει πάνω στη φιλοσοφία ότι οι άνθρωποί του αποτελούν το θεμέλιο κάθε προόδου και δημιουργεί τεχνολογίες που καθορίζουν την επόμενη μέρα της ομορφιάς.
THE LIFO TEAM
Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Good Business Directory 6 / Deal maker και το 2025 ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών δεν αποτελεί μόνο πεδίο επενδυτικής κινητικότητας αλλά είναι και ένας από τους πιο δραστήριους κλάδους στο πεδίο της έρευνας και της καινοτομίας.
ΑΝΝΑ ΔΙΑΝΑ
Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Good Business Directory 6 / Φυσικό αέριο: «Χρυσές» επενδύσεις για την ελληνική οικονομία

Η προοπτική ανάδειξης της χώρας σε δίαυλο εφοδιασμού της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης με φυσικό αέριο δημιουργεί έδαφος για νέες επενδύσεις στην επεξεργασία και μεταφορά του αερίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΒΟΥΤΣΑΔΑΚΗΣ
Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Good Business Directory 6 / Rebrain Greece | Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα: Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα επαναπατρισμού στελεχών

Οι εκδηλώσεις Rebrain Greece και Ημέρα Καριέρας λειτουργούν ως δίαυλος μεταξύ των επιχειρήσεων και της ελληνικής διασποράς, παρουσιάζοντας αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, φορολογικά κίνητρα και νέες ευκαιρίες απασχόλησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΥΡΟΥΛΗ
Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Good Business Directory 6 / Μανόλης Παπαπολύζος: Η δημιουργικότητα δεν χάθηκε, απλώς σταματήσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά

Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος και πρόεδρος της DDB Athens βλέπει μια αγορά που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νόμους, πίξελ και αλγόριθμους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Good Business Directory 6 / Δημήτρης Ψαλτούλης: Τεχνολογία και ελληνικό ταλέντο στο επίκεντρο της παγκόσμιας πορείας της Dialectica

Οι αξίες που οδήγησαν την εταιρεία στην κορυφή, ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης και η δύναμη του ελληνικού ταλέντου που στηρίζει την παγκόσμια ανάπτυξή της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ