ADVERTORIAL
Η δική μου ιστορία της αυτοπεποίθησης και της αποδοχής, ξεκινά από το δημοτικό. Ήμουν η πιο μελαχρινή - θυμάμαι όταν παίζαμε με τις φίλες μου «πριγκίπισσες», να μου δίνεται ο ίδιος ρόλος, χωρίς κανείς να με ρωτήσει. Η Σταχτοπούτα, η Ωραία Κοιμωμένη, έστω η Μπελ, ήταν όλες έξω από την εξίσωση. Όχι ότι η Γιασμίν δεν ήταν ωραία, κάθε άλλο, αλλά πάντα με ενοχλούσε που ένιωθα πως με είχαν ήδη κατατάξει σε αυτό το συγκεκριμένο κουτάκι.
Μεγαλώνοντας, δεν ένιωσα ποτέ ξανά να αντιμετωπίζω θέμα με το πόσο μελαχρινή είμαι ή που δεν είχα ξανθά μαλλιά και μπλε μάτια. Το υποτιθέμενο αντικειμενικά ωραίο έγινε και πιο συγκεκριμένο. Άρχισε να με ενοχλεί η μύτη μου που δεν είναι αλφάδι, τα χείλη μου που δεν είναι σαρκώδη. Αν συζητούσα με φίλες, θα έσπευδαν να μου πουν ότι το δυνατό χαρακτηριστικό μου είναι τα μάτια μου, γιατί είναι μεγάλα.
Γιατί, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά μου τι έχουν; Όλα τα δικά σου χαρακτηριστικά που δεν είναι «το δυνατό σου σημείο», τι έχουν;
Η κουλτούρα των selfies ήρθε και εγκαταστάθηκε στην καθημερινότητά μας. Ακόμη και τα κινητά απέκτησαν «μπροστά κάμερα» ώστε να μην στρέφουμε το κινητό στον καθρέφτη για να φωτογραφηθούμε. Η τεχνολογία ήρθε να μας διευκολύνει να βγάλουμε την πιο ωραία selfie για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όχι μόνο με την προσθήκη της selfie κάμερας, αλλά και με τα φίλτρα. Φίλτρα που εξελίσσονται διαρκώς και αλλάζουν τα χαρακτηριστικά μας σαν ρούχα που μόλις έφυγαν από τη μόδα. Η κάμερα που προστέθηκε για να φωτογραφίζουμε με μεγαλύτερη ευκολία τον εαυτό μας, άρχισε να αποτυπώνει μόνο έναν εαυτό «πειραγμένο», που δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα απ' όσα υποτίθεται ότι έλυνε.
Τις ανασφάλειες που έφερε στο φως αυτή η κουλτούρα και το άγχος μας να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε, γιατί «δεν είναι αρκετό», και τον κίνδυνο που κρύβουν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, ενέπνευσαν το βίντεο «Reverse Selfie» του Dove, στο πλαίσιο του «Dove Self Esteem Project», που τα τελευταία χρόνια αναλύει τον αντίκτυπο όλων αυτών στην αυτοεκτίμησή μας, την αυτοπεποίθησή μας, και τελικά, στην ποιότητα ζωής μας.
Το Dove Self-Esteem Project σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο Centre of Appearance Research του University of West England, δημιούργησαν έναν Οδηγό Αυτοπεποίθησης που είναι διαθέσιμος σε όποιον τον χρειάζεται. Ο οδηγός δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις που δημιουργεί η κοινωνία για την εικόνα τους, αλλά και για τη θέση τους μέσα σε αυτή, δύο πράγματα που για πολλούς πια φαντάζουν αλληλένδετα.
Μέσα σε ένα λεπτό, στο «Reverse Selfie» βλέπουμε να αποτυπώνεται το άγχος των νέων ανθρώπων να γίνουν αποδεκτοί μέσω της εικόνας τους και σίγουρα για πολλούς αγγίζει μια ευαίσθητη χορδή. Είναι όμως σημαντικό να αναγνωριστεί η σημασία του προβλήματος, και να μην αντιμετωπίζεται ως κάτι το επιφανειακό. Όλη αυτή υπερπροσπάθεια που απεικονίζεται στο βίντεο, σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν μπορεί παρά να μη σε κάνει να αναρωτηθείς αν αξίζει τον κόπο, αλλά και το γιατί για μία «selfie», μια λέξη που έχει τη ρίζα της στη λέξη self (εαυτός), να πρέπει να γίνεις κάποιος άλλος. Αλλάζουμε λοιπόν τις selfies. Στρέφουμε την κάμερα στον πραγματικό μας εαυτό, γιατί είναι και θα είναι αρκετός.
Μάθετε περισσότερα για το Reverse Selfie και το Dove Self-Esteem Project εδώ.