Πάνος Ρήγας: «Στην Aea κάθε ανάθεση είναι πρόκληση να ξεχωρίσεις»

Πάνος Ρήγας: «Στην αία κάθε ανάθεση είναι πρόκληση να ξεχωρίσεις»

Με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων της, ο creative partner της επιτυχημένης εταιρείας επικοινωνίας μιλά για την τόλμη του να κάνεις τα πράγματα με τον δικό σου τρόπο.

Τα σλόγκαν που θυμόμαστε ακόμα και οι διαφημίσεις που έχουν σημαδέψει μια ολόκληρη εποχή υπήρξαν, στην πρώτη τους μορφή, ιδέες στο meeting μιας εταιρείας επικοινωνίας. 

 

Κλείνοντας φέτος 20 χρόνια από τη δημιουργία της, η αία relate μετρά δεκάδες meetings που κατέληξαν σε επιτυχημένες καμπάνιες και ένα ευρύ και σταθερό πελατολόγιο που την επιλέγει αποκλειστικά. 

 

Κυρίως, όμως, μπορεί να περηφανεύεται ότι έχει κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο - το «aea way» -τολμώντας, προχωρώντας στρατηγικά και φέρνοντας πάντα μια νέα ματιά στο τραπέζι. 

 

Ο Creative Partner Πάνος Ρήγας, έχει δει την αία relate να εξελίσσεται σχεδόν από την αρχή της, και να πετυχαίνει ξανά και ξανά, ένα brainstorming τη φορά. Με αφορμή την επέτειο των 20 χρόνων της, ο ίδιος εξηγεί πώς είναι να κάνεις μια δουλειά που απαιτεί διαρκώς νέες ιδέες, τη σημασία που έχουν τα «όχι» και τη σημασία του να αντιμετωπίζεις κάθε project, από καμπάνιες χιλιάδων ευρώ μέχρι μια πρόκληση σε εκδήλωση, σαν μια επικοινωνιακή πρόκληση.

 

«Το brainstorming στην πραγματικότητα δεν κουράζει, ίσα-ίσα σε ανανεώνει γιατί αναμοχλεύει αυτά που έχεις στο μυαλό σου με αυτά που έχουν στο μυαλό τους οι συνεργάτες σου»

 

Μιλώντας για προκλήσεις, βέβαια, είναι χαρακτηριστικό ότι η αία συνεχίζει να συγκαταλέγεται σταθερά ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες εταιρείες επικοινωνίας, παρά το γεγονός ότι ο χώρος της διαφήμισης έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία 20 χρόνια. Έχοντας παρακολουθήσει τις μεταμορφώσεις της από πρώτο χέρι, ήδη από το 1991, ο Πάνος Ρήγας επιβεβαιώνει ότι τα τελευταία 15 χρόνια, από την κρίση του 2010 και μετά, έγινε μια κατακόρυφη πτώση στα διαφημιστικά budget στις παραγωγές, αλλά και μία μεγάλη στροφή στην ψηφιακή επικοινωνία έναντι των παραδοσιακών μέσων. «Στην αία προσαρμοστήκαμε άμεσα και με ταχύτητα διοχετεύοντας την δημιουργικότητα μας στα νέα αυτά κανάλια επικοινωνίας. Προσαρμοστικότητα, ευελιξία και ικανότητα να συνδυάζουμε τα καλά κι από τις δύο εποχές είναι το κυριότερο στατικό της επιτυχίας», εξηγεί. 

 

Πάνος Ρήγας: «Στην αία κάθε ανάθεση είναι πρόκληση να ξεχωρίσεις»
Έργα του Πάνου Ρήγα από την πρόσφατη έκθεσή του «simb(e)l» που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2023 στην γκαλερί ΑΓΚΑΘΙ – ΚΑRTAΛΟΣ

 

Το corporate πελατολόγιο καταλαμβάνει σημαντικό ποσοστό του portfolio της αία, χωρίς όμως να την «διεκδικεί» αποκλειστικά. Και αν η επικοινωνία ενός brand φαίνεται να επιτρέπει περισσότερο χώρο για πειραματισμό, σε σχέση με τη στρατηγική για corporate πελατολόγιο, ο creative director εξηγεί ότι αυτό ισχύει μόνο όταν βλέπεις τα πράγματα επιφανειακά. «Ένα προϊόν είναι πιο fun ή πιο σέξι (όπως λέγαμε παλιότερα) από ένα οργανισμό η μία εταιρεία. Όμως ένας corporate λογαριασμός είναι κι αυτός ένα επικοινωνιακό προϊόν. Άρα μια χαρά πειραματισμό μπορείς να κάνεις στην επικοινωνία του. Η κλασική συνταγή επικοινωνίας corporate πελατών είθισται να περιλαμβάνει μεγάλο όγκο πληροφοριών και πάντα στο δημιουργικό υπάρχει μία προκατάληψη ότι η επικοινωνία τους είναι βαρετή. Όμως με την κατάλληλη δημιουργική στρατηγική μπορείς να βγάλεις εξίσου προχωρημένες και ριζοσπαστικές καμπάνιες όπως για ένα καταναλωτικό προϊόν».

 

«Βέβαια η επικοινωνία δεν είναι μόνο η κλασική διαφήμιση, επικοινωνία είναι και το λογότυπο, η ονοματολογία, η εταιρική ταυτότητα, ακόμα και η μελέτη σήμανσης ενός χώρου. Και φυσικά η επικοινωνία σε ψηφιακό περιβάλλον που το βασικό υλικό είναι ο σχεδιασμός της εταιρικής ιστοσελίδας που αυτός από τον σχεδιασμό του και την αρχιτεκτονική της πληροφορίας, επικοινωνεί το ύφος και στρατηγική μιας εταιρείας», προσθέτει. 

 

 

Το κομμάτι της δημιουργικότητας είναι πάντα γοητευτικό αλλά πώς μπορεί να μοιάζουν 15 χρόνια και βάλε σε μια δουλειά που απαιτεί διαρκώς νέες ιδέες; «Κουράζει» άραγε το brainstorming και πώς αποφεύγει κανείς να επαναλαμβάνει τον εαυτό του; «Το brainstorming στην πραγματικότητα δεν κουράζει, ίσα-ίσα σε ανανεώνει γιατί αναμοχλεύει αυτά που έχεις στο μυαλό σου με αυτά που έχουν στο μυαλό τους οι συνεργάτες σου», απαντά. «Επίσης, όπως είπε ένας από τους μεγαλύτερους art directors ο Herb Lubalin, όσο τα μάτια είναι ανοιχτά και το μυαλό σε εγρήγορση και ρουφάς τάσεις, μόδες και πληροφορίες με όρεξη παιδιού, η δουλειά μας είναι ωραία και ευχάριστη». 

 

«Βέβαια η επικοινωνία δεν είναι μόνο η κλασική διαφήμιση, επικοινωνία είναι και το λογότυπο, η ονοματολογία, η εταιρική ταυτότητα, ακόμα και η μελέτη σήμανσης ενός χώρου».

 

Εκτός από τις ιδέες, η αία επιμένει ιδιαίτερα σε ένα συγκεκριμένο modus operandi, το «aea way», το οποίο την ξεχωρίζει στον τομέα της. Ο Πάνος Ρήγας εξηγεί ότι πρόκειται για μια ακριβή στρατηγική τοποθέτηση σε κάθε επικοινωνιακή ανάγκη των πελατών που εκφράζεται με μια επικοινωνιακή ιδέα, η οποία γίνεται για να ακουστούν εκείνοι στα κοινά τους και όχι η εταιρεία. «Είναι ουσιαστικά η ψυχή και η νοοτροπία της εταιρείας μας είτε σχεδιάζουμε μία καμπάνια πολλών χιλιάδων ευρώ είτε μία πρόσκληση για μία εκδήλωση. Είναι η λογική να αντιμετωπίζεις κάθε ανάθεση για δουλειά σαν πρόκληση για να κάνεις την επικοινωνία του πελάτη να ξεχωρίσει να ακουστεί και να καθιερωθεί στο μυαλό των κοινών που τον ενδιαφέρουν. Η δουλειά που παράγουμε εμείς δεν γίνεται για να κάνουμε απλά θόρυβο».

 

Πάνος Ρήγας: «Στην αία κάθε ανάθεση είναι πρόκληση να ξεχωρίσεις»
Ο Πάνος Ρήγας με τις ιδρύτριες της αία relate, Νάνσυ Σουρμπάτη και Αλεξία Μπακογιάννη.

 

Όσον αφορά τη σύνθετη σχέση πελάτη και εταιρείας στον ανταγωνιστικό χώρο της διαφήμισης και το αν υπάρχει χώρος να πεις «όχι», ο ίδιος λέει: «Καταρχήν ο χώρος μας είναι ανταγωνιστικός πρώτα μεταξύ των εταιρειών επικοινωνίας, που φυσικά προσπαθούμε να πάρουμε όσο μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα μπορούμε. Η σχέση πελάτη διαφημιστή είναι σύνθετη εκ φύσεως. Θεωρητικά μπορείς να πεις όχι ανά πάσα στιγμή, το θέμα όμως είναι γιατί λες αυτό το όχι. Και αυτό που πρέπει η διαφημιζόμενοι να κατανοήσουν, είναι ότι η εταιρεία επικοινωνίας υπάρχει για να τους λέει τι πρέπει να κάνουν επικοινωνιακά και όχι το αντίθετο. Το όχι του διαφημιστή είναι στρατηγική τοποθέτηση και όχι σκέρτσα ενός εκκεντρικού καλλιτέχνη όπως θεωρούμαστε ορισμένες φορές και ίσως δικαιολογημένα. Άλλωστε όπως ακράδαντα πιστεύω φυσικά είμαστε καλλιτέχνες αλλά καλλιτέχνες της βιομηχανίας».

 

Πάνος Ρήγας: «Στην αία κάθε ανάθεση είναι πρόκληση να ξεχωρίσεις»
Πάνος Ρήγας, Creative Partner της αία relate

 

Και αν μετρά ήδη πάνω από 20 χρόνια στη διαφήμιση, ο ίδιος ελπίζει ότι θα παραμείνει δημιουργικός και για τα επόμενα 20, αλλά περισσότερο επιλεκτικά και συμβουλευτικά. «Όμως επειδή μπορεί να είμαι διαφημιστής αλλά στην καρδιά και τα χέρια είμαι γραφίστας, ελπίζω να έχω περισσότερο χρόνο να κάνω «τέχνη για την τέχνη» διότι ars longa, vita brevis», κλείνει. 

Good Living
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon