Philocalist: Ένα βιώσιμο brand για «όσους βρίσκουν και εκτιμούν την ομορφιά σε όλα τα πράγματα»
Η ομάδα του Philocalist μιλά για τη φιλοσοφία της, το όραμά της και τη βιομηχανία της μόδας που έχει χρέος να προωθεί τη βιωσιμότητα.
ADVERTORIAL
Είναι πολλά περισσότερα από ένα brand αργής και βιώσιμης μόδας. Με σύνθημα «Για εκείνους που βρίσκουν και εκτιμούν την ομορφιά σε όλα τα πράγματα» και στόχο να κάνει τους καταναλωτές να αισθάνονται μοναδικοί, να αγκαλιάζουν και να αγαπούν το σώμα τους, το Philocalist γεννήθηκε από μία ανάγκη: αυτήν της προσφοράς χειροποίητων προϊόντων με υψηλές προδιαγραφές και ελάχιστο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Χρησιμοποιώντας οικολογικές πρώτες ύλες, θέλει να προσφέρει το μωσαϊκό χρωμάτων, στοιχείων και πολιτισμών, όχι μόνο μέσα από τη ένδυση, αλλά και την διακόσμηση και το κόσμημα.
«Όλοι γνωρίζουμε πλέον τις σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που αφήνει πίσω της η παραγωγική διαδικασία της βιομηχανίας της μόδας στον πλανήτη. Δεν πρέπει να το βλέπουμε ως μια νέα “τάση”, αλλά ως μια παγκόσμια αγωνία για να αλλάξουμε τις πρακτικές μας, να τις διορθώσουμε», λέει η ομάδα του Philocalist. και μιλά για τη φιλοσοφία της αλλά και ολόκληρο των χώρο που, επειδή πάντα πρωτοστατεί σε φιλανθρωπικά και ακτιβιστικά ζητήματα, έχει χρέος να προωθεί τη βιωσιμότητα.
Tο Philocalist. γεννήθηκε από την ανάγκη μας να ξεφύγουμε από το μαζικό, από οτιδήποτε δεν σέβεται το περιβάλλον και το εργατικό δυναμικό. Ήταν η ανάγκη μας να εκφράσουμε το προσωπικό μας ύφος, τη διάθεση και την αυθεντικότητα μας. Η μόδα για εμάς είναι η έκφραση της φιλοσοφίας και της αισθητικής μας. Είναι η επιτακτική ανάγκη για αλλαγή και πρόοδο με γνώμονα τον αντίκτυπο της μόδας στο περιβάλλον. Είναι χρέος όλων μας πλέον να ξέρουμε τι αντίκτυπο έχουν οι συνήθειές μας τόσο σε περιβαλλοντολογικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό (π.χ. σε τι εργασιακές συνθήκες και από τι χέρια φτιάχτηκαν τα ρούχα μας). Έτσι, το Philocalist, απευθύνεται σε αυτούς που βρίσκουν και εκτιμούν την ομορφιά σε όλα τα πράγματα και αυτό είναι επίσης το σλόγκαν και το σύνθημά μας: (Greek roots phil- (Ancient Greekphileîn, "to love" + kalos "beauty").
Στη ζωή είναι σημαντικό να εκτιμάμε τα μικρά πράγματα, να βλέπουμε την ομορφιά εκεί που κανείς δεν μπορεί να τη δει... και μπορούμε να τη βρoύμε μόνο αν έχουμε το μυαλό και την καρδιά μας ανοιχτά...στα βιβλία, στο φαγητό, στους ανθρώπους, στη φύση, στα πιο ασυνήθιστα πράγματα. Η ομορφιά είναι υποκειμενική. Μακριά από τα στερεότυπα και τις νόρμες που επιβάλλει η σύγχρονη κοινωνία και ο τρόπος ζωής. H ομορφιά υπάρχει μέσα σε όλα και σε όλους και αυτή η φιλοσοφία μας βοηθά να ξεφύγουμε από την καθημερινότητά μας και το άγχος. Είμαστε λοιπόν ένα slow fashion brand.Τα προϊόντα είναι φτιαγμένα από εμάς ή μικρούς τεχνίτες από όλο τον κόσμο.
Η φιλοσοφία μας βασίζεται σε 3 αξίες.
1)Στο να δημιουργούμε χειροποίητα προϊόντα και να στηρίζουμε μικρούς τεχνίτες, καθώς το έργο τους απειλείται από την μαζική παραγωγή και την εκβιομηχάνιση.
2)Στην προώθηση του slow fashion και των πιο πράσινων μεθόδων παραγωγής και πρώτων υλών
3)Στο να διασφαλίζουμε ότι κάθε άτομο που συνεργάζεται μαζί μας αντιμετωπίζεται με σεβασμό, με δίκαιους μισθούς και κατάλληλες συνθήκες εργασίας.
Mπορεί άραγε στις μέρες μας να υπάρξει πραγματικό ενδιαφέρον για την προστασία του περιβάλλοντος;
Είναι πλέον ευρέως γνωστό πως η βιομηχανία της μόδας είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνος. Για παράδειγμα τεράστιες ποσότητες ρούχων καταλήγουν στις χωματερές. Οι fast fashion εταιρίες παράγουν μέχρι και 4 collections μηνιαίως, με υφάσματα όπως ο πολυεστέρας και το nylon (παράγωγα πετρελαίου) τα οποία θέλουν έως και 200 χρόνια για να αποσυντεθούν. Έτσι λοιπόν, η βιομηχανία της μόδας οφείλει, στο σύνολό της, να στραφεί προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα, να επαναχρησιμοποιεί τα υλικά που περισσεύουν (deadstock) ώστε να υπάρχει zero waste και οι καταναλωτές αντίστοιχα να γίνουν πιο υπεύθυνοι, μειώνοντας τις καταναλωτικές τους συνήθειες και επενδύοντας σε λιγότερα κομμάτια, τα οποία θα έχουν διάρκεια στο χρόνο εφόσον θα είναι φτιαγμένα από σωστά υλικά.
Ο κόσμος εκτιμά την ποιότητα που προσφέρει ένα slow fashion brand και το πόση σημασία έχει να είναι κάτι φτιαγμένο στο χέρι, με σωστά υλικά και σε σωστές συνθήκες παραγωγής. Επιθυμούμε να μεταδώσουμε στους καταναλωτές μας τη φιλοσοφία μας, να ενημερωθούν για την αργή και βιώσιμη μόδα και να θέλουν να αποκτήσουν μια πιο υπεύθυνη στάση σε ότι αφορά τις αγορές των προϊόντων.
Ωστόσο είναι αρκετά δύσκολο για ένα ελληνικό brand να επιβιώσει και να εξελιχθεί, τα μεγαλύτερα προβλήματα για την επιβίωση ενός fashion brand στην Ελλάδα είναι η υψηλή φορολογία, οι περιορισμένοι πόροι (χρηματοοικονομικοί και υλικοτεχνικοί) ,τα τρομακτικά ακριβά κοστολόγια, το εχθρικό επιχειρηματικό περιβάλλον και η έλλειψη επαγγελματικότητας. Επιπλέον ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος , οι νέες σύγχρονες επιχειρήσεις για να εξελιχθούν οφείλουν να εισάγουν καινοτομία ,ποιότητα στις υπηρεσίες και στα προϊόντα τους. Οι εύκολες και πρόσκαιρες λύσεις δεν αρκούν πλέον για την επιβίωση και τη μακροβιότητα μιας επιχείρησης. Είναι όμως αξιοσημείωτο πως πρώτη φορά στην ελληνική μόδα υπάρχουν τόσα brands με δικό τους σχεδιασμό και εγχώρια παραγωγή που μας ενθαρρύνει για την θετική εξέλιξη της ελληνικής βιομηχανίας.
Στόχος μας είναι να βρίσκουμε ολοένα και πιο οικολογικά υφάσματα και μεθόδους παραγωγής ώστε να μειώνουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα, μένοντας έτσι πιστές στην φιλοσοφία και τις αξίες ενός sustainable brand. Αυτό το οποίο ήταν στους στόχους μας, αλλά λόγω της πανδημίας δεν καταφέραμε να πραγματοποιήσουμε, είναι το να φιλοξενήσουμε στο Philocalist. προϊόντα που έχουν φτιάξει οργανώσεις/σύλλογοι γυναικών που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες, δίνοντάς τους έτσι την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε ένα πιο ευρύ κοινό. Το ταξίδι στην Αιθιοπία είναι στα σχέδιά μας για τον λόγο αυτό».
#lets_live_sustainably