BMW iX3: Hλεκτρική, αλλά με αυτονομία βενζίνης
Η BMW iX3 ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο οδηγικής απόλαυσης με μηδενικούς ρύπους και αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Sports Activity Vehicle (SAV) της γερμανικής μάρκας.
Έτοιμη να κατακτήσει τους ελληνικούς δρόμους είναι η BMW iX3. Το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό SAV (το αρκτικόλεξο του Sports Activity Vehicle) της γνωστής γερμανικής μάρκας ενώνει τα κορυφαία χαρακτηριστικά δύο κόσμων, δηλαδή τη δυναμική αίσθηση οδήγησης και τη φημισμένη premium ποιότητα της BMW X3 με τις κορυφαίες επιδόσεις και την αποδοτικότητα της τεχνολογίας BMW eDrive πέμπτης γενιάς.
Επίσης, θέτει νέα μέτρα και σταθμά, προσφέροντας αυτονομία έως 460 χιλιόμετρα και μια άκρως οικονομική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από 18,5 kWh ανά 100 χλμ., σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο μετρήσεων WLTP.
Η νέα ΒΜW iX3 συμπυκνώνει ουσιαστικά όλη την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η BMW κατά την εξέλιξη των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της οικογένειας i. Ταυτόχρονα, αυξάνει τις δυνατότητες επιλογών των υποψήφιων πελατών της βαυαρικής εταιρείας, αποτελώντας το πρώτο μοντέλο της BMW που διατίθεται με υπερσύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, plug-in υβριδικό σύστημα και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.
Η καινοτόμα τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς έκανε εφικτή την τοποθέτηση συμπαγών μπαταριών, που προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και παράλληλα επιτρέπουν στο εντυπωσιακό SAV να ξεδιπλώνει στον δρόμο μια δυναμική συμπεριφορά, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας.
Η καινοτόμα τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς έκανε εφικτή την τοποθέτηση συμπαγών μπαταριών, που προσφέρουν μεγάλη αυτονομία και παράλληλα επιτρέπουν στο εντυπωσιακό SAV να ξεδιπλώνει στον δρόμο μια δυναμική συμπεριφορά, σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Πυρήνα του αυτοκινήτου αποτελεί ο ηλεκτροκινητήρας των 210 kW (286 ίπποι), με την πολύτιμη συμβολή του οποίου το μήκους 4.734 χιλιοστών μοντέλο επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ώρα.
Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοτέρ με πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, αφού η ενεργειακή του απόδοση φτάνει μέχρι 93%, όταν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι χαμηλότερη από 40%, ενώ διατηρεί τη μέγιστη ροπή στρέψης 400 Nm και στις υψηλές στροφές, σε αντίθεση με άλλους ηλεκτροκινητήρες. Η μοναδική αίσθηση οδήγησης του ηλεκτροκίνητου μέλους της οικογένειας Χ3 παραπέμπει άμεσα στην κλασική οδηγική εμπειρία μιας BMW, χάρη στη μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς, στο χαμηλότερο κέντρο βάρους, στα κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης και στην ανάρτηση με ηλεκτρονικά αμορτισέρ που προσαρμόζονται στην επιφάνεια του οδοστρώματος και στις εκάστοτε συνθήκες.
Το πεδίο δράσης της νέας BMW iX3 δεν περιορίζεται στο αστικό και ημιαστικό περιβάλλον, καθώς οι υψηλές ικανότητες φόρτισης και οι εξαιρετικές επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα συνθέτουν το προφίλ ενός αυτοκινήτου ιδανικού για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σταθμούς ταχείας φόρτισης η μπαταρία «γεμίζει» από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε μόλις 34 λεπτά, ενώ για τη συμπλήρωση επαρκούς ενέργειας για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων απαιτούνται μόνο 10 λεπτά φόρτισης!
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SAV της BMW εφοδιάζεται στάνταρ με το λειτουργικό σύστημα νέας γενιάς ID7, με το οποίο γίνονται ασύρματες (over the air) ενημερώσεις του λογισμικού και των συστημάτων ασφαλείας του. Επίσης, διαθέτει το βασισμένο στο cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps, το οποίο υπολογίζει με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια τη διαδρομή, τα απαιτούμενα διαλείμματα και τους χρόνους άφιξης στον προορισμό. Αναβαθμισμένο είναι και το πακέτο πρόσθετων λειτουργιών με πρόσβαση από το αυτοκίνητο ή τη νέα εφαρμογή My BMW.
Η νέα ΒΜW iX3 διατίθεται σε δύο εκδόσεις με πλούσια επίπεδα εξοπλισμού και μπορεί να αποκτηθεί με αρχική τιμή εκκίνησης από 61.940 ευρώ, η οποία μειώνεται σε 55.940 ευρώ χάρη στην κρατική επιδότηση ύψους 6.000 ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Έτσι, η BMW δίνει μια πειστική απάντηση στο μεγάλο ερώτημα πότε θα έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τιμές ίδιου επιπέδου με τα αντίστοιχα συμβατικά, αφού η νέα BMW iX3 είναι φτηνότερη –ακόμη και χωρίς το όφελος της επιδότησης– από την πετρελαιοκίνητη BMW X3 xDrive20d με αντίστοιχο εξοπλισμό!