Έκθεση Αυτοκινήτου Σαγκάης: Ποιος κορωνοϊός;
Η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στον κόσμο άνοιξε κανονικά τις πύλες της για το κοινό και τους κατασκευαστές, δίνοντας έτσι το δικό της μήνυμα αισιοδοξίας κόντρα στον Covid – 19.
Tην ώρα που οι Έλληνες δίνουν την υπέρ πάντων μάχη μπας και σουβλίσουν το Πάσχα στα χωριά τους και ενώ συνεχίζουν να στέλνουν μηνύματα για τις μετακινήσεις τους, στην Κίνα λειτουργούν τα πάντα κανονικότατα.
Η πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη αντιμετώπισε ταχύτατα και αποτελεσματικότατα τον κορωνοϊό, αν και υπήρξε η πρώτη πηγή διασποράς του, οπότε ήταν αυτονόητο ότι η εφετινή έκθεση Auto Show Shanghai θα γινόταν μετά βαΐων, κλάδων και πλήθους επισκεπτών.
Οι τελευταίοι θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά δεκάδες παγκόσμιες πρεμιέρες νέων μοντέλων, που παρουσιάζονται σε 12 διαφορετικές αίθουσες συνολικής επιφάνειας 360.000 τ.μ. στο εκθεσιακό κέντρο National Exhibition and Convention Center της Σαγκάης, η οποία φιλοξενεί κάθε δύο χρόνια εναλλάξ με το Πεκίνο το σημαντικότερο Auto Show παγκοσμίως.
Οι Κινέζοι έχουν κατακτήσει με το σπαθί τους αυτή τη διάκριση, καθώς η αγορά αυτοκινήτου της χώρας τους είναι πλέον με διαφορά η μεγαλύτερη στον κόσμο, οπότε η έκθεση της Σαγκάης (και του Πεκίνου) έχει αποκτήσει τον χαρακτήρα της Μέκκας για τον συγκεκριμένο κλάδο.
Τα νούμερα είναι συγκλονιστικά, αφού εφέτος αναμένεται να πουληθούν στη χώρα του μεταξιού σχεδόν 25 εκατ. καινούρια αυτοκίνητα, όταν οι παγκόσμιες ταξινομήσεις θα ανέλθουν σε περίπου 76 εκατ. Άρα, το ένα στα τρία καινούρια Ι.Χ. που θα πουληθούν εφέτος σε όλον τον κόσμο, προορίζεται για κάποιον κινέζο πελάτη!
Για τους κατασκευαστές πρόκειται για ένα πραγματικό Ελντοράντο, αφού ακόμη και σήμερα αναλογούν μόνον 205 επιβατηγά οχήματα ανά 1.000 Κινέζους, όταν η αντιστοιχία στην κορεσμένη αγορά των ΗΠΑ ανέρχεται σε 871 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί δραματικά εξαιτίας του άγριου ανταγωνισμού.
Ευνόητη λοιπόν η σημασία της έκθεσης της Σαγκάης, όπου εφέτος κυριαρχούν δύο τάσεις. Η μία αφορά τα επονομαζόμενα New Energy Vehicles, που απαρτίζονται κυρίως από ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα μοντέλα και έρχεται με φόρα.
Η δεύτερη περιλαμβάνει τις μελλοντικές τεχνολογίες, όπως την ψηφιοποίηση των οχημάτων, την αυτόνομη οδήγηση, ακόμη και τις δυνατότητες ψυχαγωγίες και ενημέρωσης μέσα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Όλα αυτά αποτυπώνονται εύγλωττα και σε ορισμένα σημαντικά μοντέλα, που κάνουν εφέτος πρεμιέρα στη Σαγκάη και τα παρουσιάζουμε συνοπτικά στο σημερινό μας αφιέρωμα.
Ποιος να το περίμενε αυτό, όταν πριν –όχι και πολλά χρόνια- επιδίδονταν οι Κινέζοι με τυπική απωανατολίτικη αφοσίωση στην αντιγραφή γνωστών ευρωπαϊκών και αμερικανικών μοντέλων και τώρα υπαγορεύουν οι ίδιοι τον ρυθμό στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία…