Η υβριδική τεχνολογία του νέου Ford Puma δείχνει το μέλλον
Το νέο compact crossover μοντέλο της Ford θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα από τα τέλη Ιανουαρίου, με τιμή από 20.097 ευρώ.
Η Ford ανακοίνωσε εντός του 2019 ότι όλα τα μοντέλα της τα οποία θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά, θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση. Το νέο Puma αποτελεί το πρώτο από τα 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα της Ford, τα οποία θα λανσαριστούν μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.
Έτσι, οι υποψήφιοι αγοραστές του νέου compact crossover μοντέλου θα απολαύσουν πρώτοι τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής της Ford, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να βελτιώνει την οικονομία, την απόκριση, τις επιδόσεις και την συνολική οδηγική εμπειρία.
Το νέο Puma αποτελεί το πρώτο από τα 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα της Ford, τα οποία θα λανσαριστούν μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.
Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt αναβαθμίζει τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost του νέου Puma, με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW, η οποία παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα, καθώς και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας, με στόχο να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.
Επιπλέον, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης (Ford EcoBoost) και diesel (Ford EcoBlue), οι οποίοι υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop, για μειωμένο λειτουργικό κόστος, καθώς και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων εξασφαλίζει εκπομπές CO2 από 131 γρ./χλμ. και μέση κατανάλωση 5,7 λτ./100χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα διατίθεται με ένα νέο, επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο θα προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων για βελτιστοποιημένη, αθόρυβη λειτουργία και κατανάλωση.
Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid διαθέτουν επίσης το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η έκδοση diesel 1.5 EcoBlue με απόδοση 120 ίππων θα λανσαριστεί επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά, προσφέροντας γραμμική απόδοση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση προβλέπεται να έχει εκπομπές CO2 από 117 γρ./χλμ. και κατανάλωση από 4,5 λτ./χλμ. (στον WLTP).
Τέλος, να σημειωθεί ότι το νέο Puma θα λανσαριστεί στη χώρα μας στο τέλος Ιανουαρίου με τιμή από 20.097 ευρώ, ενώ έρχεται να προστεθεί στην ολοένα και πιο διευρυμένη γκάμα SUV και Crossover της Ford στην Ευρώπη, στην οποία περιλαμβάνονται τα Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, το νέο Kuga, το Edge, καθώς και το νέο Explorer Plug-In Hybrid.