Τα ηλεκτρικά μοντέλα αυτοκινήτων που ξεχώρισαν φέτος
Τα τελευταία χρόνια η λύση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε όλα τα επίπεδα. Πλέον τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια αξιόπιστη και αποτελεσματική εναλλακτική, πέρα από το γεγονός ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας μάς οδηγεί απευθείας στο μέλλον, χωρίς ενδιάμεσες στάσεις και ημίμετρα.
Audi AI:Trail Quattro
Τo Audi AI:Trail Quattro αποτελεί μια ολοκληρωμένη ιδέα για βιώσιμη κινητικότητα, γεμάτη περιπέτεια σε εκτός δρόμου μονοπάτια. Όντας τετραθέσιο, το εντυπωσιακό ηλεκτρικό όχημα της Audi συνδυάζει την αυτόνομη οδήγηση με εξαιρετικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Επί της ουσίας, το «Trail» στην επωνυμία του ονόματος παραπέμπει στην εξερεύνηση της φύσης και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν υπάρχουν μεγάλες οθόνες στο εσωτερικό. Αντίθετα, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν άνετη θέα του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, τα κρύσταλλα που περιβάλλουν την καμπίνα εκτείνονται σχεδόν μέχρι το έδαφος, παρέχοντας εξαιρετική ορατότητα, ενώ η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία, ακόμα και μακριά από τα ανεπτυγμένα δίκτυα σταθμών φόρτισης.
Με εξωτερικό μήκος 4,15 μέτρα, πλάτος 2,15 μέτρα, ύψος 1,67 μέτρα και τεράστιους τροχούς 22 ιντσών, η εκτός δρόμου δυναμική του Audi AI:Trail Quattro είναι δεδομένη. Με απόσταση 34 εκατοστά από το έδαφος, έχει τη δυνατότητα να διασχίσει νερό με βάθος μεγαλύτερο από μισό μέτρο.
Η ίδια η καμπίνα είναι ένας εκτεταμένος υαλοπίνακας που περιβάλλεται από πολυγωνικά σχήματα και διαθέτει χώρο να φιλοξενήσει έως και τέσσερις επιβάτες. Ένα ιδιαίτερο γνώρισμα είναι η προεξοχή στο μέσον των παραθύρων, με τη γραμμή αυτή να συνεχίζεται τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος.
Το Audi AI:Trail Quattro εφοδιάζεται με 4 ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 435 ίππων και 1.000 Nm , οι οποίοι είναι τοποθετημένοι κοντά στους τροχούς, κινώντας τον καθέναν ξεχωριστά. Σύμφωνα με την Audi, η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 130 χλμ./ώρα, με την αυτονομία να αγγίζει τα 400-500 χιλιόμετρα ή εναλλακτικά τα 250 χιλιόμετρα σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, αντί για μεσαία και μεγάλη σκάλα προβολέων, το Audi AI:Trail Quattro είναι εξοπλισμένο με συνολικά πέντε τριγωνικού σχήματος ηλεκτρικά drones χωρίς έλικες και με ενσωματωμένα φωτεινά στοιχεία LED. Τα drones αυτά μπορούν να προσγειωθούν είτε σε μια ράγα οροφής είτε απευθείας στην οροφή και να συνδεθούν με τις ασύρματες βάσεις φόρτισής τους.
Honda Jazz
Η Honda αποκάλυψε το νέο Jazz, το οποίο εφοδιάζεται αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία δύο ηλεκτροκινητήρων. Επί της ουσίας, με το νέο Jazz η Honda προετοιμάζει το έδαφος για τον απώτερο στόχο της, που περιλαμβάνει εξηλεκτρισμό της ευρωπαϊκής γκάμας της μέχρι το 2022.
Η νέα γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου συνδυάζει κορυφαία άνεση και ευρυχωρία, στοιχεία για τα οποία φημίζεται διαχρονικά το Jazz, με εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, καθώς και προηγμένα χαρακτηριστικά τεχνολογίας και ασφάλειας. Να σημειωθεί, επίσης, ότι το νέο Jazz θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda που θα φέρει το νέο λογότυπο «e:HEV», σήμα κατατεθέν όλων των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων της ιαπωνικής φίρμας.
Την ίδια στιγμή, στην οικογένεια του Jazz προστίθεται και η νέα έκδοση Crosstar, με πιο crossover προσανατολισμό, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας παραμένουν εξαιρετικά «μυστικοπαθείς» σχετικά με τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του υβριδικού συστήματος του νέου Jazz, ωστόσο στα μέσα του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει η εμπορική πορεία για το μοντέλο της Honda.
Παράλληλα, το νέο Honda Jazz, ακόμα και ως αποκλειστικά υβριδικό, διατηρεί όλα τα στοιχεία που το κατέστησαν δημοφιλές, ενώ τα διανθίζει με όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες. Έτσι, λοιπόν, αναμένουμε εξαιρετικούς χώρους, όπως σε όλες τις γενιές του, ενώ στην πρακτικότητα συμβάλλει και η ανανεωμένη εκδοχή των Magic Seats, δηλαδή των πίσω καθισμάτων με τις πολυάριθμες επιλογές διαμόρφωσης.
Τέλος, από ένα μοντέλο που φέρνει το μέλλον στο παρόν δεν θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από υπερπλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας για έξυπνες συσκευές, καθώς και τις ακόμα πιο εξελιγμένες τεχνολογίες συστημάτων υποβοήθησης Honda Sensing.
Nissan Ariya Concept
Το Ariya Concept αποτελεί το πιο πρόσφατο δημιούργημα της Nissan, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσει τη φυσική εξέλιξη του Qashqai. Ο «βασιλιάς των crossovers» μπορεί να συνεχίζει την ξέφρενη πορεία του στους πίνακες των ταξινομήσεων, ωστόσο αναμένεται να εναρμονιστεί με τις επιταγές της εποχής και το Ariya Concept θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει ιδανικό διάδοχο για το Qashqai.
Πρόκειται για ένα EV crossover με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που προσφέρουν εκπληκτική επιτάχυνση, βραβευμένη τεχνολογία υποστήριξης οδηγού και, φυσικά, εντυπωσιακή εμφάνιση, η οποία σηματοδοτεί την ολική «επανεκκίνηση» της Nissan σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση των νέων μοντέλων της.
Το Ariya Concept επί της ουσίας αποτελεί σχεδιαστική «προέκταση» του πρωτότυπου Nissan IMx, το οποίο μας συστήθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τόκιο το 2017, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει μια ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας και μια γενικότερη φουτουριστική αίσθηση.
Παράλληλα, ενσωματώνει το όραμα του Nissan Intelligent Mobility για την ατομική μεταφορά, όπου η ηλεκτροκίνηση και η ευφυΐα των οχημάτων θα προσφέρουν απρόσκοπτη και ταυτόχρονα προσαρμοσμένη ταξιδιωτική εμπειρία, χωρίς ατυχήματα ή επιβλαβείς εκπομπές ρύπων.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα πρωτότυπο όχημα, το εντυπωσιακό στυλ του crossover EV, σε συνδυασμό με τα ασυνήθιστα εσωτερικά και εξωτερικά στοιχεία του, θα μπορούσε να το οδηγήσει «αυτούσιο» στο στάδιο της παραγωγής, και μάλιστα σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα απ' ό,τι συνήθως.
Να σημειωθεί, επίσης, ότι το Ariya Concept θα βρίσκεται στο προσκήνιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου στο Τόκιο μαζί με το Nissan IMk, ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό αστικό όχημα που αποκαλύφθηκε πρόσφατα. Τα δύο οχήματα αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» της Nissan στο όραμα «εξηλεκτρισμού» της εταιρικής της ταυτότητας.
Opel Corsa-e και Grandland X Hybrid4
Η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης αποτελεί διαχρονικά το ιδανικό πεδίο δράσης για την Opel, ενώ φέτος μας αποκάλυψε όλα τα μελλοντικά της σχέδια, τα οποία περιλαμβάνουν ορισμένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς. Πιο αναλυτικά, η Opel παρουσίασε το νέο Corsa-e, μαζί με μια εντυπωσιακή αγωνιστική (επίσης αμιγώς ηλεκτρική) έκδοσή του ονόματι Corsa-e Rally, καθώς και το Grandland X Hybrid4.
Το Opel Corsa-e αναμενόμενα συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού. H αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς μοντέλου της Opel κινείται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων, με αυτονομία έως 330 χιλιόμετρα.
Από την πλευρά του, το υβριδικό σύστημα του τετρακίνητου Grandland X Hybrid4 αποτελείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 200 ίππους, καθώς και από δύο ηλεκτροκινητήρες 109 ίππων και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13,2 kWh.
Παράλληλα, με τη νέα χρονιά οι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του Vivaro και του διαδόχου του Mokka X θα πλαισιώσουν την ηλεκτρική γκάμα της Opel, ενώ ηλεκτρικές εκδόσεις των Combo και Combo Life, καθώς και του Zafira Life, θα προστεθούν το 2021. Την ίδια στιγμή προγραμματίζεται και μια ηλεκτρική έκδοση της επόμενης γενιάς Astra.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η Opel, λανσάροντας το πλέον δημοφιλές μοντέλο της (Corsa) σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, πραγματοποίησε κίνηση ματ, προετοιμάζοντας το έδαφος και για την υπόλοιπη γκάμα της, η οποία θα έχει εξηλεκτριστεί πλήρως έως το 2024.
smart EQ ForTwo και EQ ForFour
Τα ανανεωμένα μοντέλα της οικογένειας smart θα είναι πλέον αμιγώς ηλεκτρικά σε όλες τις εκδόσεις τους, με τη smart να αποτελεί την πρώτη εταιρεία που αποφάσισε την πλήρη μετάβαση της γκάμας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Έτσι, λοιπόν, τα ανανεωμένα EQ ForTwo και EQ ForFour διαφοροποιούνται αισθητικά από τα υπάρχοντα μοντέλα κυρίως στους προφυλακτήρες, στη γρίλια και στους LED προβολείς, οι οποίοι διατίθενται προαιρετικά.
Στο εσωτερικό των ηλεκτροκίνητων smart ξεχωρίζει το νέο σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών για πλήρη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία, καθώς και η νέα κεντρική κονσόλα, ενώ αυξημένοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι.
Σε ό,τι αφορά την «καρδιά» τους, συναντάμε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,6 kWh που τροφοδοτεί με ενέργεια το ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 82 ίππους και 160 Nm ροπής.
Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 130 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία κίνησης για το EQ ForTwo αγγίζει τα 159 χιλιόμετρα, για το EQ ForTwo Cabrio τα 157 χιλιόμετρα και για το EQ ForFour τα 153 χιλιόμετρα.
Τέλος, σύμφωνα με τη smart, ο προαιρετικά ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW, ο οποίος διαθέτει λειτουργία γρήγορης φόρτισης, δίνει τη δυνατότητα για φόρτιση της μπαταρίας από 10% έως 80% σε λιγότερο από 40 λεπτά.
VW ID.3
Η Volkswagen παρουσίασε στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το νέο ηλεκτρικό ID.3, το οποίο μάλιστα θα είναι και το πρώτο μοντέλο με το επίσης νέο λογότυπο της γερμανικής εταιρείας.
Η εξωτερική εμφάνιση του VW ID.3 παραπέμπει εμφανώς στο πρωτότυπο μοντέλο που μας είχε συστηθεί νωρίτερα, με τις καμπύλες να τονίζουν τις συμπαγείς διαστάσεις του και τον χώρο αποσκευών να ανέρχεται στα 380 λίτρα.
Το ID.3 προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, με τη βασική να εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 45 kWh, η οποία θα προσφέρει αυτονομία έως 330 χιλιόμετρα (WLTP). Η ενδιάμεση έκδοση θα διαθέτει μπαταρία 58 kWh με μέγιστη αυτονομία τα 420 χιλιόμετρα, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία των 77 kWh θα έχει τη δυνατότητα να κινεί το νέο ηλεκτρικό όχημα μέχρι και 550 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 ίππων και 310 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Το ID.3 χρειάζεται μόλις 30 λεπτά για να φορτίσει επαρκώς για μια απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP), χρησιμοποιώντας ισχύ φόρτισης των 100 kW, ενώ η VW προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για την μπαταρία του.
Τέλος, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το ηλεκτροκίνητο Volkswagen ID.3 αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στα μέσα του επόμενου έτους, με τιμή εκκίνησης για τη βασική του έκδοση τα 30.000 ευρώ.
Volvo XC40 Recharge
Η Volvo Cars ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δεσμεύτηκε για την καθολική εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, καθώς και για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν αποκλειστικά κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Κάθε νέο Volvo περιλαμβάνει πλέον ηλεκτροκίνηση, ενώ η σουηδική φίρμα παρουσίασε και το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το XC40 Recharge, με ισχύ 408 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Το εν λόγω ηλεκτροκίνητο όχημα αποτελεί το πρώτο αυτοκίνητο στη νέα σειρά Recharge της Volvo. Το όνομα Recharge θα προσδιορίζει όλα τα Volvo που φορτίζονται, δηλαδή διαθέτουν αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.
Η σειρά μοντέλων Recharge στόχο έχει να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volvo και, μέσω παροχής κινήτρων, να ενθαρρύνει τους οδηγούς υβριδικών να χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρόγραμμα Pure που κινεί το αυτοκίνητο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.
Τέλος, ξεκινώντας από το XC40 Recharge, η Volvo θα γνωστοποιεί το μέσο αποτύπωμα άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε νέου της μοντέλου.