«Το Met Gala μεταμορφώνει τις γυναίκες σε άψυχα αντικείμενα»

tyla Facebook Twitter
Πέντε άνδρες βοηθούν την Tyla να ανέβει τα σκαλιά στο φετινό Met Gala. Φωτ.: Noam Galai/GC Images/Ideal Image
0

Παρότι το Met Gala άρχισε να διοργανώνεται το 1948, έχει κατακτήσει παγκόσμια και viral φήμη κατά την τελευταία δεκαετία περίπου. Οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι σχεδόν υποχρεούνται πλέον να μείνουν λίγο-πολύ πιστοί στο ετήσιο θέμα της εκδήλωσης και, πάνω απ' όλα, στην ιδέα της μόδας για τη μόδα, να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να φορέσουν ό,τι πιο εξωφρενικό μπορεί κανείς να διανοηθεί.

Το θέμα που κλήθηκαν να ακολουθήσουν οι καλεσμένοι στο φετινό γκαλά ήταν βασισμένο στον «Κήπο του Χρόνου», ένα διήγημα του J. G. Ballard, στο οποίο ένα ζευγάρι αριστοκρατών παρακολουθούν τη ζωή να περνάει ευχάριστα από την έπαυλή τους, ένα είδος ιδιωτικής Αρκαδίας, μέχρι που βλέπει μια ανθρώπινη μάζα να πλησιάζει στον ορίζοντα. Όποτε κόβουν τα λουλούδια, η μάζα υποχωρεί, μέχρι που δεν υπάρχουν πια λουλούδια για να κοπούν.

Πέρα από τις διάφορες ερμηνείες που σηκώνει αυτή η ιστορία, φέτος υπήρξαν πολύ περισσότεροι από ποτέ καλεσμένοι στο γκαλά, οι οποίοι και κυρίως οι οποίες χρειάστηκαν τη βοήθεια πολλών ανθρώπων μόνο και μόνο για να περπατήσουν και να ανέβουν τις σκάλες, ενώ τουλάχιστον στους μισούς εξ αυτών, σύμφωνα με μια συντηρητική εκτίμηση, τα αρχειακά φορέματα που φορούσαν δεν επέτρεπαν να καθίσουν στο δείπνο.

Πολύ λίγες γυναίκες φορούν στην πραγματικότητα αυτό που θέλουν, είτε λόγω κοινωνικής ανασφάλειας είτε επειδή δεν υπάρχει αυτό που χρειάζονται, δηλαδή ρούχα με τσέπες, ρυθμιζόμενη μέση, ποικιλία σε μήκη και μεγέθη.

Η Cardi B χρειάστηκε οκτώ βοηθούς για να περπατήσει με το ογκώδες Widowsen φόρεμά της. Την Tyla έπρεπε να την ανεβάσουν αρκετοί άνθρωποι στις σκάλες επειδή το φόρεμά της, φτιαγμένο από άμμο κολλημένη στο σώμα της, την εμπόδιζε να κινηθεί (αργότερα ο δημιουργός του, Olivier Rousteing, είχε την ευθιξία να της το κόψει για να μπορέσει να απολαύσει το πάρτι). Η Elle Fanning χρειάστηκε να ανέβει πλαγίως με τη βοήθεια δύο βοηθών επειδή το διάφανο φόρεμά της, επίσης του Balmain, ήταν πολύ στενό. Η Kim Kardashian δεν μπορούσε να αναπνεύσει με τον κορσέ της. Η Gigi Hadid χρειαζόταν επίσης βοήθεια, αν και το Thom Browne φόρεμά της ήταν σχεδιασμένο για να αποσυναρμολογείται, δηλαδή ήταν λίγο πολύ λειτουργικό μόλις πέρναγε τις σκάλες. Η Nicki Minaj με το μίνι φόρεμά της και η Sarah Jessica Parker με το κλουβί που φορούσε δεν μπορούσαν καν να καθίσουν. Υπό αυτή την έννοια, ήταν προτιμότερο να ήσουν ντυμένη όπως η Emily Ratajkowski, η Dua Lipa ή η Doja Cat, δηλαδή σχεδόν γυμνή, αλλά τουλάχιστον με πλήρη σχεδόν κινητικότητα.

Το Met Gala μεταμορφώνει τις γυναίκες σε άψυχα αντικείμενα Facebook Twitter
Η Kim Kardashian δεν μπορούσε να αναπνεύσει με τον κορσέ της. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
Το Met Gala μεταμορφώνει τις γυναίκες σε άψυχα αντικείμενα Facebook Twitter
Η Nicki Minaj με το μίνι φόρεμά της δεν μπορούσε να καθίσει. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image

Φυσικά δεν ήταν δικό τους το λάθος. Η ιδέα ότι «ο καθένας φοράει ό,τι θέλει» δεν ισχύει, ειδικά σε αυτή την περίπτωση. Πριν από λίγο καιρό, υπήρξε μια διαμάχη γνωστή ως Shoe-gate στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, όπου οι γυναίκες αναγκάζονταν να φορούν ψηλά τακούνια: «Δεν μπορείτε να το ζητάτε αυτό από τις γυναίκες πια. Αν δεν ζητάτε από τους άνδρες να φορέσουν τακούνια και φόρεμα, δεν μπορείτε να το ζητήσετε ούτε από εμένα», δήλωσε η Kristen Stewart όταν αποφάσισε να μείνει ξυπόλητη το 2019 κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, μπροστά στα μάτια όλου του κόσμου.

Πολύ λίγες γυναίκες φορούν στην πραγματικότητα αυτό που θέλουν, είτε λόγω κοινωνικής ανασφάλειας (δεν ταιριάζει καλά, δεν είναι κατάλληλο για την ηλικία σου κ.ο.κ.) είτε επειδή δεν υπάρχει αυτό που χρειάζονται, δηλαδή ρούχα με τσέπες, ρυθμιζόμενη μέση, ποικιλία σε μήκη και μεγέθη.

Παλαιότερες διασημότητες «μεγάλωσαν» επαγγελματικά σε τελετές απονομής βραβείων που δεν επιβράβευαν τη λάμψη τόσο πολύ όσο τώρα και, πάνω απ' όλα, είχαν την τύχη να μην εκτίθενται διαρκώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: ήταν ήδη αρκετά εκτεθειμένες από το γεγονός και μόνο ότι ήταν διάσημες. Στις μέρες μας, όμως, έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ να κρίνουμε τα ρούχα των celebrities ώστε οι στιλίστες των διασημοτήτων είναι εκείνοι που έχουν γίνει οι πραγματικοί σταρ – πράγμα που δεν θα ήταν καθόλου κακό αν δεν έφτανε σε ορισμένες περιπτώσεις η φετιχιστική εμμονή με το ρούχο ως μουσειακό αντικείμενο, σε σουρεαλιστικά όρια.

Στην πραγματικότητα, οι (εκατοντάδες) ώρες που επενδύονται σε κάθε φόρεμα του Met Gala και η τελική χρήση κάποιων από αυτά (δηλαδή καμία) φέρνουν αυτά τα ρούχα πιο κοντά στο μουσειακό status παρά στο celebrity status. Ίσως τελικά το θέμα του φετινού Met Gala να ήταν ακριβώς αυτό: Το πέρασμα του χρόνου δεν επηρεάζει τη μόδα, η οποία παραμένει αυτή η ιδιωτική Αρκαδία που δεν θέλει να την πλησιάσει ο έξω κόσμος.

Με στοιχεία από El Pais

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ