Ο μυστικός κώδικας επικοινωνίας της Anna Wintour με τους δημοσιογράφους της

Ο μυστικός κώδικας επικοινωνίας της Anna Wintour με τους δημοσιογράφους της Facebook Twitter
H ακαταπόνητη διευθύντρια της "Vogue" αντιμετωπίζεται μέχρι σήμερα ως μύθος στο παγκόσμιο εκδοτικό στερέωμα.
0

 

Τα έργα, οι ημέρες, και κυρίως ο δύστροπος χαρακτήρας της έχουν γεμίσει άρθρα επί άρθρων, έχουν γίνει βιβλίο και ταινία. Όμως, ακόμη κι αν φαίνεται ότι έχουν γραφτεί και ειπωθεί τα πάντα για την Anna Wintour, πάντα προκύπτει κάποια έκπληξη από το θρυλικό πλέον γραφείο της, που εξηγεί γιατί η ακαταπόνητη διευθύντρια της "Vogue" αντιμετωπίζεται μέχρι σήμερα ως μύθος στο παγκόσμιο εκδοτικό στερέωμα. 

Τι καινούριο, λοιπόν, προκύπτει για την απαιτητική, σκληρή, αμείλικτη επικεφαλής της λεγόμενης "βίβλου της μόδας" που δεν πρόλαβε να χωρέσει στη δημοφιλή ταινία "Ο Διάβολος Φοράει Prada" με την -ομολογουμένως έξοχη- Μέριλ Στριπ να την ενσαρκώνει; Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, η Wintour -εκτός απ' όλα τ' άλλα- έχει τον δικό της τρόπο για να επικοινωνεί και να συνεννοείται με τους συνεργάτες της, να προάγει και να επιβραβεύει τους δημοσιογράφους του περιοδικού, αλλά και να "σκοτώνει" την ψυχολογία τους. Όλα αυτά με μόνο δύο λέξεις, εκ των οποίων η μία είναι το δικό της, προσωπικό αρκτικόλεξο. O λόγος για το περίφημο "AWOK", που σημαίνει ότι η Anna Wintour έχει δώσει το "ΟΚ" για κάτι, κοινώς το έχει εγκρίνει. 

Για τη γυναίκα που θα διαβάσει άπειρες φορές ένα άρθρο μέχρι να δώσει την τελική της έγκριση, θεωρείται φόρος τιμής (για τον συντάκτη, φυσικά) να δει ένα post-it με αυτά τα αρχικά επάνω, σημαίνει ότι κάτι έκανε σωστά και κατάφερε να εντυπωσιάσει τη "σιδηρά κυρία" της Vogue. 

"Κανένας δεν ξεχνά το πρώτο του AWOK, γραμμένο απ' το χέρι της. Ούτε δημοσιογράφος, ούτε στιλίστας, ούτε υπεύθυνος παραγωγής κάποιου project. Κανένας!", γράφει η υπεύθυνη του ρεπορτάζ μόδας της Vogue, Chioma Nnadi. Είναι ο τρόπος της Wintour να επιβραβεύει τη δουλειά των ανθρώπων που συνεργάζονται μαζί της, χωρίς πολλά λόγια, κανέναν -φαινομενικά- ενθουσιασμό, χωρίς την παραμικρή ενθάρρυνση. Αυτό, κατά την ίδια, αρκεί.

Φυσικά, υπάρχουν και χειρότερα μηνύματα που μπορεί ένας δημοσιογράφος να βρει γραμμένα πάνω σε κίτρινο χαρτάκι στο γραφείο του. Το ίδιο μονολεκτικά (μετά βίας δύο ή τρεις λέξεις) και το ίδιο αιματηρά. "Όχι", "ξαναπροσπάθησε" και φυσικά υπάρχει η λέξη που μπορεί να προκαλέσει στους ανθρώπους της Vogue όλο το φάσμα των αρνητικών συναισθημάτων ταυτόχρονα: άγχος, ανησυχία, τρόμος στη θέα της λέξης "βαρετό" κάτω από ένα θέμα τους. 

Το να αποκαλεί κάτι ή κάποιον η Wintour βαρετό πολλές φορές ισοδυναμεί με προειδοποιητική βολή γι' αυτόν που την έκανε να βαρεθεί. Υπάρχει κάτι χειρότερο από το "βαρετό"; Βεβαίως. Το post-it που γράφει "συνάντησε με". Κατά την Nnadi κανένα άλλο μήνυμα της Wintour δεν μπορεί να προκαλέσει σε έναν συνεργάτη της μεγαλύτερο πανικό και σύγχυση από αυτό το φαινομενικά αθώο ραβασάκι συνάντησης. Συνήθως, πρόκειται για ραντεβού στα οποία ο παραλήπτης του μηνύματος θα πρέπει να είναι έτοιμος για όλα. Ακόμη και για το ενδεχόμενο να αναζητήσει νέα θέση εργασίας... 

Το ωραιότερο; Όλα αυτά γράφονται στη Vogue, στο ίδιο το περιοδικό που διοικεί η Wintour και με αφορμή την επέτειο των 125 χρόνων της ζωής του. Διαθέτει, λοιπόν, αίσθηση του χιούμορ το μεγάλο αφεντικό της Vogue ή πρόκειται για έναν έμμεσο τρόπο να γραφτεί ακόμη ένας ύμνος για εκείνην που θα ενισχύσει τον μύθο της στις εκδόσεις; 

Με στοιχεία από Vogue, TheCut.com

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
We Will Always Have London: Η νέα καμπάνια του οίκου Gucci πρωταγωνιστεί η Debbie Harry

Μόδα & Στυλ / Η Nan Goldin φωτογραφίζει την Debbie Harry για τη νέα καμπάνια του οίκου Gucci

Η Debbie Harry και η Kelsey Lu, φωτογραφημένες από την οραματίστρια Nan Goldin, είναι οι πρωταγωνίστριες μιας ιστορίας ανθρώπων, τόπων και στιγμών: μια ωδή στη διαχρονική γοητεία του Λονδίνου και τη βαθιά σύνδεση του Οίκου με την πόλη.
THE LIFO TEAM
Το μέλλον της μόδας; Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά

Μόδα & Στυλ / Ρούχα από ανθρώπινα μαλλιά: Το μέλλον της μόδας;

Η Zsofia Kollar, ιδρύτρια της εταιρείας Human Material Loop, εξηγεί στη LiFO πώς φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχετιζόμαστε με τα ρούχα μας, επαναπροσδιορίζοντας αυτό που εννοούμε όταν λέμε «ύφασμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ