Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter
4
Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Η Εποπτική Αρχή Διαφήμισης στη Γαλλία (Autorite de Regulation Professionnelle de la Publicite- ARPP) κάλεσε τη Δευτέρα τον γαλλικό οίκο μόδας Yves Saint Laurent να τροποποιήσει δύο διαφημίσεις από την τελευταία του καμπάνια, καθώς σύμφωνα με δεκάδες οργισμένα παράπονα, «υποβαθμίζουν» τις γυναίκες.

Η μία από τις διαφημίσεις, που έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δείχνει μια γυναίκα με γούνινο παλτό και διχτυωτό καλσόν σε μια προκλητική πόζα με τα πόδια ανοιχτά. Στη δεύτερη, ένα άλλο μοντέλο φορώντας μόνο ένα κορμάκι, διχτυωτό καλσόν πάλι και ψηλοτάκουνες γόβες που παραπέμπουν σε πατίνια, φαίνεται να σκύβει ακουμπώντας πάνω από ένα σκαμπό. 

Η διαφημιστική καμπάνια που έχει πρωταγωνίστριες πολύ αδύνατα μοντέλα σε άκρως αισθησιακές πόζες πυροδότησε την μαζική κατακραυγή των χρηστών στα social media που ζητούν στον οίκο μόδας να τις αποσύρει. Λίγα 24ωρα πριν από την Ημέρα της Γυναίκας την 8η Μαρτίου, η εκστρατεία προκαλεί την κατακραυγή των χρηστών του Twitter και η ετικέτα #YSL Retire Ta Pub Dégradante [σ.σ. YSL απόσυρε την εξευτελιστική διαφήμισή σου] σαρώνει το Διαδίκτυο.

Οργή προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια του οίκου Yves Saint Laurent που «υποβαθμίζει» τις γυναίκες Facebook Twitter

Τα παράπονα ήταν τόσα πολλά και έντονα που τελικά υπέπεσαν στην αντίληψη της ARPP, η οποία και έλαβε μέσω του ιστοτόπου της «περίπου 50 διαμαρτυρίες (που τις προκάλεσαν) ποικίλοι λόγοι»: «εξευτελιστικές φωτογραφίες», «γυναίκες-αντικείμενα», «ανάδειξη της ανορεξίας» κι «ακόμα υποκίνηση σε βιασμό μέσω της ιδέας των ανοικτών ποδιών»- όπως περιέγραψε.

Η ARPP επισήμανε σήμερα ότι αυτές οι αφίσες συνιστούν «μια αδιαμφισβήτητη παράβαση» και η επιτροπή δεοντολογίας θα αποφανθεί την Παρασκευή επί της συγκεκριμένης εκστρατείας, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Στεφάν Μαρτέν, γενικός διευθυντής του φορέα. «Υποβιβασμός της γυναίκας, (...) γυναίκα που προσφέρει τον εαυτό της... αυτή είναι η ποικιλία των εικόνων τις οποίες στέλνει αυτού του είδους η εκστρατεία στους νεαρούς πολίτες, που είναι περισσότερο ευάλωτοι» υπογράμμισε ο Στεφάν Μαρτέν. «Δεν είμαι βέβαιος ότι όλες οι γυναίκες πελάτισσες θέλουν να συνδέονται με αυτές τις εικόνες», κατέληξε.

Για την Ραφαέλ Ρεμί Λελέ, εκπρόσωπο τύπου της οργάνωσης Osez le Féminisme, «αυτή η διαφήμιση περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία μιας σεξιστικής διαφήμισης: υπερβολικό σεξουαλισμό, η γυναίκα υποβιβάζεται σε αντικείμενο, παίρνει στάσεις υποταγής... Σε επίπεδο συμβολισμού είναι βίαιη».

Σε επικοινωνία με το Γαλλικό Πρακτορείο ο οίκος Saint Laurent δεν θέλησε να σχολιάσει.

Υπενθυμίζεται πως η αντίστοιχη Εποπτική Αρχή Διαφήμισης της Μεγάλης Βρετανίας είχε απαγορεύσει το 2015 μία άλλη διαφήμιση τους συγκεκριμένου οίκου μόδας, που έδειχνε ένα υπερβολικά αδύνατο μοντέλο σε βαθμό που φαινόταν τα πλευρά της. 

* Με πληροφορίες από Reuters

Μόδα & Στυλ
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM
Dilara Findikoglou: H μάγισσα του σκότους

Μόδα & Στυλ / Είναι η Dilara Findikoglou o νέος Alexander McQueen;

Πριν από μία εβδομάδα, πολλοί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, ώσπου η σχεδιάστρια αποκάλυψε τις άσωτες Αφροδίτες της σε μια αποθήκη που στεγάζει το μακροβιότερο goth club του Λονδίνου και – μόνη της, κυριολεκτικά – αποκατέστησε τη φήμη της πόλης ως τόπου που θρέφει τις πιο αλλόκοτες «φωνές» της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Fashion Alert: Η δημιουργικότητα σε συνεχή αποχαιρετισμό

Μόδα & Στυλ / Μεγάλοι οίκοι, μεγάλες φουρτούνες: Είναι η χειρότερη περίοδος για τους σχεδιαστές;

Ο ένας μετά τον άλλον, οι δημιουργικοί διευθυντές των κορυφαίων οίκων μόδας αλλάζουν καπέλα μέσα στους ίδιους ομίλους, με τα αφεντικά τους να βιάζονται να ξαναβρούν τα χαμένα τους κέρδη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μπέλα Φρόιντ

Μόδα & Στυλ / Fashion Neurosis: Το podcast της Μπέλα Φρόιντ είναι περισσότερο ψυχανάλυση παρά κουβέντες για μόδα

Η επιτυχημένη σχεδιάστρια και δισεγγονή του Σίγκμουντ Φρόιντ στο podcast της παριστάνει την ψυχολόγο, και όλοι μοιράζονται αλήθειες που δυσκολεύονται να παραδεχτούν.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Κλασική couture vs θέατρο γκραν γκινιόλ

Μόδα & Στυλ / Τελικά, οι μεγάλοι σχεδιαστές δημιουργούν μόδα ή θεατρικά κοστούμια εκτός εποχής;

Τα shows υψηλής ραπτικής, το πεδίο του ανέφικτου στη μόδα, ανύψωσαν για λίγο όλους εμάς σε ένα όνειρο, ενώ ξεσήκωσαν σε αγορές άνω των τεσσάρων μηδενικών τους 4.000 περίπου πελάτες της couture στον κόσμο, μαζί με έντονες συζητήσεις για τη στόφα του «couturier». Τον θέλουμε grandmaster της βελόνας ή Χουντίνι οπερετικών θεαμάτων;
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Μόδα & Στυλ / Καουμπόικες μπότες, φανταχτερά κοσμήματα και τεράστιοι φιόγκοι στις ανδρικές πασαρέλες

Τα αντρικά shows για τον χειμώνα του 2025 επιβεβαίωσαν τη στροφή στο κομψό  tailoring, αλλά και μια (αντιφατική) αναβάθμιση του καθημερινού ντυσίματος, ταρακουνώντας κάθε  βεβαιότητα και σύμβαση για την γκαρνταρόμπα ενός άνδρα. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

3 σχόλια
Η φωτογραφία με το σκαμπό μου φάνηκε τελείως αδιάφορη και με όντως σχεδόν ανορεξικο μοντέλο. Η άλλη από που και ως που προκαλεί τον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου; εγώ αυτό που βλέπω σαν υπονοούμενο είναι μια γυναίκα που έχει τον έλεγχο μιας πιθανώς ερωτικής πράξης (mistress θα ονομαζόταν).
Οι φωτογραφίες μου φάνηκαν αδιάφορες, τα μοντέλα δυστυχώς στα όρια της ανορεξίας αλλά ας έχουμε υπόψιν πως γενικότερα η βιομηχανία μόδας και όχι μόνο η YSL είναι κακός βραχνάς για τις γυναίκες επιβάλλοντας πολλές φορές εξωπραγματικά πρότυπα ομορφιάς...βέβαια αντίστοιχα πρότυπα παρουσιάζονται και για τους άντρες