Πώς πωλούνται τα όνειρα; Οι ταξιδιωτικές αφίσες της χρυσής εποχής του τουρισμού δίνουν πολλές και υπέροχα στυλιζαρισμένες απαντήσεις. Σήμερα οι μετακινήσεις είναι τόσο αυτονόητες, που είναι δύσκολο να καταλάβουμε τις συνθήκες στις αρχές του 20ου αιώνα. Τότε τα ταξίδια ήταν αποκλειστικό προνόμιο των πολύ πλούσιων, που άλλαζαν τόπο διαμονής ανάλογα με τις εποχές. Καλοκαίρι στο εξοχικό του Newport, χειμώνας στη Νότιο Γαλλία. Μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του πληθυσμού μπορούσε να υποστηρίξει τις πολύπλοκες διεργασίες μετακίνησης δεκάδων υπηρετών και βουνών από αποσκευές.
Στο τέλος του 20ου αιώνα τα ταξίδια διαρκούσαν ώρες, όχι μέρες, και οι μαζικές μετακινήσεις, ειδικά στον αέρα, έγιναν κάτι συνηθισμένο. Παράλληλα, τα κρουαζιερόπλοια άρχισαν να σημειώνουν νέα ρεκόρ και τα τρένα έγιναν αεροδυναμικά. Οι ταξιδιώτες άρχισαν να απαιτούν μεγαλύτερες ευκολίες και μεγαλύτερη γκάμα επιλογών. Ο πόθος για την ανακάλυψη νέων προορισμών σάρωσε όλη τη γη, μετατρέποντας μικρά ψαροχώρια σε νέους, συναρπαστικούς και πολυτελείς προορισμούς για τους προνομιούχους, ενώ η μεσαία τάξη ακολουθούσε, μέσω των όλο και πιο εκτεταμένων μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι πωλητές εισιτηρίων, απορροφώντας την έξαψη της νέας εποχής, διοχέτευσαν την αίσθηση περιπέτειας μέσω της γλώσσας του design.
Σας παρουσιάζουμε μια επιλογή από τις αφίσες της εποχής όπου το ταξίδι ήταν εμπειρία που σου άλλαζε τη ζωή. Επειδή απευθυνόταν στην ανώτερη, πλούσια και καλλιεργημένη τάξη, είναι ανάλογα υψηλής αισθητικής. Εκτός από τα χαριτωμένα στερεότυπα για χώρες και ανθρώπους αναδεικνύουν μια χρυσή εποχή των εικονογραφήσεων, με έντονη εικαστικότητα και λακωνική χάρη.
σχόλια