ALBA Graduate Business School at the American College of Greece

ALBA Graduate Business School at the American College of Greece Facebook Twitter
0

Μία στις δύο εταιρείες θα απολύσει υπαλλήλους μέχρι τον Δεκέμβριο, δύο στις πέντε θα μειώσουν τους μισθούς ενώ μία στις τέσσερις έχουν ήδη κάνει περικοπές στους μισθούς άνω του 20%. Μία στις δύο εταιρείες έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί ευέλικτες μορφές εργασίας πολύ πριν το 2012, ενώ η αδήλωτη εργασία που πιστεύεται ότι ξεπερνάει ακόμα και το 10% σε κάποιους κλάδους διχάζει τις εταιρείες για την ανταγωνιστικότητα τους στον κλάδο.

Ο Δείκτης Τάσεων Αγοράς Εργασίας για το 2ο εξάμηνο του 2012 σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το τμήμα Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας του ALBA Graduate Business School at the American College of Greece και διεξάγεται κάθε 6 μήνες με την χορηγία της People cert Groupκαι του Kariera.gr παραμένει χαμηλός και για το επόμενο εξάμηνο.Ο Δείκτης συνεχίζει για 7ο εξάμηνο να είναι κάτω από την τιμή του 100 (75,3), γεγονός που μεταφράζεται σε μείωση και στασιμότητα τωνδραστηριοτήτων προσέλκυσης και επιλογής νέων στελεχών.

Η  έρευνα  έχει ως στόχο την καταγραφή των τάσεων που επικρατούν στις διαδικασίες προσέλκυσης και επιλογής στελεχών αλλά και την καταγραφή των προσδοκιών για τους επόμενους έξι μήνες, στην Ελλάδα. Ο 2ος κύκλος (2ο εξάμηνο) του 2012 διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα Ιούνιος-Αύγουστος 2012 και τα αποτελέσματα συνοψίζονται ως εξής:

  1. Το 49.3% των επιχειρήσεων του δείγματος ενδέχεται να προβεί σε μείωση του εργατικού δυναμικού μέχρι το τέλος του χρόνου (41% το προηγούμενο εξάμηνο). Μόνο το 9,2% των εταιρειών θα πραγματοποιήσει προσλήψεις. Το 41,5% δε θα προβεί σε καμία ενέργεια
  2. Το 66,4% των εταιρειών δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί πολύ ή και δραματικά από την παρούσα οικονομική κρίση. Μόνο το 0,7% των εταιρειών δηλώνει ότι έχει μείνει τελείως ανεπηρέαστο.
  3. Το 49% των εταιρειών  έχει προβεί σε απολύσεις ενώ το 35,7% έχει μειώσει μισθούς.
  4. Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει δραματικά περισσότερο τον κλάδο των ΜΜΕ, τις Μεταφορές, το Εμπόριο  και τον κλάδο της Εκπαίδευσης.
  5. Το 49.7% των εταιρειών θεωρεί πιθανό ή πολύ πιθανό να μειώσει την εκπαίδευση των εργαζομένων τους, ενώ στο 46,9% των εταιρειών θα επηρεαστεί αρνητικά και η εκπαίδευση των διευθυντικών στελεχών. Επίσης, το 38.5% θα προβεί σε μειώσεις μισθών (το 16,8% το σκέφτεται επίσης).
  6. Το 64.7% των εταιρειών που έκαναν μείωση μισθών (35.7% του δείγματος) το έκαναν σε όλο το προσωπικό ενώ το 31.4% μείωσε τους μισθούς μεμονομένων ομάδων. Οι ομάδες εργαζομένων όπου έγιναν κυρίως περικοπές μισθών ήταν τα υψηλόβαθμα στελέχη και η διευθυντική ομάδα.
  7. Το 25% των εταιριών από αυτές που έκαναν μειώσεις μισθών έκαναν περικοπές άνω του 20%, το 43.8% μείωσε μισθούς 10-20% και το 31.3% των εταιριών έκοψε τις μισθολογικές δαπάνες έως 10%.
  8. Το 55% των εταιρειών ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν ευέλικτες μορφές εργασίας στην εταιρεία τους πριν από το 2012 (Νέα νομοθεσία). Το 19% των εταιρειών είχε ξεκινήσει πριν ακόμα το 2009.
  9. Σε αντίθεση με το γενικότερο οικονομικό κλίμα, μία στις δύο επιχειρήσεις εξακολουθεί να εμφανίζεται αισιόδοξη (48,3%), παρουσιάζοντας όμως μείωση σταδιακά τα τελευταία 3 χρόνια.
  10. Άνοδο γύρω στο 20% στις ενέργειες προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού αναμένεται μόνο στον κλάδο της Βιομηχανίας και των Φαρμακευτικών. Στους κλάδους της Εκπαίδευσης, των ΜΜΕ/Εκδόσεις, των Μεταφορών/, στις Τράπεζες και στις εταιρείες Τηλεπικοινωνιών /Πληροφορικής οι προσδοκίες αύξησης ενεργειών προσέλκυσης νέου προσωπικού είναι μηδενικές ενώ εξίσου πολύ χαμηλό ποσοστό ενεργειών προσέλκυσης και επιλογής προσωπικού παρουσιάζει και ο κλάδος των Κατασκευαστικών και το Εμπόριο.
  11. Και σε αυτό το εξάμηνο συνεχίζεται η προτίμηση των επιχειρήσεων προς τα νεαρά στελέχη/ αποφοίτους (29,4%)
  12. Όσες εταιρείες προχωρήσουν σε προσλήψεις θα στραφούν κυρίως στους τομείς των Πωλήσεων, της Εξυπηρέτησης Πελατών, των Οικονομικών/ Λογιστικής και της Παραγωγής
  13. Τα website αναζήτησης εργασίας παραμένουν για τις εταιρείες η πιο δημοφιλής μέθοδος προσέλκυσης και αναζήτησης προσωπικού. Ακολουθούν, οι εταιρικές βάσεις βιογραφικών, η ενδο-εταιρική αναζήτηση για εσωτερική κάλυψη θέσεων, τα εταιρικά web sites και η μέθοδος αναζήτησης που σχετίζεται με το κοινωνικό περιβάλλον των εργαζομένων (από στόμα σε στόμα). Η πιο επιτυχημένη μέθοδος σε σχέση με το πλήθος των εταιριών που την χρησιμοποίησαν είναι οι head hunters ενώ τα ψυχομετρικά τεστ και τα τεστ δεξιοτήτων παρουσιάζονται ως πιο επιτυχημένα εργαλεία επιλογής προσωπικού συγκριτικά με τις συνεντεύξεις.
  14. Το 49,7% των εταιρειών χρησιμοποιεί τις συνεντεύξεις ως το βασικό εργαλείο επιλογής προσωπικού, ενώ το 34,3% χρησιμοποιεί και άλλα εργαλεία όπως ψυχομετρικά τεστ και τεστ δεξιοτήτων (Η/Υ, ξένων γλωσσών κλπ)
  15. Περίπου το 30% των εταιρειών απάντησε ότι στις αγγελίες που αφορούν θέσεις γραμματείας, λογιστηρίου, τεχνικούς Η/Υ, και υπάλληλους γραφείου ζητούν πιστοποιημένη γνώση Η/Υ. Η πλειοψηφία των εταιρειών κρίνει σημαντική την ύπαρξη πιστοποίησης γνώσης Η/Υ, αγγλικών ή άλλων επαγγελματικών δεξιοτήτων για την τελική επιλογή νέου προσωπικού.
  16. Το 58,6% των εταιρειών θεωρεί βασική προϋπόθεση για την επιλογή νέου προσωπικού την ύπαρξη Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
  17. Τέλος, το 42% των εταιρειών πιστεύει ότι η αδήλωτη εργασία στον κλάδο τους ξεπερνάει το 10%

Η συλλογή στοιχείων για το 1ο κύκλο (1ο εξάμηνο) του 2013 θα διενεργηθεί κατά την περίοδο Δεκέμβριο – Ιανουάριο 2013. Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα της έρευνας καθώς και την πλήρη στατιστική ανάλυση και τα γραφήματα μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα: http://www.alba.edu.gr/RCI/Pages/Reports.aspx

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Market news / ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για τις εταιρικές ανάγκες στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΗ blue επενδύει στην ενίσχυση των λύσεων φόρτισης προς εταιρικούς πελάτες (B2B), καθιερώνοντας την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον βιώσιμη επιλογή μετακίνησης.
THE LIFO TEAM