Η έναρξη της τέταρτης δεκαετίας βρίσκει την εταιρεία Βίκος ακόμα πιο δυνατή. Με ένα νέο σύγχρονο βιομηχανοστάσιο, στο Καλπάκι Ιωαννίνων, μία επένδυση που άγγιξε τα 22 εκατ. ευρώ και αποτελεί συνέχεια φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος της τελευταίας πενταετίας ύψους 25 εκατ. ευρώ, η εταιρεία ισχυροποιεί τη θέση της στην αγορά που ήδη δραστηριοποιείται και βάζει το επόμενο μεγάλο στοίχημα, να κατακτήσει και την επαγγελματική εστίαση (Ho.Re.Ca).
Η πρόσφατη επένδυση σε νέες γραμμές εμφιάλωσης νερού και παραγωγής αναψυκτικών σε καινοτόμα γυάλινα μπουκάλια και πρωτοποριακές συσκευασίες αλουμινίου αποτελεί ένα ακόμη μεγάλο βήμα για την εταιρεία Βίκος, που ξεκίνησε το ταξίδι της στο επιχειρείν από τα Ιωάννινα πριν από 30 χρόνια και μέχρι σήμερα εξακολουθεί να τιμά τον τόπο της, υλοποιώντας βιώσιμες επενδύσεις και ενέργειες με σεβασμό στο περιβάλλον και θετικό αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία. Οι νέες συσκευασίες σε γυαλί και αλουμίνιο, έχουν επιπλέον σημασία για τη Βίκος Α.Ε., καθώς τοποθετούν τα προϊόντα της, στην κατηγορία lifestyle και επιπλέον, αποκτούν μεγαλύτερη δυναμική εξωστρέφειας.
«Πηγή» έμπνευσης η Βίκος Α.Ε.
Το ξεκίνημα έγινε το 1992 με το όραμα του Πέτρου Σεπετά και της συζύγου του Ελένης Θεοχάρη να εμφιαλώσουν το φυσικό μεταλλικό νερό της πηγής Βίκος στα Ιωάννινα και να δώσουν τη δυνατότητα στον κόσμο να το γευτεί. Η ιδέα υλοποιήθηκε καταρρίπτοντας τη δυσπιστία όσων υποστήριζαν ότι οι πολυεθνικές και η μεγάλη χιλιομετρική απόσταση των Ιωαννίνων από τις δύο μεγάλες πόλεις της χώρας, θα εμπόδιζαν την ανάπτυξη. Με πίστη, ποιότητα και σκληρή δουλειά η εταιρεία Βίκος εξελίχθηκε σε ηγέτιδα δύναμη, αποτελώντας σήμερα τη δεύτερη μεγαλύτερη μη αλκοολούχων ποτών εταιρεία στην Ελλάδα.
“Δύναμή μας η ανάπτυξή μας”, ήταν το μότο της πρώτης γενιάς, που πέρασε στο DNA και της επόμενης γενιάς, του Κωνσταντίνου Σεπετά, του Ρηγίνου Σεπετά και του Παύλου Σεπετά, που εισέρχονται δυναμικά με σύγχρονες ιδέες και νέους στόχους. Από το «πάντρεμα» των γνώσεων και της τεχνογνωσίας δύο γενιών, το αποτέλεσμα μόνο θετικό μπορεί να είναι, όπως αποδεικνύεται από τα νούμερα. Το 2021 η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει κατά 16,40% τον κύκλο εργασιών φθάνοντας στα 91 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2022 αναμένει περαιτέρω αύξηση της τάξης του 20% και πωλήσεις μεγαλύτερες των 100 εκατ. ευρώ.
Με την προσθήκη των νέων γραμμών παραγωγής, ο συνολικός αριθμός που διαθέτει η εταιρεία ανεβαίνει στις 32, με τη συνολική παραγωγική δυναμικότητα να φθάνει στις 421.000 μονάδες την ώρα.
Παράλληλα, η Βίκος Α.Ε. εξελίσσεται σε εταιρεία τεχνολογίας, που θα συλλέγει και θα αξιοποιεί δεδομένα σε όλο το φάσμα δραστηριοτήτων, από την παραγωγή μέχρι τα logistics, αλλά και την εξοικονόμηση ενέργειας, όπως δήλωσαν από τη διοίκηση, με αφορμή την επέτειο των 30 χρόνων και την επίσημη παρουσίαση του νέου βιομηχανοστασίου.
Συνολική συνεισφορά
Με την ανάπτυξη της εταιρείας συμβαδίζει και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ιδιαίτερα σημαντικό για την Περιφέρεια της Ηπείρου, μία περιφέρεια που έχει χαρακτηριστεί για το υψηλό ποσοστό ανεργίας. Σήμερα, στην εταιρεία Βίκος εργάζονται 449 άτομα, με πολλούς απ’ αυτούς να συμπληρώνουν παραπάνω από 20 συναπτά έτη εργασίας. Όλοι τους αποτελούν μέλη της ευρύτερης οικογένειας Βίκος, που συμπορεύονται προς την επιτυχία.
Το μεγάλο κεφάλαιο της HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering), ξεκινά με ευοίωνες προοπτικές. Το νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο αποτελεί το «όχημα» για την κατάκτηση της επαγγελματικής εστίασης, ενώ εγγύηση αποτελούν τα ήδη αναγνωρισμένα προϊόντα Βίκος, μαζί με την νεότερη έλευση το pink grapefruit, που μέσα σε λίγους μήνες ζωής διαγράφει εκρηκτική ζήτηση.
Ισχυρά μερίδια αγοράς
Την επιτυχημένη πορεία στην κατηγορία φυσικού μεταλλικού νερού, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία Σεπτεμβρίου 2022 (πηγή Market Track YTD – NielsenIQ), σύμφωνα με τα οποία το brand Βίκος κατέκτησε μερίδιο σε ποσοστό που έφθασε το 17,1%, σε μία αγορά που αναπτύσσεται με μικρούς ρυθμούς της τάξης του 2,1%. Για την εταιρεία Βίκος, η μεγαλύτερη επιτυχία συνίσταται στο μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα που έχει πετύχει για την εμφιάλωση φυσικού μεταλλικού νερού, σε μία περίοδο, που η προστασία του πλανήτη αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα.
Αλλά και στον τομέα των αναψυκτικών, το brand Βίκος, έχει πετύχει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια από το 2014, να κατακτήσει μερίδιο της τάξης του 7,1%, σε μία αγορά που ο ανταγωνισμός ασκείται τόσο από εγχώριες όσο και από διεθνείς, εδραιωμένες και αναγνωρίσιμες μάρκες.
Με τις νέες επενδύσεις, την ανάληψη καθηκόντων από την νεότερη γενιά κι όλα εκείνα τα εφόδια που οδήγησαν ψηλά τη Βίκος Α.Ε., δημιουργούνται ισχυρά θεμέλια κι εγγύηση για διατήρηση της αναπτυξιακής πορείας.