HIGGS: Οι «τεχνοκράτες» των ΜΚΟ

HIGGS: Οι «τεχνοκράτες» των ΜΚΟ Facebook Twitter
0
HIGGS: Οι «τεχνοκράτες» των ΜΚΟ Facebook Twitter

Tι σχέση μπορεί να έχει η φυσική και το λεγόμενο «σωματίδιο του θεού» με τις ΜΚΟ και την οργάνωσή τους; Μια ομάδα αξιόλογων επιστημόνων, η HIGGS, με ονομασία που προέρχεται από το μποζόνιο του HIGGS αλλά σημαίνει Higher Incubator Giving Growth & Sustainability, και μότο «το κενό κάθε άλλο παρά κενό είναι, αφού είναι γεμάτο δυνητικά σωματίδια και πεδία δυνάμεων», έφτιαξε έναν φορέα με στόχο την ενδυνάμωση των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

 

Από το 2012 και με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος έχουν πραγματοποιήσει σεμινάρια σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, ενώ στην έδρα τους, σε ένα νεοκλασικό κτίριο στο Μεταξουργείο, το οποίο και παραχωρούν για εκδηλώσεις, προσφέρουν καινοτόμα προγράμματα για τεχνικές σχεδιασμού έργων, σύνταξης προτάσεων προς χρηματοδότηση, αξιολόγησης προγραμμάτων αλλά και για τεχνικές μάρκετινγκ και διαχείρισης εθελοντών, δήλωση έδρας, δημιουργία ΜΚΟ, δωρεάν παροχή χώρου σε ΜΚΟ για εκδηλώσεις κ.ά.

 

Ο διευθυντής του HIGGS Σωτήρης Πετρόπουλος μιλά στη LifΟ.

 

— Σε τι στάδιο βρίσκονται οι ΜΚΟ στην Ελλάδα; Υπάρχει έλλειψη κατάρτισης; Αν και με όρους ευρωπαϊκούς μπορεί να χαρακτηριστεί «νεοσύστατο», διαθέτει εκατοντάδες οργανώσεις οι οποίες υλοποιούν εξαιρετικές δράσεις και προσφέρουν πολλά. Παρ’ όλα αυτά, μεγάλο μέρος των οργανώσεων στηρίζεται στο πάθος της ιδρυτικής ομάδας, στη δυναμική των εθελοντών και στην εγγενή διάθεση για προσφορά – χωρίς όμως να αποκλείει και μια τεχνοκρατική προσέγγιση.

 

Αυτό είναι το βασικό στοιχείο που έρχεται να καλύψει το HIGGS, με την πεποίθηση ότι η διάχυση των βέλτιστων πρακτικών και η ενίσχυση των ευκαιριών κατάρτισης των μελών των ελληνικών ΜΚΟ θα οδηγήσουν σε ακόμα πιο μαγικά πράγματα.

 

— Ποιο είναι το όραμα της δικής σας ομάδας για το πεδίο των ΜΚΟ στη χώρα; Πώς μπορείτε εσείς να συμβάλετε; Όραμά μας είναι το HIGGS να αποτελέσει έναν φάρο δημιουργίας και ανοιχτού διαλόγου ο οποίος θα προωθεί τη συνεργασία και την καινοτομία στον χώρο των ΜΚΟ και θα αποτελεί ένα σημείο συνάντησης όλων των ενδιαφερόμενων μερών, τόσο κυριολεκτικά όσο και συμβολικά. Ενδυνάμωση των υπαρχόντων ΜΚΟ, δημιουργία νέων από ανθρώπους με προσόντα και γνώσεις, που επιλέγουν να δουλέψουν σε ΜΚΟ, σε πνεύμα συνεργασίας.

 

— Γενικά έχει γίνει πολύς λόγος για τη δράση κάποιων ΜΚΟ και πολλοί είναι αυτοί που μιλούν για «αρπαχτές». Εσείς τι γνώμη έχετε για τη χρηματοδότηση των ΜΚΟ;

Το κλίμα δυσπιστίας προς τις ΜΚΟ αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες αδικίες που βιώνουμε. Σε όλους τους χώρους υπάρχουν αρνητικά φαινόμενα. Όμως η γνωριμία με εκατοντάδες οργανώσεις έχει φανερώσει έναν χώρο όπου συνηθέστερα υλοποιούνται δράσεις με ελάχιστη ή και καθόλου χρηματοδότηση από ανθρώπους που θέλουν να προσφέρουν και όχι να κερδίσουν. Η πλειονότητα των χρηματοδοτήσεων προέρχεται από δωρητές οι οποίοι κρίνουν αυστηρά και πραγματοποιούν συχνούς ελέγχους. Και παράλληλα ο χώρος είναι από τους ελάχιστους όπου μπορείς να δεις από κοντά τι γίνονται τα χρήματα που δωρίζονται.

 

Τον τελευταίο χρόνο, με τις τεράστιες διαστάσεις που έλαβε η προσφυγική κρίση, είδαμε δεκάδες ΜΚΟ στους μεγάλους προσφυγικούς καταυλισμούς, και συγκεκριμένα στην Ειδομένη. Πιστεύετε ότι μεταξύ αυτών μπορεί και να υπήρχαν «καιροσκόποι»;

Είχα την ευκαιρία να βρεθώ στην Ειδομένη και αυτό που αντίκρισα δεν βγαίνει από το μυαλό μου… μικρά παιδιά να παρακαλούν για ένα σάντουιτς. Σε έναν τεράστιο καταυλισμό μια χούφτα οργανώσεις συνεργάζονταν για να ανακουφίσουν καταπονημένους ανθρώπους, χωρίς ιδιαίτερη κρατική παρέμβαση, πλην της αστυνομικής παρουσίας. Καιροσκόπους σίγουρα δεν συνάντησα, ανθρώπους που δούλευαν σκληρά συνάντησα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για την κάλυψη των εταιρικών αναγκών στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Market news / ΔΕΗ blue: 90 φορτιστές για τις εταιρικές ανάγκες στις εγκαταστάσεις της L'Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η ΔΕΗ blue επενδύει στην ενίσχυση των λύσεων φόρτισης προς εταιρικούς πελάτες (B2B), καθιερώνοντας την ηλεκτροκίνηση ως την πλέον βιώσιμη επιλογή μετακίνησης.
THE LIFO TEAM