Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου

0
ADVERTORIAL
Όπως σας γράψαμε εδώ, στην P&G ο σεβασμός στη διαφορετικότητα εντός της εταιρείας οδηγεί στην κατανόηση της μοναδικότητας και των ανθρώπων που εξυπηρετεί η εταιρεία καθημερινά με προϊόντα όπως Ariel, Pampers, Gillette και Pantene.Μέρος της διαφορετικότητας αυτής αποτελεί και το διαφορετικό φύλο, και όπως μας εξηγούν 5 γυναίκες της εταιρείας, η ισότητα είναι αδιαπραγμάτευτη.
 
Ένα εργασιακό περιβάλλον που όχι μόνο δεν περιορίζει τις γυναίκες, αλλά τους δίνει την ευκαιρία να αναπτυχθούν και να ισορροπήσουν τους διαφορετικούς ρόλους στη ζωή τους, όπως ακριβώς και στους άντρες.

«Είναι μια πολύ συνειδητή και στρατηγική επιλογή να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες θα εκπροσωπούνται εξίσου στους καλύτερα  αμειβόμενους ρόλους, είτε πρόκειται για τη διαχείριση μιας επιχειρηματικής μονάδας, μιας χώρας, ενός τεχνικού κέντρου ή ενός εργοστασίου παραγωγής» δηλώνει με μεγάλη ικανοποίηση η Country Leader της P&G Ελλάς, Ερμιόνη Γεωργουλάκη.

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter
«Πάνω από το 48% των διευθυντικών στελεχών μας παγκοσμίως είναι γυναίκες – σε πιο χαμηλόβαθμες θέσεις στο οργανόγραμμα, βρισκόμαστε στο 50/50 και σημειώνουμε σταθερή πρόοδο στην αύξηση του ποσοστού εκπροσώπησης των γυναικών σε θέσεις ευθύνης, με στόχο να φτάσουμε και εκεί 50/50. Ταυτόχρονα, πάνω από το 40% των στελεχών της εταιρείας μας και του Διοικητικού Συμβουλίου μας είναι γυναίκες. Η εταιρεία απασχολεί άμεσα περισσότερες από 40.000 γυναίκες, δημιουργώντας συνεχώς θέσεις εργασίας για δεκάδες χιλιάδες ακόμη μέσω των προμηθευτών και των συνεργατών της.

Σε συνέχεια των συγκεκριμένων στρατηγικών και μεθόδων, η Δέσποινα Πάσσαρη – Corporate Communications Leader South East Europe & Central Europe, θεωρεί ότι η P&G έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της ισότητας: «Πρέπει να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την ισότητα των φύλων ως γυναικείο ζήτημα, διότι δεν είναι».

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter
«Οι άντρες θα πρέπει να είναι συνοδοιπόροι σε αυτή την προσπάθεια και την ίδια στιγμή θα πρέπει να σταματήσουμε τη διαιώνιση αντιλήψεων που τοποθετούν την πηγή του προβλήματος σε μύθους και προκαταλήψεις, για παράδειγμα ότι οι γυναίκες δεν έχουν αυτοπεποίθηση ή φιλοδοξία από τη φύση τους, δεν έχουν ηγετική συμπεριφορά, η φροντίδα για το σπίτι και την οικογένεια είναι πρωτίστως ευθύνη τους κλπ.  Πρέπει να σταματήσουμε να χαρακτηρίζουμε τη συμπεριφορά των γυναικών ως ‘’έλλειψη’’ ή ‘’λιγότερη από’’ απλώς και μόνο επειδή εμφανίζεται διαφορετική από ένα πρότυπο ηγεσίας παλαιού τύπου – και να αγκαλιάσουμε τις διαφορές μεταξύ γυναικών και ανδρών» θα δηλώσει. 
 

«Η ισότητα και η συμπερίληψη αποτελούν βασικές προτεραιότητες σε όλες μας τις δράσεις. Είναι μέσα στο DNA του ελληνικού οργανισμού και έτσι δεν αποτελεί έκπληξη το ότι έχουμε αυτή τη στιγμή μια από τις μεγαλύτερες ομάδες Ισότητας και Συμπερίληψης στην Ελλάδα, αναλογικά με το μέγεθος της εταιρείας», δηλώνει η HR Leader P&G Greece, Ανθή Παπαϊακώβου.

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter
Συγκεκριμένα, η ομάδα Ισότητας και Συμπερίληψης της P&G στην Ελλάδα (σ.σ. E&I - Equality & Inclusion) απαρτίζεται απο άτομα με διαφορετικό υπόβαθρο, φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό και εθνικότητα που με την ενέργεια και το πάθος τους συντονίζουν δράσεις με γνώμονα το σεβασμό.
 
Η γονική άδεια έχει κάνει τη ζωή καλύτερη τόσο για τις νέες μητέρες, όσο και τους πατέρες. Η P&G υποστηρίζει την άδεια φροντίδας και για τους δύο γονείς, ενισχύοντας την ισότητα στην εργασία ενώ από το 2018 που τέθηκε σε ισχύ, υπάρχει 100% συμμετοχή στην άδεια πατρότητας από κάθε νέο πατέρα στην εταιρεία.
 
Ύστερα, το πλάνο καριέρας και διαδοχής για όλους, ή αλλιώς η ύπαρξη μιας 50-50 εκπροσώπησης σε κάθε επίπεδο εργασίας απαιτεί δέσμευση, υπευθυνότητα και το κατάλληλο πλάνο καριέρας για τον κάθε εργαζόμενο. Η εταιρεία αξιολογεί κάθε χρονιά όλο το ανθρώπινο δυναμικό, θέτει στόχους για ίση εκπροσώπηση, σχεδιάζοντας ένα πλάνο καριέρας σύμφωνα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των ανθρώπων της.
 
Επιπλέον, μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στην ισότητα των αμοιβών η οποία ξεκίνησε χρόνια πριν προκειμένου να εξαλειφθεί το χάσμα μεταξύ φύλων. Με αυτό τον τρόπο η P&G κατάφερε να μειώσει την ανισορροπία στην κορυφή της ιεραρχίας και να πετύχει την ίση αντιμετώπιση στο εισόδημα των γυναικών σε σχέση με εκείνο των ανδρών.
 
Τέλος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκαταλήψεις, η P&G από την πρώτη στιγμή παρέχει εκπαίδευση σε όλους τους εργαζόμενους της γύρω από το Unconscious bias. Πρόκειται για μια εκμάθηση στόχος της οποίας είναι κάθε νέο μέλος να αναγνωρίζει τυχόν προκαταλήψεις και να ξέρει πώς να τις αντιμετωπίζει.
 
Μέσα από τις παραπάνω πρακτικές η P&G έχει δημιουργήσει ένα δίκαιο περιβάλλον όπου οι γυναίκες όχι μόνο δεν νιώθουν «κατώτερες» από τους άνδρες, αλλά ταυτόχρονα διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην καθημερινή εργασία και τη λήψη αποφάσεων. 
 
Το γεγονός ότι σε έναν παραδοσιακά ανδροκρατούμενο χώρο, όπως αυτός της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, η P&G εμπιστευόταν ανέκαθεν σε ηγετικούς ρόλους γυναίκες, αποδεικνύει την ισότιμη και συμπεριληπτική κουλτούρα της.
 
 

Made with Visme

Η Νανά Γούλα – Supply Chain Leader P&G South East Europe, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία πριν από 22 χρόνια, θυμάται πως η διευθύντρια του τμήματος εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα, ήταν γυναίκα. Στη σημερινή εποχή, η κατάσταση έχει εξελιχθεί σε όλες τις βαθμίδες του τμήματος, με την εκπροσώπηση των γυναικών να αγγίζει πλέον το 50%.

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter
«Πολλοί ακούν  ‘’εφοδιαστική αλυσίδα’’ και φαντάζονται παλέτες, αποθήκες και φορτηγά, αλλά είναι πολλά παραπάνω από αυτό. Αρχικά, αριθμητικά είναι το μεγαλύτερο τμήμα της εταιρείας. Από πλευράς αρμοδιοτήτων περιλαμβάνει πρόβλεψη πωλήσεων, επίπεδο εξυπηρέτησης, βελτιστοποίηση παραδόσεων στους πελάτες, αγορές και πολλά άλλα που προσελκύουν ταλέντα από πολλές διαφορετικές ειδικότητες» αναφέρει, όντας σε ένα εργασιακό περιβάλλον που διαθέτει ίσες ευκαιρίες τόσο για τους άνδρες, όσο και για τις γυναίκες, κόντρα στις προκαταλήψεις του συγκεκριμένου τομέα.
 
Ο ρόλος όμως και η ευθύνη μιας εταιρείας με καθημερινές αγαπημένες μάρκες δεν σταματά εκεί. Η P&G έχει τη δυνατότητα να προωθεί τη συμπερίληψη και την ισότητα στον κόσμο μέσα από τα ίδια της τα προϊόντα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα brands της έχουν ηθική υπόσταση, πρωτοστατώντας στον αγώνα της διαφορετικότητας και της ισότιμης ένταξης, η οποία αποτυπώνεται σε όλη της την επικοινωνία.
 
Όπως για παράδειγμα η καμπάνια της Always #LikeaGirl, η οποία έθιξε παγκοσμίως το θέμα της ενδυνάμωσης των γυναικών και βοήθησε πολλά κορίτσια στην απόκτηση αυτοπεποίθησης.

«Γνωρίζουμε πως βασικός πυλώνας υποστήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών είναι τα brands και η ‘φωνή’ τους μέσω της διαφήμισης», υποστηρίζει η Μαριάνα Κορδοπάτη – Marketing Leader South East Europe, μια αντίληψη που έχει δημιουργήσει τις εξής πρακτικές: 

Μια κουλτούρα ισότητας ανεξαρτήτως φύλου Facebook Twitter
Οι διαφημίσεις είναι 100% θετικές, συμπεριληπτικές και δίκαιες στην εκπροσώπηση όλου του φάσματος της διαφορετικότητας (φύλο, ηλικία, σεξουαλική προτίμηση, εθνικότητα, θρησκεία, ικανότητα), είναι προσβάσιμες από ανθρώπους με προβλήματα ακοής (υπάρχει πλάνο να γίνει το ίδιο και από ανθρώπους με προβλήματα όρασης) ενώ αναπτύσσονται από ομάδες μέσα και έξω από την εταιρεία & μπροστά και πίσω από την κάμερα που είναι αντιπροσωπευτικές, όπως γυναίκες-σκηνοθέτες κλπ.
 
Πάνω από όλα όμως δεν κρύβονται πίσω από το brand safety, με αποτέλεσμα να αναδεικνύονται συνεχώς μέσω των channels/platforms που προβάλλουν τη διαφορετικότητα και δεν την περιορίζουν. 
 
«Αν πραγματικά υπηρετούμε όπως λέμε τον καταναλωτή και αυτός βρίσκεται στο κέντρο κάθε στρατηγικής μας επιλογής, τότε δεν μπορούμε παρά να υπηρετούμε με πάθος κάθε έναν από τους 11 εκ. ανθρώπους στην Ελλάδα σήμερα και να ‘ερωτευόμαστε’ τη μοναδικότητα &  την πολυσχιδή φύση καθενός ξεχωριστά, αγκαλιάζοντας και αναδεικνύοντάς την, δίκαια και με σεβασμό. Ας σταματήσουμε να μιλάμε για ‘μέσο καταναλωτή’ – δεν υπάρχει» θα καταλήξει, αναγνωρίζοντας την τεράστια δύναμη που διαθέτουν τα brands για να γίνουν η φωνή της διαφορετικότητας, συμβάλλοντας με τον τρόπο τους στη διαμόρφωση ενός καλύτερου και πιο δίκαιου κόσμου.
 
Έναν κόσμο όπου κάθε γυναίκα θα αισθάνεται 100% ο εαυτός της. Όπως συμβαίνει στο εργασιακό περιβάλλον της P&G.
Market news
0

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ