Την ανθεκτικότητα των γυναικών σε περιόδους ανατροπών ανέδειξε η έρευνα Global Female Leaders Outlook της KPMG

Την ανθεκτικότητα των γυναικών σε περιόδους ανατροπών ανέδειξε η έρευνα Global Female Leaders Outlook της KPMG Facebook Twitter
0

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και στο πλαίσιο της παγκόσμιας έρευνας Global Female Leaders Outlook της KPMG πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση #EmbraceEquity Executive Breakfast στις 17 Φεβρουαρίου. Στην KPMG η ισότητα των φύλων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του στρατηγικού σχεδιασμού, για ίσες ευκαιρίες πρόσληψης και ένταξης στον εργασιακό χώρο και με την εκδήλωση αυτή επιχειρεί να συζητήσει τις προκλήσεις για ένα περιβάλλον συμπερίληψης και να δώσει το στίγμα της στους εορτασμούς της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας για τη Γυναίκα.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με τoν Αλκιβιάδη Σιαράβα, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Manager, KPMG στην Ελλάδα ο οποίος καλωσόρισε το κοινό θέτοντας το πλαίσιο της συζήτησης και μίλησε για το χρέος που έχουν οι επιχειρήσεις ως προς την ισότητα των φύλων τονίζοντας ότι «Είναι βαθιά καταγεγραμμένο στο DNA της KPMG να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους και δίνει μεγάλη αξία στην μοναδικότητα του καθενός. Αξίζει να σημειωθεί πως η KPMG στην Ελλάδα είναι η πρώτη εταιρεία που έκανε γυναίκα συνεταίρο (partner) το 1995, ανάμεσα στις “BIG 4” εταιρείες, ενώ σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία το 55% των εργαζομένων μας είναι γυναίκες.» .

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας Global Female Leaders Outlook 2022 από την Πέγκυ Βελλιώτου, Partner & Head of People, KPMG στην Ελλάδα την οποία πραγματοποιεί η KPMG από το 2018 για να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αξιολογούν το σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, τους κινδύνους και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν να διασφαλίσουν την ανάπτυξη και τις προοπτικές εξέλιξής τους τα επόμενα τρία χρόνια. Τα αποτελέσματα αφορούν τη σύγκριση των χωρών ΕΜΑ με της Ελλάδας.

Την ανθεκτικότητα των γυναικών σε περιόδους ανατροπών ανέδειξε η έρευνα Global Female Leaders Outlook της KPMG Facebook Twitter
 

Θετικές επιχειρηματικές προσδοκίες εν όψει γεωπολιτικών αναταραχών

Η φετινή έρευνα με τίτλο «Ανθεκτικότητα των γυναικών σε περιόδους ανατροπών» ανέδειξε ότι οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις απέδειξαν ανθεκτικότητα σε μία δεκαετία γεμάτη με αναταραχές. Η Πέγκυ Βελλιώτου ξεκίνησε σχολιάζοντας ότι μέσα από την έρευνα αναδεικνύεται ότι η οικονομική αναταραχή στην Ελλάδα φαίνεται να έχει γίνει 2η φύση για τις γυναίκες σε ηγετικές θέσεις.

Προοπτικές καριέρας ανθεκτικές στην πανδημία

Το 73% των γυναικών στις περιοχές ΕΜΑ πιστεύει ότι η ανάπτυξη της εταιρείας τους θα έχει θετικό πρόσημο ενώ το 69% πιστεύει ότι η κρίση του COVID-19 δεν θα έχει καμία επίδραση στην προσωπική τους καριέρα καθώς το 70% των γυναικών διαθέτουν στρατηγικό σχέδιο για την καριέρα τους. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 83%.

Το ESG ως game-changer

Το ESG κατέχει μία από τις κορυφαίες θέσεις στις προτεραιότητες καθώς το 39% των ερωτηθεισών γυναικών βρίσκουν ότι το ESG έχει θετικό αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις, και θα γίνει κεντρικό στοιχείο της επιχειρηματικής επιτυχίας στο μέλλον ενώ ειδικά στην Ελλάδα το 47% τονίζει ότι είναι άμεση η ανάγκη οι επικοινωνιακές αναφορές στο ESG να συνδέονται άμεσα με τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα.

Νέες ευκαιρίες στην εποχή των δεδομένων

Η πλειοψηφία που φτάνει το 74% πιστεύει ότι η ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος με νέες συνεργασίες οι οποίες είναι κρίσιμες για να συνεχιστεί η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Σημαντικό ρόλο φαίνεται να αποκτά η τεχνητή νοημοσύνη και οι τεχνολογίες Cloud στην Ελλάδα στην εποχή μετά τον COVID-19 καθώς το 58% και το 72% αντίστοιχα των γυναικών τις ανέδειξαν ως τις κορυφαίες τεχνολογίες σε σχέση με το 25% και 23% στην ΕΜΑ.

Παράλληλα, η προώθηση της ψηφιοποίησης και της συνδεσιμότητας όλων των λειτουργικών τομέων φαίνεται να είναι η κορυφαία επιχειρησιακή προτεραιότητα για την Ελλάδα (31%) σε αντίθεσή με την ΕΜΑ όπου κορυφαία προτεραιότητα αναδείχτηκε η προσέλκυση και διατήρηση ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (33%) αποτελώντας παράλληλα και τον μεγαλύτερο κίνδυνο (18%). Ένα πολύ υψηλό ποσοστό των γυναικών (46%) σε ηγετικές θέσεις στην Ελλάδα πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι ανατρεπτικές (disruptive) τεχνολογίες.

Την ανθεκτικότητα των γυναικών σε περιόδους ανατροπών ανέδειξε η έρευνα Global Female Leaders Outlook της KPMG Facebook Twitter

Το έναυσμα της συζήτησης που ακολούθησε αποτέλεσαν τα ευρήματα της έρευνας με συμμετέχοντες τους Σπύρος Λιναράς, Human Resources Director, Mitsis Hotels, Μυλαίδη Στούμπου, Πρόεδρος Επιτροπής Women in Business – Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο, Διευθύντρια Καινοτομίας Microsoft για την Κεντρική κι Ανατολική Ευρώπη, Tατιάνα Τούντα, CEO, Hellas EAP. Τη συζήτηση συντόνισε η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner & Head of People, KPMG στην Ελλάδα.

Συζητώντας για τις νέες μορφές εργασίας και τη συμμετοχή των γυναικών στις επιχειρήσεις, η Μυλαίδη Στούμπου ανέφερε ότι «με τις νέες τεχνολογίες είμαστε πιο παραγωγικοί και αυτό για τις γυναίκες μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό όσον αφορά την καριέρα τους – η γυναίκα θα μπορεί με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών να διεκδικήσει πιο εύκολα την εξέλιξή της. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει όχι μόνο στην παραγωγικότητα και στο work life balance αλλά να παίξει καθοριστικό ρόλο και στην εξέλιξη της καριέρας των γυναικών.»

Η Τατιάνα Τούντα, συμφώνησε ότι οι γυναίκες επιλέγουν το υβριδικό μοντέλο εργασίας το οποίο έρχεται ως ένα σημείο να εναρμονίσει την επαγγελματική με την προσωπική ζωή. Φέρνοντας μία άλλη διάσταση στη συζήτηση ανέφερε ότι η ευκαιρία για τις γυναίκες να δουλεύουν κάποιες μέρες από τον χώρο τους, τους δίνει την ευκαιρία να είναι ο πραγματικός τους εαυτός καθώς πολλές φορές εκεί δε βιώνουν τις προκαταλήψεις που μπορεί να βιώσουν στο επαγγελματικό χώρο. Η συζήτηση συνεχίστηκε πάνω στο θέμα της ευελιξίας και όλοι οι συμμετέχοντες τόνισαν πόσο σημαντική είναι η υβριδικής μορφής εργασίας για τις γυναίκες.

Ο Σπύρος Λιναράς σχολίασε ότι είναι υποχρέωση και ευθύνη των στελεχών ανθρώπινου δυναμικού να αναζητούν με τις διοικήσεις τον καλύτερο τρόπο λειτουργίας και να επιταχύνουν την προσαρμογή των οργανισμών στον υβριδικό τρόπο λειτουργίας που βοηθάει και στην ενσωμάτωση των γυναικών.

Στο θέμα έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού για την κάλυψη θέσεων στον χώρο του τουρισμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναφέρθηκε στη συνέχεια ο Σπύρος Λιναράς τονίζοντας ότι 60 με 70 χιλιάδες θέσεις δεν μπόρεσαν να καλυφθούν καθώς κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι εργαζόμενοι αναζήτησαν θέσεις εργασίας σε άλλους τομείς εκτός τουρισμού. Φέτος, θα συνεχιστεί η έλλειψη η οποία θα οδηγήσει τους οργανισμούς να δουν πως θα αλλάξουν το οικοσύστημα των εταιρειών ώστε να γίνει καλύτερο και να προσελκύσουν κόσμο προσφέροντας τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας.

Τον λόγο πήρε η Μυλαίδη Στούμπου απαντώντας στην ερώτηση της Πέγκυ Βελλιώτου αν με τους αυτοματισμούς και την ψηφιοποίηση, θα χαθούν θέσεις εργασίας και αν και πόσο επηρεάζει τις γυναίκες. «Οι αυτοματισμοί και η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν ραγδαία πολλούς κλάδους της αγοράς, θα χαθούν δουλειές που είναι επαναλαμβανόμενες και δεν είχαν υψηλή αξία στους οργανισμούς ενώ οι νέες δουλειές που θα δημιουργηθούν θα απαιτούν νέες δεξιότητες και ικανότητες. Οι γυναίκες είναι περισσότερο ευάλωτες καθώς κατά κανόνα σε πολλούς κλάδους οι πιο χαμηλών δεξιοτήτων δουλειές γίνονται από γυναίκες. Πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για να δοθεί διέξοδος στο προσωπικό με κατάλληλα προγράμματα δεξιοτήτων ώστε να απορροφήσουν σε νέες δουλειές για να σταδιοδρομήσουν. Είναι ευθύνη των κυβερνήσεων να ξεκινήσουν προγράμματα upskilling – reskilling.»

Οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν στις δεξιότητες που αναδεικνύονται ως κορυφαίες, η Τατιάνα Τούντα ξεχώρισε τρεις δεξιότητες, την ανθεκτικότητα, την αποτελεσματική διαχείριση στρες και την ευελιξία. Η Μυλαίδη Στούμπου σχολίασε ότι οι δεξιότητες δεν έχουν φύλο & ηλικία και ότι όλοι πρέπει να επενδύσουμε σε νέες δεξιότητες, ενώ ο Σπύρος Λιναράς συμφώνησε ότι είναι θέμα mindset και όχι ηλικίας ή φύλου. Πρόσθεσε επίσης στις δεξιότητες τη μεγαλύτερη ικανότητα να αντιλαμβάνονται αλλαγές, να γινόμαστε καλύτεροι σε θέματα ψηφιακά, και τη λήψη αποφάσεων σε περίπλοκα θέματα.

Κλείνοντας τη συζήτηση οι συμμετέχοντες αναφέρθηκαν στην σημασία εύρεσης σκοπού του κάθε ατόμου αλλά και σε τι θεωρούν πως πρέπει οι γυναίκες να διεκδικήσουν, όπως να αναπτύξουν νέους τρόπους σκέψης, να επενδύουν στη δια βίου μάθηση, στο προσωπικό branding, στη δικτύωση και στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ξανά την εκδήλωση στο κανάλι μας στο YouTube εδώ.

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.

Social Media: Linkedin, Facebook, YouTube,Instagram 

Market news
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ