Αν μου επιτρέπεις, στην Ε.Ε. υπάρχουν περιορισμοί στην διαφήμιση. Σίγουρα δεν είμαι ειδικός - με μια μικρή ωστόσο και πρόχειρη έρευνα βλέπω την Οδηγία 2006/114/ΕΚ η οποία, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει την εξάλειψη της παραπλανητικής διαφήμισης αλλά και της συγκριτικής, όταν αυτή δεν ικανοποιεί τα οκτώ (!) κριτήρια που θέτει. Σύμφωνα δε με τους ορισμούς της οδηγίας:"παραπλανητική διαφήμιση": κάθε διαφήμιση που με οποιονδήποτε τρόπο, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίασής της, παραπλανά ή ενδέχεται να παραπλανήσει τα πρόσωπα στα οποία απευθύνεται ή στων οποίων τη γνώση περιέχεται και που, εξαιτίας του απατηλού χαρακτήρα της, είναι ικανή να επηρεάσει την οικονομική τους συμπεριφορά ή που, για τους λόγους αυτούς, βλάπτει ή ενδέχεται να βλάψει έναν ανταγωνιστή·"συγκριτική διαφήμιση": κάθε διαφήμιση που κατονομάζει ρητά ή υπονοεί έναν ανταγωνιστή ή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από έναν ανταγωνιστή.Παραδέχομαι ότι δεν είναι και τόσο αυτονόητο ότι στη σουηδική διαφήμιση έχουμε κάτι από τα ανωτέρω. Χωρίς ωστόσο να πάρει και διαστάσεις "εθνικής οργής" ή άλλης παράνοιας, θα μπορούσε να διερευνηθεί από τις κρητικές τουριστικές επαγγελματικές ενώσεις η βασιμότητα και η σκοπιμότητα (κόστους-οφέλους) μιας νομικής ενέργειας κατά της σουηδικής εταιρείας. Τόσες χιλιάδες αγωγές ασκούνται στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, δεν σημαίνει ότι αν οι Κρητικοί ασκήσουν άλλη μία θα μας κακιώσουν οι εταίροι μας και δεν θα μας λένε καλημέρα.Αυτό που με ανησυχεί ελαφρώς είναι οι πιθανές συνδηλώσεις για κακοποίηση παιδιών που θα έρθουν στο μυαλό μιας ευαίσθητης σε τέτοια ζητήματα μερίδας του σουηδικού κοινού. Αν βέβαια μιλάμε για καμιά καμπάνια μικρής έκτασης, ανοίξτε μια webcam από καμιά χανιώτικη παραλία να λήξει ο αγώνας 3-0 από τα αποδυτήρια.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon