Ας κανουμε μερικες "απλες αριθμητικες πραξεις".Αγοραζονται τεσσερα λεωφορεια προς 1,6 εκ.ευρω.Αρα κοστος 400.000 ευρω εκαστον.Η λειτουργια την οποια θα εκαλυπταν εκχωρειται,με υπουργικη αποφαση, σε ιδιωτες.Τα λεωφορεια ,για να μην παροπλισθουν,ενοικιαζονται σε ιδιωτες(υποθετω σε αυτους οι οποιοι καλυπτουν τωρα την εν λογω λειτουργια) εναντι 3000 ευρω-κατα μεγιστον-εκαστον,τον μηνα.Και αυτο μονον για την εξαμηνη τουριστικη περιοδο.Εαν ο "ιδιωτης" αγοραζε τα λεωφορεια με δανειο("επιχειρηματικο"),με το εξαιρετικο επιτοκιο του 8% ετησιως,θα κατεβαλε μονον για τοκους 32.000 Ευρω ετησιως,ενω το κεφαλαιο της οφειλης του δεν θα εμειουτο ουτε κατ'ελαχιστον. Το κοστος του "ενοικιαζομενου"ειναι 3.000Χ6 μηνες=18.000 ετησιως. Προκυπτει συνεπως μια διαφορα 14.000 ετησιως ,υπερ του ιδιωτη,ενω δεν υφισταται "απαξιωση επενδυσεως"λογω χρησεως/παλαιοτητας.Εαν υποθεσουμε οτι θα χρησιμοπουσε "ιδια κεφαλαια"για την αγορα,τοτε θα ειχε απωλεια εσοδων της ταξεως του 5% ετησιως(επιτοκιο καταθεσεως),ητοι 20.000 ευρω,δηλαδη εξακολουθει να προκυπτει ωφελος για τον ιδιωτη της ταξεως των 2.000 ευρω ετησιως(20.000 -18.000),ενω,παραλληλα,η απομειωση της αξιας της επενδυσεως λογω χρησεως/παλαιοτητος ,η οποια θα ηταν μεγαλη,τωρα μηδενιζεται.Το μονον το οποιο με θλιβει ειναι οτι δεν σκεφθηκα ποτε να γινω τουριστικος επιχειρηματιας ! Υπο τας "καταλληλους συνθηκας",βεβαιως-βεβαιως !
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon