Kαταθέτω μια εναλλακτική θέση - υπόθεση, εφόσον αντικειμενικά ΔΕΝ μπορώ να έχω άποψη αφού ΔΕΝ έχω δει το έργο. 1. Η εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" ΔΕΝ πείθει για την εγκυρότητα σε θέματα καλλιτεχνικής κριτικής. Γενικότερα ως εφημερίδα δεν πείθει θα έλεγα.2. Η όλη κριτική της συνοδευόμενη από την γυμνή φωτογραφία η οποία, σημειωτέο, είναι από σκηνή έργου και όχι στημένη γυμνή φωτογράφιση, καθώς και τα "πατριωτικά" επιχειρήματα παραπέμπει σε κιτρινισμό ή αρνητική διαφήμιση και όχι σε καλλιτεχνική κριτική, έστω σκληρή και αρνητική, αλλά πάντα με κριτήρια τέχνης.3. Και ο Καζαντζάκης στον "Τελευταίο Πειρασμό", παρουσίαζε μια πιθανή, εναλλακτική θέση του Χριστού, από αυτήν πάνω στο σταυρό, παντρεμένο με οικογένεια που τελικά ο Χριστός την αρνήθηκε, και έτσι ξεπέρασε και αυτόν τον πειρασμό. Δε ξέρω γιατί θα πρέπει να λοιδορηθεί μια αντίστοιχη ιδέα της κας Κιτσοπούλου. Σίγουρα η κα Κιτσοπούλου δεν είναι Καζαντζάκης! Το αν και κατά πόσο αυτό που δημιούργησε αξίζει ή όχι, αυτό αποτελεί ζητούμενο, αλλά χωρίς να δω το έργο δε μπορώ να έχω άποψη. 4. Για να κλείσω με το θέμα της καλλιτεχνικής αξιολόγησης: Ας μη ξεχνάμε ότι η υπερβολή αποτελεί μια πανάρχαια τακτική στο θέατρο με πρώτο διδάξαντα τον Αριστοφάνη. Αν, δηλαδή, η κα Κιτσοπούλου θέλοντας να καταδείξει την ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΑΣ ΑΣΥΝΕΧΕΙΑ αναιρεί τον θάνατο του ήρωα και του επιβάλει να ζήσει στην εποχή μας, είναι προφανές ότι εκείνα τα ιδιαίτερα στοιχεία του χαρακτήρα του που το 1821 τον έκαναν ήρωα, το 2012 τον κάνουν ένα λούμπεν στοιχείο και απεχθέστατο εγκληματία. ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ; Επειδή η απάντηση σε αυτό το ΓΙΑΤΙ είναι καθαρά πολιτική, η Αριστοφανική τεχνική της "υπερβολής" είναι αναμενόμενο να μας πονάει, να μας τσούζει και να μας ξεβολεύει. Μόνο έτσι θα μπορούσα να εξηγήσω αυτόν τον Μεσαιωνισμό και κιτρινισμό, αν βέβαια αποκλείσω την αρνητική διαφήμιση. Τέλος,Κατά τους θεωρητικούς της Σχολής της Φρανκφούρτης η τέχνη για να είναι τέχνη πρέπει να σοκάρει. Ας μου επιτραπεί όμως να διευκρινίσω (ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ επειδή δεν έχω δει την παράσταση), πως δεν ισχύει η αντιμεταθετική ιδιότητα, δηλαδή: "Ό,τι σοκάρει δεν είναι τέχνη".5. Όσο για τις αναμίξεις των φυλών και την ομορφιά: Αν και είναι επικίνδυνο να τοποθετείται κανείς σε αποσπασματικές δηλώσεις, θα ρισκάρω να πω ότι διαφωνώ μαζί της. Πιστεύω γενικά ότι η ομορφιά είναι μια εσωτερική υπόθεση που αντανακλάται και εξωτερικά, αλλά, τέλος πάντων, το ύψος δεν αποτελεί must, αλλά σημαντικό ρόλο παίζουν οι αρμονικές σχέσεις σε ένα κορμί. Άλλωστε και η ίδια είναι αρκετά όμορφη γυναίκα χωρίς να μοιάζει και για πρώτο μπόι. Και φυσικά η πιο πετυχημένη διασταύρωση ,τα πιο όμορφα παιδιά κατά τη γνώμη μου, είναι οι Ελληνοασιάτες.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon