Πάντως αγαπητέ Vangelis1972, παρότι όντως καταλαβαίνω το πώς ορίζετε τον "κουλτουριάρη" (και εν μέρει όντως έχετε δίκιο, όντως η δηθενιά του πνεύματος είναι ενοχλητική), επιτρέψτε μου να πω πως θεωρώ υπεραπλουστευτικό τον τρόπο σκέψης σας. Αν μη τι άλλο, πώς μπορεί να ξέρετε ότι οι ίδιοι που δεν ήθελαν την κατεδάφιση του κτιρίου τάδε είναι οι ίδιοι που δε θέλουν να γράφεται το παιδομάζωμα στα βιβλία ιστορίας, οι ίδιοι που θα είχαν τα "κουλτουριάρικα" επιχειρήματα περί της ποδιάς, οι ίδιοι που στηλιτεύουν την ίδια την ύπαρξη της αστυνομίας (και όχι πχ την κατάχρηση εξουσίας που κάνει...); Δεν το ξέρετε, είναι η αλήθεια. Η αντικειμενική αλήθεια είναι πως ένα σύνολο Α ανθρώπων δεν ήθελε την κατεδάφιση, ένα σύνολο Β δε γουστάρει τις ποδιές, ένα σύνολο Γ δε γουστάρει την αστυνομία κτλ. Εσείς απλώς ισχυρίζεστε πως τα σύνολα Α Β και Γ ταυτίζονται και πως όποιος ανήκει σε έστω και ένα από αυτά είναι "κουλτουριάρης". Όντως, κάποιος που αντιδρά απλώς για να αντιδράσει, καταντά γραφικός. Αλλά είναι εξίσου γραφικό το να νομίζετε ότι ΟΠΟΙΟΣ αντιδρά σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ πλειοψηφική άποψη, είναι υποχρεωτικά "κουλτουριάρης" και ο λόγος του είναι υποχρεωτικά "ψευτοκουλτουριάρικος". Στην προκειμένη πχ, το ότι το ντύσιμο αποτελεί (μεταξύ των άλλων) τρόπο έκφρασης και ότι υποχρεώνοντας όλους να ντύνονται ομοιόμορφα καταπιέζεται η δυνατότητα αυτοέκφρασης των μαθητών, έχει μια ισχυρή δόση αλήθειας. Δεν πρόκειται για "ψευτοκουλτούρα", πρόκειται για πραγματικότητα. Πρόκειται για την αιτία που καταργήθηκαν αρχικά οι ποδιές. Δεδομένης της οικονομικής κρίσης, όντως θα είχε λογική το να επανεξεταστεί το ζήτημα της σχολικής στολής. Θα επρόκειτο όμως ξεκάθαρα για ένα (βιώσιμο, κατ' εμέ) trade-off "προσωπικής έκφρασης" έναντι "πρακτικότητας". Δεν είναι κακό να παραδεχτεί κανείς κάτι τέτοιο, αντί να είναι της λογικής "υπάρχει η δική μου άποψη και η λάθος - ε, χμ...η σαχλοκουλτουριάρικη".
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon