@Peacock Τα ποσά που πληρώνουν οι ναυτιλιακές σε φόρους είναι γνωστά χρόνια τώρα. Το link που έβαλες δεν μου λέει κάτι αλλά θα έπρεπε να λέει σε σένα. Τα λεφτά αυτά είναι ουσιαστικά ψίχουλα. Για να φτάσουν οι φόροι στα επίπεδα άλλων κλάδων (δεν γίνεται έτσι η σύγκριση βέβαια αλλά τέλος πάντων) θα πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές που δεν πρόκειται να περάσουν με τίποτα.Το θέμα δεν είναι αν θα μειωθούν λίγο ή πολύ τα κέρδη των ναυτιλιακών (δεν μ' ενδιαφέρει κιόλας καθώς δεν είμαι του κλάδου και ούτε καράβια έχω) αλλά ο τρόπος που γίνεται η αλλαγή σ' ένα κλάδο που λειτουργεί υπό συγκεκριμένο καθεστώς σε όλο τον πλανήτη και οι ξαφνικές και απότομες αλλαγές χωρίς ταυτόχρονη παροχή άλλων κινήτρων δημιουργούν κακή εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο και αλλαγές στους σχεδιασμούς των εταιριών αυτών.Αν ας πούμε η φορολογία πάει στο διπλάσιο και πάρει το κράτος άλλα 80-100 εκατομμύρια νομίζεις ότι θ' αλλάξει κάτι ουσιαστικό; Ενημερωτικά, το κράτος δίνει 1-2 δις τον μήνα για μισθούς δημοσίων υπαλλήλων.Αντιθέτως θα μπορούσε, αντί να εισπράξει αυτά τα χρήματα ως φόρο, να τα δώσει πχ ως κίνητρα ή επιδοτήσεις έτσι ώστε να προσληφθούν παραπάνω Έλληνες στα πλοία τους (οπότε το κράτος γλιτώνει επιδόματα, μειώνει την ανεργία και εισπράττει εισφορές).Ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι απόψεις μου.Κλείνοντας να πω πως θεωρώ πραγματικά ηλίθιο όποιον νομίζει ότι θα πάει να "φορολογήσει τους εφοπλιστές" και αυτοί θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια. Αυτό το τσιτάτο είναι για να το λέει μια συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων σε κάποια άλλη συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων αλλά στην πράξη κανένας δεν μπορεί να το εφαρμόσει για προφανείς λόγους. Αν θες μπορείς να δεις και τι έγινε παλιότερα όταν πολλοί έφυγαν από το Λονδίνο λόγο φορολογίας.