Δεν είπα πως σίγουρα δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που αποφάσισαν τώρα να κάνουν αυτή την κίνηση. Λόγος μπορεί να υπάρχει, μπορεί και όχι -- και εγώ και εσείς πιστεύουμε πως υπάρχει αλλά η γνώμη μας δεν είναι, και σε μια δημοκρατία δε μπορεί να είναι, τίποτα περισσότερο από γνώμη μας.Όσον αφορά το "δεν έχει καμία σημασία".Η ανάλυση του θέματος σύμφωνα με τη λογική είναι απλή: από τη στιγμή που έχω το έννομο δικαίωμα να σου κάνω έξωση από το χώρο μου σήμερα είναι γούστο μου καπέλο μου αν θα σε αφήσω να μείνεις μέσα ένα χρόνο πριν όντως σου κάνω έξωση -- και δεν χρωστάω σε κανέναν εξηγήσεις για ποιό λόγο επι ένα χρόνο δεν έκανα τίποτα. Μπορεί επειδή όσο ήσουν μέσα συντηρούσες το χώρο χωρίς κόστος για μένα κι αυτό με βόλευε. Μπορεί επειδή βαριόμουν. Όπως και να χει, είναι δική μου δουλειά και κανενός άλλου. Όσον αφορά το ηθικό της υπόθεσης, μπορούμε να συζητήσουμε και ενδεχομένως να διαφωνήσουμε αν είναι ηθικό ή όχι να γίνει η εκκένωση γενικά, όμως ηθικά δεν υπάρχει κάποια διαφορά βάσει του timing εδώ. Θα ήταν ίσως ανήθικο το να σου κάνω έξωση τη μέρα που γέννησες και ταυτόχρονα έχασες τη δουλειά σου, εδώ όμως δε μιλάμε για τέτοια περίπτωση.Επομένως συνοψίζοντας: δε μπορώ να σκεφτώ κανένα απολύτως αντικειμενικό επιχείρημα γιατί η εκκένωση της κατάληψης ήταν μεμπτή. Και αν δεν ήταν, τότε η οποιαδήποτε αντίρρηση στο συμβάν είναι απλά αβάσιμη γκρίνια γιατί θίχτηκαν τα προσωπικά μου συμφέροντα ή/και πιστεύω (κάτι το οποίο σε μια δημοκρατία καλό είναι να το συνηθίζει κανείς).Από την άλλη μπορώ να σκεφτώ πολλά υποκειμενικά "επιχειρήματα" και για τις δύο όψεις του νομίσματος: ένας αντικαθεστωτικός θα μιλήσει π.χ. για κράτος-καταστολέα που φιμώνει τις φωνές αντίθεσης, ένας συντηρητικός θα πει αυτά που λέει ο Δένδιας καρμπόν και εγώ προσωπικά θα πω πως μου είναι ηθικά τελείως απαράδεκτο το να κάνεις κατάληψη στο χώρο μου χωρίς να ζητήσεις την άδειά μου πρώτα -- οπότε μετά δε μιλάμε για κατάληψη αλλά για παραχώρηση.Το σημαντικό είναι να καταλάβουμε πού τελειώνει το αντικειμενικό και αρχίζουν τα δικά μας προσωπικά πιστεύω και να τραβήξουμε εκεί μια γραμμή για τις *απαιτήσεις* μας. Μια ικανότητα για την οποία, αν μου επιτρέπετε, δε φημίζεται το ανθρώπινο είδος σα σύνολο.Το ότι τα γραφεία της ΧΑ ξεφυτρώνουν σα μανιτάρια θα μου επιτρέψετε να πω ότι είναι μέχρι και προβοκατόρικο σχόλιο.1. Δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση, εκτός αν πιστεύετε ότι σε μια έννομη κοινωνία (γιατί δεν έχουμε γίνει Σουδάν ακόμα) η λύση στην πουά βία είναι η ριγέ βία. Αν το πιστεύετε αυτό δεν έχουμε τίποτα περισσότερο να συζητήσουμε.2. Τα γραφεία της XA ξεφυτρώνουν νόμιμα, ακριβώς όπως και τα "internet cafe" που είναι φρουτάκια. Το γεγονός ότι μέσα στους χώρους αυτούς ή από τους θαμώνες των χώρων αυτών εκτελούνται αξιόποινες πράξεις οι οποίες τελικά δεν διώκονται σε καμία περίπτωση δεν αφαιρεί από αυτούς που τα ανοίγουν το δικαίωμα να είναι αθώοι μέχρι αποδείξεως του εναντίου. Προσωπικά σιχαίνομαι τη ΧΑ, το φασισμό και τη βία, αλλά το να δραστηριοποιηθώ εναντίον τους με δικό μου φασισμό η/και δική μου βία θα έπρεπε να είναι ασχολίαστο από οποιοδήποτε νοήμονα άνθρωπο (και θέλω να κατατάσσω τον εαυτό μου ανάμεσά τους).
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon