Γιὰ μένα ὁ Νίκος Δήμου, ἄν καὶ φυσικὰ ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ γράφει ὅτι τοῦ κατεβαίνει, εἶναι ἐπικίνδυνος. Θὰ δώσω ἕνα ἀντιπαράδειγμα: ἐπὶ Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας, μέχρι καὶ τὸ 1923, ἡ Ὀθωμανικὴ Ἐπικράτεια δὲν κατοικεῖται ἀπὸ Τούρκους, ἀλλὰ ἀπὸ Ὀθωμανοὺς Πολίτες, κάθε ἕνας ἐκ τῶν ὁποίων ἀνῆκε σὲ μιὰ Κοινότητα. Οἱ Ῥωμαίοι (πρόγονοί μας) ἀνήκαν στὴν Rum Millet, τὴν Ῥωμέικη Κοινότητα δηλαδή. Τὸ πόσο ἀκμαία ἦταν ἡ Κοινότητά μας εἶναι γνωστό. Μέχρι καὶ τὸν Τσαϋκόφσκυ κάλεσαν οἱ Κοινότητές μας στὴν Πόλη, τὴν Σμύρνη καὶ τὴν Τραπεζούντα (http://www.tchaikovsky-research.org/en/places/trabzon.html). Γλωσσομαθεῖς καὶ κοσμοπολίτες οἱ Ῥωμιοί, καθῶς καὶ οἱ Ἐβραίοι καὶ οἱ Ἀρμένιοι, εἶχαν μετατρέψει ὀθωμανικὲς πόλεις σὲ ``Παρίσια τῆς Ἀνατολῆς΄΄. Τώρα, πὼς ἕνας ἄνθρωπος, σὰν τὸν Μ. Κεμάλ, ἔβγαλε τοὺς Ὀθωμανοὺς ἀπὸ τὸν ``Μεσαίωνα΄΄ (!), μακελεύοντας κι ἐκτοπίζοντας ὅλες τὶς συνιστῶσες ποὺ ἔφεραν τὴν πραγματικὴ ἀνάπτυξη κι ἔλεγχαν τὴν οἰκονομία, αὐτὸ μόνον ὁ Ν. Δήμου μπορεῖ νὰ τὸ ἐξηγήσει. Ὁ Μ. Κεμὰλ μετέτρεψε τὴν Ὀθωμανικὴ Ἐπικράτεια σὲ Ἔθνος-Κράτος: μία σημαία, μία γλώσσα, ἕνα ἔθνος...κιτσαριό καὶ ὑπανάπτυξη, ὅπως ἐντὸς τῶν ἑλλαδικῶν ὀρίων. Μὲ τὴν διαφορὰ ὅτι ὁ Μ. Κεμὰλ στήριξε τὸν Τουρκισμό του στὸν ἐκτοπισμὸ καὶ τὴν σφαγὴ τῶν πιὸ ἀνεπτυγμένων μιλλετιῶν...