το ζήτημα προφανώς δεν ειναι απλό..παρόλαυτα, πιστεύω οτι μπορούμε να απομονώσουμε μερικα στοιχεία, τα οποία εαν βελτιωθούν, αυτόματα θα βελτιώσουν το εκπαιδευτικό σύστημα..εχω 10 χρονια που τελειωσα λυκειο, οποτε ελπιζω οι αποψεις μου να μην ειναι εκτος τοπου και χρονου1. καταρχας θεωρω οτι υπαρχει μεγαλο προβλημα στο θεμα εκπαιδευτικος/ δασκαλος. προσωπικες μου εμπειριες μου δειξανε οτι αρκετοι δασκαλοι, ηταν μεγαλης ηλικιας, και παρολο που κουβαλαγανε εμπειρια γνωσεων, ειχα προβλημα στην μεταφορα της στους μαθητες..πρεπει να καταλαβουμε οτι καλως ή κακως, ζουμε σε μια εποχη που λογω της τεχνολογιας, η προσοχη που μπορουμε να δειξουμε εχει μειωθει. δε μπορει δλδ καποιος να εχει την απαιτηση ενας μαθητης 15 χρονο να καθετε σουζα για 1 ωρα πχ αρχαια, και με ενα τροπο μαθησης που δεν προωθει το interactive learning.2. τροπος εκμαθησης που αποτρεπει τους αδυναμους μαθητες να συμμετεχουν με το φοβο αρνητικης κριτικης απο δασκαλους.3. ενεργοι καθηγητες που ενδιαφερονται να παραδωσουν μαθημα, και οχι απλα να κλεισουν την 8ωρη καρτα.4. ελευθερια στους καθηγητες και διευθυντες να παραδωσουν μαθημα οπως θελουν, χωρις να περιοριζονται απο ζητηματα τεχνοκρατιας/ γραφειοκρατειας.5. συνδιαζοντας τα 4 προηγουμενα, μπορουμε να αποκτησουμε ταξεις οπου υπαρχει συζητηση και ανταλλαγη ιδεων.6. επανασχεδιασμος της διδαχθησας υλης, και των μαθηματων στο γυμνασιο/ λυκειο. προσωπικα θεωρω απαραδεκτο να μαθενοντε τα αρχαια, που μονο οι θεωρητικοι μπορει να ενδιαφεροντε, και να να μη διδασκεται περιβαλλοντολογια. δε συζηταω καν για θρησκευτικα..εν ετη 2014..απο 3η δημοτικου μεχρι 3η λυκειου...τουλαχιστον αστειο.το bullying δε θα σταματησει εν μια νυκτι. τα σχολεικα χρονια μπορουν να ειναι πολυ σκληρα για πολλα παιδια. και εκει ειναι που και ο τροπος μαθησης, και τα μαθηματα, αλλα κυριως οι καθηγητες πρεπει να αναλαβουν το ρολο τους. προφανως παιδεια φτιαχνεται και απο το σπιτι, αλλα ο ρολος του δασκαλου ειναι να δημιουργησει σωστους αυριανους πολιτες με γνωση.