#1 Το διδακτορικό και το απολυτήριο λυκείου είναι πολύ γενικές πληροφορίες που δεν λένε και πολλά (από μόνα τους) για τον χαρακτήρα, τα ενδιαφέροντα, την προσωπικότητα του καθενός (και όπως λέει και η αμπά, για τα κίνητρα τους για την επιλογή αυτή). Κατά τη γνώμη μου, δεν λένε πολλά ούτε καν για το μορφωτικό τους επίπεδο (όπως το θέτει η ερωτώσα), ή μάλλον για να είμαι πιο ακριβής, για τη γενικότερη καλλιέργειά τους. Μπορεί να μην είναι ο κανόνας, αλλά γνωρίζω ανθρώπους με διδακτορικά που όχι απλά δεν έχουν ανοίξει ούτε μισό βιβλίο εξωακαδημαικού ενδιαφέροντος στη ζωή τους, αλλά δεν μπορούν να σταθούν καν σε μια συζήτηση. Αντίστοιχα, άλλους που δεν τελείωσαν καμία σχολή και είναι οξυδερκείς και ενημερωμένοι, ψάχνονται με λογοτεχνία κλπ και έχουν τα street smarts να κινηθούν με άνεση σε διάφορες καταστάσεις. Προσπαθώ να μην είμαι απόλυτη γιατί όπως είπα αυτό ίσως να μην είναι ο κανόνας, αλλά στην πραγματική ζωή και όχι στη θεωρία, έχω καλώς ή κακώς αρκετά τέτοια παραδείγματα.Τέλοσπάντων, το διδακτορικό από μόνο του δεν εξασφαλίζει κάποιου είδους ανωτερότητα που οδηγεί αναπόφευκτα σε ασυμβατότητα. Υπάρχουν ένα σωρό άλλα χαρακτηριστικά και ιδιότητες που κάνουν τον κόσμο να ταιριάζει ή να μην ταιριάζει. Πρόβλημα γίνεται μόνο όταν ο κάτοχος του διδακτορικού θεωρεί τον εαυτό του ανώτερο και βλέπει αφ'υψηλού τον άλλον, ή αντίστροφα, αν αυτός που έχει τα τρία πτυχία λιγότερα, νιώθει μειονεκτικά.