bagle,Παρακαλώ, το δηκτικό σχόλιο σου ήταν από εκείνα που προάγουν και όχι που μολύνουν τον καλό διάλογο. Ο διάλογος για σημαντικά θέματα, που έχουν σαν επίκεντρο την ανθρωπότητα και την ζωή στην Γη, μπορεί να φαίνεται μάταιος αλλά αν σταματήσει να γίνεται, η ζωή μας γίνεται όλο πιο μηδενιστική ή υλιστική...η έσχατη ματαιότητα. Ένας ώριμος άνθρωπος με κάποια αντίληψη της Γνώσης καταλαβαίνει ότι η δημιουργία ή η καταστροφή μιας ζωής χωρίς αιτία είναι η πιο ακραία μορφή παραλογισμού. Οι νόμοι της φύσης μπορεί να μας φαίνονται αλλά δεν είναι παράλογοι, ούτε αυτοκαταστροφικοί, αντίθετα έχουν θεμελιωθεί από μια Σοφία που μερικές φορές ξεπερνά τα ανθρώπινα όρια νόησης. Θα αναρωτηθεί κάποιος, αν γίνεται αυτό τότε τι μας κάνει να έχουμε συνείδηση της Σοφίας όταν ακόμη ξεπερνά την λογική μας και δεν μπορούμε να την καταλάβουμε; Η έμφυτη συνείδηση, η Πίστη και η προσευχή, αυτοσυγκέντρωση για άλλους, μας βοηθεί αν όχι να καταλάβουμε, τουλάχιστον να είμαστε έτοιμοι να καταλάβουμε όταν ακόμη μια ευκαιρία μας δοθεί.. Ελεύθερη Βούληση από μόνη της, χωρίς ηθική και ψυχική διαύγεια, γίνεται αιτία καταστροφής.Σύστημα ηθικών αξιών είχαν και οι Ισραηλίτες και πολύ καλό για την εποχή τους με τις δέκα εντολές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είχαν ή διέσωσαν την σοφία εκείνη, την Γνώση του Καλού και του Κακού. Απεμπόλησαν ή θανάτωσαν τους προφήτες, τις φωνές διαμαρτυρίας για το κατρακύλισμα τους, έφτασαν να διαστρέψουν τους "νόμους" , το σύστημα ηθικών αξιών, ακόμα και στην αλόγιστη καταδίκη του Υιού του Θεού. Ο Ιησούς είπε ότι δεν ήρθε για να αντικαταστήσει ολότελα αυτό το σύστημα αξιών αλλά για να το συμπληρώσει, να το βελτιώσει και την ίδια στιγμή να το κάνει πιο απλό για όλους. Από 613 εντολές που είχαν σε μόνο δύο εντολές. "Θα αγαπάς τον Θεό σου με όλη την καρδιά σου, με όλη την ψυχή σου, με όλη την νόηση σου. Θα αγαπάς τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου." Για να μπορεί κάποιος να τηρήσει την εντολή του Θεού να αγαπά τον συνάνθρωπο του πρέπει πρώτα απ' όλα να αγαπά τον Δημιουργό του, και εντολέα του νόμου για τον συνάνθρωπό του.Ο Ιησούς είπε "Ο Θεός δεν είναι ο Θεός των νεκρών αλλά των ζωντανών. Δηλαδή ας μην φροντίζουμε να κάνουμε τις ηθικές μας αξίες πράξη μετά που θα πεθάνουμε αλλά όταν ζούμε. Γράφεις bagle ότι έχεις κάποιο σύστημα αξιών διαφορετικό από το δικό μου και ότι δεν πηγάζει από κάποιο Θεό. Από που πηγάζει το σύστημα αξιών σου;Αν δεν βασίζεται σε κανένα ανθρώπινο νόμο που πηγάζει από κάποια πίστη ή γνώση του Θεού, όσο ατελής και να είναι, τότε από τι πηγάζει; Αν κάποιος δεν είχε καμιά επαφή ή μάθηση με συστήματα αξιών βασισμένα σε κάποια ανώτερη δύναμη, τότε το σύστημα αξιών αυτού του απομονωμένου ατόμου πηγάζει μόνο από μια έμφυτη συνείδηση του τι είναι καλό και κακό. Δηλαδή πάλι θα έχει βάση σε κάτι που ο Θεός δημιούργησε στη συνείδηση του. Χωρίς τίποτα, χωρίς δάσκαλο, αλλά ούτε συνείδηση για να καταλάβει τι είναι ηθικό, αυτό το ον θα ήταν ένα ζώο με μόνο ένστικτα. Ακόμα και οι πρωτόγονοι άνθρωποι είχαν συνείδηση και αργότερα θρησκεία. Αρχίζει να παίρνει ένα καθορισμένο σχήμα και γίνεται σύστημα αξιών, μαζί με την συνείδηση, όταν κάποιος πρωτόγονος έκανε ταφή ή τιμή προς νεκρό. Όταν για πρώτη φορά αποφασίζει να μεταφέρει και να θάψει το σώμα κάποιου άλλου, να δαπανήσει πολύτιμη ενέργεια αντί σε ένστικτο αυτοσυντήρησης και διαιώνισης του είδους του αλλά σαν συμβολική τιμή προς το άψυχο σώμα του συνάνθρωπου του. Όλα τα συστήματα ηθικών αξιών αθεϊστών ή αγνωστικιστών στην πραγματικότητα βασίζονται σε θρησκευτικές ηθικές αξίες. Αυτές οι αξίες μπορεί να είναι ατελείς, αλλά είναι τόσο συνυφασμένες με τον ανθρώπινο πολιτισμό που αυτοί που τις αρνούνται ασυζητητί, δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τον εαυτό τους και την κοινωνία τους. Το κάνουν όχι με λογικά κίνητρα αλλά με κίνητρα απέχθειας στον ρόλο που παίζουν τα ανθρώπινα πάθη στην έκφραση της θρησκείας. Ο Ιησούς με την κριτική του για τους φαρισαίους και υποκριτές, με την μόνη άσκηση βίας που θυμάμαι πάνω στους διαφθορείς της θρησκείας και του Λόγου του Θεού, έδειξε την κατάπτωση και το μέλλον εκείνων που ενώ πρέπει να διδάσκουν τον Λόγο του Θεού αυθαιρετούν την εξουσίας τους και τον διαστρέφουν. Ευαγγέλιο Ματθαίου 23.1 και 22.15Το «μαζί μου ή στην κόλαση» δεν είναι όπως το νομίζεις. Αν σκεφθείς την κόλαση σαν αιώνια απομάκρυνση και απώλεια του αγγίγματος της ψυχής σου από τον Δημιουργό της. Υπάρχει πριν από αυτό μια ολόκληρη ζωή ευκαιριών για προσπάθεια και μετάνοια, δηλαδή αναγνώριση και Γνώση του εαυτού, του κινδύνου κακίας και αμαρτίας προς τον συνάνθρωπο. Αν δεν μπορείς να πιστέψεις σε 613 εντολές και να τις εφαρμόσεις προσπάθησε τις δύο του Ιησού. «Αγάπη στον Θεό και στον συνάνθρωπο.». «Μην κρίνετε και καταδικάζετε για να μην κριθείτε». Η ανθρώπινη ισότητα στο έπακρο. Η Δικαιοσύνη είναι αναπόσπαστο μέρος της πίστης στον Θεό των Ευαγγελίων αλλά όχι σαν εκδίκηση και τιμωρία αλλά σαν σύνεση και ευκαιρία για μετάνοια. Όλες οι θρησκείες που γράφουν για αγάπη προς τον συνάνθρωπο και πίστη στον ένα Θεό είναι θεόπνευστες με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο. Ο Ιησούς υιός Θεού στάλθηκε από τον Πατέρα να συμπληρώσει τα κενά που δημιούργησαν οι άνθρωποι, πολλοί από αυτούς ιερείς.Η ζωή είναι τόσο σύντομη και με τόσες αντιφάσεις, πάθη, υλικές και ηδονιστικές παγίδες της ανθρώπινης υπερβολής. Είναι τόσο δύσκολα να διακρίνουμε το Καλό από το Κακό γιατί έχουμε αμβλύνει την Γνώση παρά του ότι μας δόθηκε τόσες πολλές φορές και τόσο ξεκάθαρα έγγραφη. Για αυτό τον λόγο χρειάζεται η βοήθεια του Λόγου του Θεού σαν Οδηγού και αν δεν πιστεύουμε στον άνθρωπο "αντιπρόσωπο" ας πιστέψουμε στον Λόγο του Ιησού των Ευαγγελίων. Η ελεύθερη βούληση τυφλώθηκε από την ζήλια ώστε να φτάσει στον πρώτο φόνο. Μια πέτρα το εργαλείο του φονικού. Δεν είναι λοιπόν καθόλου αντιφατικό όταν ο δημιουργός προσπαθεί να βοηθήσει το δημιούργημα του να καταλάβει τις διαστάσεις και τους κινδύνους της ελεύθερης βούλησης πριν φτάσει στο σημείο που είναι πολύ αργά.Δεν υποτιμώ κανενός γνώση απλώς την εκτιμώ και προσπαθώ όχι μόνο να την αυξήσω αλλά την ίδια στιγμή ερευνώντας να αυξήσω την δική μου μέσω ενός παραγωγικού διαλόγου. Δεν υπάρχει κάποιος φιλόσοφος που δεν έχει επηρεαστεί από την έννοια του Θεού έστω όπως τον καταλάβαινε αυτός ή οι συνάνθρωποι του. Δεν υπάρχει φιλοσοφία εν κενώ.Φιλικά επίσης.