Κάποια στιγμή οι δισκογραφικές, οι εκδοτικοί οίκοι και οι παραγωγοί ταινιών και σειρών πρέπει να διακτινιστούν από το 1959 στο 2014 και να κατανοήσουν ότι τα λεφτά δεν είναι πλέον στην αγορά ενός cd, εισιτηρίου ή αντιτύπου βιβλίου. Τα σινεμά και τα βιβλιοπωλεία έχουν πολλούς τρόπους να επιβιώσουν και πολλά το κάνουν, προσφέροντας το κάτι διαφορετικό και ανεβάζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών. Ειδικα εκεί που έχουν αναλάβει νέοι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν σπουδάσει marketing και branding μετά τη γενίκευση του ίντερνετ, οι επιχειρήσεις πάνε καλά. Στην Ελλάδα έχουμε μείνει στα startups λογισμικού και στο βιβλιοχαρτοπωλείο που έχει μόνο ένα ράφι λογοτεχνία.Αγοράζω 60 ευρώ βιβλίο μετά που το έχω κατεβάσει. Θα λυπόμουν τα 0,99 ευρώ για το epub; Αγοράζω σετ ταινιών μετά που τις έχω δει. Λέτε να λυπηθώ τα 7 ευρώ του σινεμά; Αν βγάζουν ταινίες με Rihanna ή άφωνα τραγουδάκια του xfactor, χάρη τους κάνουμε που έστω τα κατεβάζουμε. Τις ωραίες ή καλτ ταινίες τις βλέπουμε στο σινεμά. Απλά δεν είναι πολλές οι ωραίες ή καλτ ταινίες. Και δεν είναι πια πολλοί οι φίλοι που έχουν τα 7 ευρώ να έρθουν παρέα στο σινεμά. Ειδικά για τα τηλεοπτικά προϊόντα, πολύ μεγάλη βλακεία που κυνηγάνε τα torrents. Αν δεν υπάρχει buzz, δεν υπάρχει και διαφημιστική πίτα, δεν υπάρχουν συμβόλαια ρούχων, δεν υπάρχουν συνεντεύξεις, δεν συντηρούνται πρωινάδικα, δεν βγαίνουν βιβλία, παιχνίδια, internet ads, apps, δεν υπάρχει τίποτα. Και χρειάζονται και τα πενταπλά λεφτά για να διαφημίσουν το προϊόν το ίδιο. Και πολλαπλά λεφτά για να το εισάγουν σε χώρες με άλλη κουλτούρα. Παράδειγμα η Κίνα απαγορεύει ταινίες κατασκοπίας. Χάνει δηλαδή το skyfall αυτομάτως κάτι εκατομμύρια θεατές. Το κατεβάζουν μερικοί (εκατομμύρια κόσμος, πωπω... χαμένα δυνητικά έσοδααα!), γίνεται υποκουλτούρα και βρίσκεται τρόπος να βγουν χρήματα από παράλληλα προϊόντα χωρίς να προβληθεί ποτέ σε αίθουσα. Η εταιρεία κερδίζει, οι πνευματικοί δημιουργοί κερδίζουν, ο κόσμος διασκεδάζει. Ίσως να ανοίγει και μια πορτούλα στην κουλτούρα για τον επόμενο.Τώρα που είπα buzz: Πέρασαν οι εποχές που το προϊόν από το εξωτερικό ερχόταν με το καραβάνι (υπερωκεάνιο) μετά από 6 μήνες. Με το που θα παιχτεί το GoT έχει κατακλύσει το ίντερνετ. Λέτε να περιμένουμε, σαν το φτωχό συγγενή, να το φέρει το dvdάδικο; Ας αγοράσουν τα δικαιώματα να το δείχνουν την ίδια ώρα, να μην το κατεβάζει κανείς. Ας το παίζει η ΝΕΡΙΤ στην τελική. Αφού την πληρώνουμε, ας κάνει και κάτι χρήσιμο.Κάτι ακόμα: Μιλάνε για λεφτά που ΘΑ έβγαζαν ΑΝ αγοραζόταν το προϊόν. Το ότι το κατέβασαν πενήντα άτομα, δε σημαίνει ότι θα το αγόραζαν πενήντα άτομα! Οσοι το αγοράζουν και τώρα θα το αγόραζαν, οι υπόλοιποι θα αγνοούσαν την ύπαρξή του και χιλιάδες δεν θα έκαναν κλικ σε ένα σχετικό άρθρο που τρέχει με google ads, ούτε θα στήνονταν να δουν τα σχόλια του πάνελ στο μεσημεριανάδικο.Γενικά θεωρώ λάθος προσέγγιση το κυνήγι του κατεβάσματος. Όποιος έρθει να μου πει για δυνητικά έσοδα που χάνονται από τα ebooks ας πούμε, ας κουβαλάει και μια διπλή βιβλιοθήκη, χωρίς ράχη, σε wenge μαζί του.Οι συγγραφείς, οι ηθοποιοί, οι συνθέτες και γενικά όλοι όσοι εμπλέκονται στη βιομηχανία που αντιδικεί με τα torrents, στην ουσία γίνονται περισσότερο γνωστοί και έχουν περισσότερες ελπίδες να βγάλουν χρήματα. Τι είναι καλύτερο, να σου δίνει ο εδοτικός, 0,7% από την τελική τιμή πώλησης ενός βιβλίου ή να βγάζεις ένα 5% από events, συνεντεύξεις, διαφημίσεις, fan προϊόντα, ακριβότερα συμβόλαια χάρη στη διασημότητα που κέρδισες και εξοικονόμηση στα (αμφιβόλου αποτελεσματικότητας) έξοδα προβολής και προώθησης;(Θα έλεγα άλλα τόσα, αλλά το σχόλιο κατέληξε μεγαλύτερο από το άρθρο)ΥΓ. Το torrent στην Ελλάδα έχει γίνει συνώνυμο του "κλέφτης". Σε άλλες χώρες, Πανεπιστήμια ανεβάζουν σε torrent το δωράν υλικό τους, επειδή είναι πιο εύκολο στην πρόσβαση.Διαφορά κουλτούρας σαν τη μέρα με τη νύχτα.