Με την πρώτη σου ιδέα καταργείς τον καπιταλισμό όπως τον ξέρουμε σήμερα. ;-)Προσωπικά δεν έχω αντίρρηση, απλά το επισημαίνω.Ο καπιταλισμός των τελευταίων 50 χρόνων (που είναι πολύ μακρυά από τον καπιταλισμό που περιέγραψε ο Μαρξ) βασίζεται ακριβώς σε δύο πυλώνες: α) Στην _μαζικοποίηση_ της παραγωγής β) Στην _εξωτερίκευση_ των περιβαλλοντικών καταστροφών.Σχετικά με το α) Η (κάθε) μπάρμπερρυ θα μπορούσε απλά να παράγει μόνο όσα πουλάει. Έτσι δεν θα έμπαινε καν το θέμα της καταστροφής εμπορευμάτων. Εταιρείες-κολοσσοί ξέρουν πολύ καλά τι θα πουλήσουν κάθε χρόνο. Αλλά δεν μπορούν να παραιτηθούν από την μαζική παραγωγή.Σχετικά με το β) Αν φορτώσουμε με περιβαλλοντικούς φόρους κάθε προιόν, αναλογικά με τις καταστροφές που προκαλεί (κάτι που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο και το διατυμπανίζω εδώ και χρόνια), τότε θα καταρρεύσει όλο το σημερινό business σύμπαν.Φαντάσου τα προιόντα της Apple στην 5πλάσια τιμή. Φαντάσου την Amazon (και όλους τους παρόμοιους μεσίτες) να χρεώνουν τα 10πλασια μεταφορικά.Τα αεροπορικά ταξίδια να 3- έως 5πλασιάζουν την τιμή τους (ανάλογα με το πως μετράμε τις περιβαλλοντικές καταστροφές).Όλος ο τομέας του τουρισμού σε 5πλασιες τιμές. Και πολλά, πολλά, πολλά άλλα.Θα ήταν καταστροφή αυτό; Για μένα όχι. Θα καταστρέφονταν οι σημερινές μεγα-business αλλά θα γενιόνταν πάρα πολλές καινούργιες. Προιόντα φιλικά προς το περιβάλλον και "τοπικά" θα γίνονταν πιο φτηνά σε σχέση με αυτά που καταστρέφουν το περιβάλλον και βρίσκονται μακρυά.Έτσι θα εξαλείφονταν και μερικοί εξόφθαλμοι παραλογισμοί.Π.χ. στα ελληνικά σουπερμαρκετ πουλιώνται σκόρδα Κίνας (έλεος, πως είναι δυνατόν να είναι φτηνότερα από τα σκόρδα Βοιωτίας; η απάντηση βρίσκεται στην μαζικότητα).Π.χ. το εισητήριο Λονδίνο - Ηράκλειο με την ryanair είναι _φτηνότερο_ από το ταξί που θα σε πάει αεροδρόμιο - ξενοδοχείο (ξανά έλεος).
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon