Έχω ασχοληθεί λίγο με το Uber και είναι αρκετά αμφιλεγόμενη.Προς το παρόν στην Ελλάδα θα λειτουργεί ως ένα άλλο taxibeat & taxiplon. Στο εξωτερικό έχει έχει δυο κατηγορίες χρηστών. Χρήστες που διαθέτουν τον εαυτό τους και το όχημα τους και πελάτες που θέλουν να μετακινηθούν.Το uber ΔΕΝ έχει φθηνότερες υπηρεσίες από τα συμβατικά ταξί. Στηρίζεται στην ποιότητα υπηρεσιών, μέσος όρος βαθμολογίας 4.5 στα 5 μπορεί να σε πετάξει εκτός προγράμματος. Επειδη στην Αμερική τα ταξί δεν είναι προσωπικά οχήματα κάποιου (ανήκουν σε εταιρία) είναι πιο βρώμικα και χειρότερα από τα ελληνικά (κι όμως γίνεται), και επειδή ο οδηγός ταξί βγάζει ελάχιστα και η εξυπηρέτηση των οδηγών είναι χειρότερη (κι όμως γίνεται!).Η uber δεν είναι φθηνότερη η uber από τα ταξι γιατί μπορεί να συμφωνούν για το κόμιστρο οδηγός και πελάτης αλλά η uber θέτει πολλαπλασιαστές στις τιμές ανάλογα με τις συνθήκες (ώρες αιχμής, καιρικές συνθήκες κτλ.) και κρατά το 20% κάθε συναλλαγής που υποχρεωτικά γίνεται μέσω του app. Ο λόγος που επικαλείται για τους πολλαπλασιαστές είναι για να δώσει κίνητρο στους οδηγούς να είναι διαθέσιμοι όταν υπάρχει ζήτηση (λογικό). Το κακό είναι πως οδηγοί χωρίς πείρα βγαίνουν στο δρόμο με χιονοθύελλες για τα εξτρα χρήματα και γίνονται ατυχήματα (εδώ δεν έχουμε χιονοθύελλες).Επίσης για όσους σκέφτονται να δουλέψουν ως οδηγοί σύμφωνα με τα δεδομένα του εξωτερικού το αυτοκίνητο σου πρέπει να είναι σχετικά καινούριο (για ασφάλεια και ποιότητα υπηρεσιών) οπότε το να βγάλουμε κάποια λεφτά με το 10ετίας αυτοκινητάκι μας ίσως να μην μας βγεί.Γενικά βασίζεται σε νομικά κενά και ανταγωνίζεται ανθρώπους που έχουν αυξημένα λειτουργικά (άδειες, αυξημένη ασφάλιση οχήματος), αλλά παράλληλα προσφέρει εξτρά εισόδημα σε πολύ κόσμο
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon