Αυτό το βιογενές με πέθανε (στα γέλια). Δείχνει μια σοβαρή επιστημονικότητα, όχι παίξον γέλασον εδώ χάμου.Τι ισοζύγιο του co2 θα ήταν περιβαλλοντικά ουδέτερο, αν _σήμερα_ η παραγωγή του co2 (με την καύση) εξισορροπούνταν από την κατανάλωση του (από τα φυτά).Αλλά εδώ συγκρίνουμε μια ΣΗΜΕΡΙΝΗ παραγωγή co2 με μια κατανάλωση που έγινε πριν μερικά δισεκατομμύρια χρόνια.Τεσπα, το θέμα - ως συνήθως - δεν είναι οικολογικό. Είναι οικονομικό, και μάλιστα νεοφιλελέ οικονομικό.Τουτέστιν: Τώρα που βρήκαμε μια χώρα μέσα στον βούρκο, αρπάζουμε ότι πλουτοπαραγωγικό μπορεί να μας δώσει και πάμε παραπέρα. Νεοφιλελέ σημαίνει, τα κέρδη στις εταιρείες, οι (περιβαλλοντικές και οικονομικές) ζημιές στους αφελείς που ονειρεύονται να γίνουν Σαουδική Αραβία και Νορβηγία.Μια γεώτρηση για πετρέλαιο και μάλιστα στην θάλασσα είναι πολύ κοστοβόρα. Το κράτος, και μάλιστα το χρεωκοπημένο, αδιοργάνωτο, λαμογίστικο, ανίκανο ελληνικό κράτος, αποκλείεται να κάνει κρατική γεώτρηση.Και εδώ καταρρέουν τα αφελή όνειρα για Νορβηγίες και Φρουτοπίες. Στην Νορβηγία οι πετρελαιοπηγές ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (παρεπιπτόντως, και στην Σ. Αραβία), που μοιράζει τα κέρδη στους πολίτες του π.χ. με μορφή συντάξεων.Στην Ελλάδα, οι πετρελαιοπηγές θα ανήκουν στην εταιρεία, που θα μεταφέρει τα κέρδη της στον Παναμά και τρέχα πιάσε την.Οπότε τα σεπτά ου μην αλλά και αφελέστατα όνειρα περί Νορβηγίας κόβονται εδώ ακριβώς.Ποιες θα είναι οι οικονομικές ζημιές; Είναι απλό. Η όποια εταιρεία, προκειμένου να "κάνει επενδύσεις και να δώσει δουλειές" που είναι το αγαπημένο αρχιπαραμύθι των νεοφιλελέ, θα ζητήσει τις ενισχυσούλες της απο το κράτος (δηλαδή ΔΙΚΑ ΜΑΣ λεφτά, τις ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ συντάξεις), θα ζητήσει δάνεια με εγγύηση του ελληνικού κράτους, θα ζητήσει κάποια "διευκολυνσούλα" στα περιβαλλοντικά θέματα, ίσως πάρει και κάποιο δανειάκι από τις κατακόκκινες ελληνικές τράπεζες που τις χρυσοπληρώσαμε με 5 μνημόνια μέχρι τώρα. Καθώς και μερικά άλλα ακόμα που βαριέμαι να περιγράψω.Αν γίνει και καμιά περιβαλλοντική "στραβή στην βάρδια μας" και καταστραφούν οι ελληνικές ακτές, μαντέψτε ποιος θα πληρώσει. Η εταιρεία σίγουρα όχι, οι συνήθεις μαλάκες σίγουρα ναι.Το όφελος για την χώρα θα είναι από μηδενικό έως μηδαμινό. Εκτός αν μετράμε τις μίζες που θα πάρουν οι πολιτικοί για να κάνουν τις διευκολυνσούλες και να ρίξουν τις υπογραφές.ΑΝ (μιλάμε για πολύ αν) υπάρξουν κέρδη, αυτά θα φύγουν προς φορολογικούς παραδείσους. Όλες οι πετρελαικές εταιρείες είναι εξωχώριες.Αυτού του είδους οι επενδύσεις αποσβένονται σε 15 - 20 χρόνια. Όσοι ονειρεύονται λεφτά "εδώ και τώρα" θα φάνε δυστυχώς γλαρόσουπα.Και απολύτως κανένας δεν είναι σε θέση να ξέρει ποια θα είναι η τιμή του πετρελαίου σε 15 χρόνια από σήμερα. Εδώ δεν ξέρουμε ποια θα είναι η τιμή του αύριο.Η τιμή του πετρελαίου καθορίζεται με ΠΟΛΙΤΙΚ'Ά κριτήρια από τους μεγάλους παίχτες (Σ. Αραβία, ΗΑΕ, Αμερική, Ρωσία, Κίνα), αψηφώντας εντελώς τον νόμο προσφοράς / ζήτησης. Ακριβώς γιατί το πετρέλαιο είναι πλέον ισχυρότατο γεωπολιτικό όπλο. Τα έσοδα δεν ξέρουμε ΟΥΤΕ αν θα έρθουν, ΟΥΤΕ πόσα θα έρθουν, ΟΥΤΕ το πότε θα έρθουν. Δεν παίζουμε τα λεφτά μας στο Λόττο καλύτερα; Πιο σίγουρη επένδυση θα είναι.Αν δώσουμε την άδεια για γεώτρηση, η Ελλάδα θα έχει για μια ακόμα φορά ξεπουληθεί. Η εταιρεία θα αρπάξει ότι αρπάξει (αυτά μπορεί να είναι και φτηνά δάνεια με δικές μας πλάτες, δεν χρειάζεται να είναι απαραίτητα πετρέλαιο) και μετά θα την κάνει με ελαφρά. Και όλες οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις μένουν "προίκα" σε αυτούς που ονειρεύονται να γίνουν Νορβηγία.Υ.Γ. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της παγκόσμιας πετρελαικής αγοράς είναι οι υποδομές. Που κατασκευάστηκαν πριν 60-80 χρόνια, έχουν εντελώς απαρχαιωθεί, αλλά κανένας δεν θέλει να τις εκμοντερνίσει γιατί φοβάται την επένδυση.Και εδώ μιλάμε ότι χώρες σαν την Σαουδική Αραβία και το Ιραν δεν θέλουν να επενδύσουν στον εκμοντερνισμό των δικών τους υποδομών. Αλλά οι έλληνες θα τρέξουν να ρίξουν τα φράγκα τους στο πρώτο λαμόγιο που θα χώσει μίζες στους πολιτικούς μας. Για τόσο σίγουρη επένδυση μιλάμε. Ολόκληρη Σαουδική Αραβία δεν είναι σίγουρη ότι αύριο θα μπορεί να πουλάει πετρέλαιο (αρκετό για να κάνει απόσβεση σε αυτά που θα ξοδέψει), εμείς είμαστε καρακατασίγουροι ότι θα γίνουμε Νορβηγία.Νόμπελ χαζομάρας υπάρχει άραγε;Υ.Υ.Γ. Ο ΜΟΝΟΣ τρόπος για να δούμε σαν έλληνες πολίτες όφελος από αυτήν την ιστορία είναι να γίνει 100% ΚΡΑΤΙΚΗ γεώτρηση. Το κράτος μπορεί να κάνει μια ανάθεση έργου σε ιδιωτικές εταιρείες, όπως π.χ. κάνει για έναν δρόμο ή μια γέφυρα. Αλλά το οικόπεδο και το πετρέλαιο θα είναι 100% κρατική ιδιοκτησία.Η ανάθεση έργου δεν συνεπάγεται ούτε διευκολύνσεις ούτε δανειάκια. Αναθέτεις ένα έργο, πληρώνεις την προκαθορισμένη αμοιβή και τέλος.ΑΝ υπάρξουν κάποτε κέρδη (πιο σύντομα από 15-20 χρόνια αποκλείεται, οπότε μιλάμε για την επόμενη γενιά, μετά από εμάς), θα μπουν σαν έσοδα στον κρατικό προυπολογισμό (ούτε φορολογικοί παράδεισοι, ούτε οφσορ) και θα τα μοιραστεί ο ελληνικός λαός.Αλλά είμαι σίγουρος, οτι ΚΑΜΜΙΑ εταιρεία και ΚΑΝΕΝΑΣ πολιτικός δεν θα θέλει να δουλέψει έτσι. Ας μαντέψουμε το γιατί.