Could not aggree more με την συνέντευξη αλλά και να γραψω 2-3 πράγματα που δεν γνωριζουν οι περισσότεροι, και βρισκονται στο πνεύμα της:α) οταν ο Αμπας υποχρεωθηκε να παραταχθει με τον Ερντο κατω απο τους "16 τουρκους πολεμιστες" δεν ειχε κανενα λογο να αισθανεται χαρουμενος, οι Αραβες αν και ομοθρησκοι, και προφανως σε καλυτερη θεση από τους Ρωμιους, παρολαυτα ηταν το ιδιοι υπηκοοι στον Σουλτάνο και το ιδιο αποικιοκρατουμενοι απο αυτον.β) φαγητα, λέξεις, συμπεριφορες, νομιζουμε πολλές φορές οτι ερχονται απο καποια Τουρκικη επιρροη. Στην πραγματικοτητα αποτελουν καποιες φορες δευτερογενη, μεσω των Τουρκων, και μονο καποιες φορες πρωτογενη(πχ καφες) επιρροή απο τους πολιτισμους της Εγγυς Ανατολης, με τους οποιους, μέχρι τα γεγονότα του 1922, ειχαμε παντα σχεση οσμωση κλπ. Οι Τουρκοι προσγειωθηκαν τον 11αι στην περιοχη που ειχε τους 2-3 πιο προηγμενους πολιτισμους της εποχης στην Ευρώπη και απέσπασαν αντιστοιχα στοιχεια απο τον καθένα. γ) Οι σχεσεις του Βυζαντινου κοσμου με το Ισλαμ, παρολο τις συνεχεις συγκρουσεις, ενα περιορισμένο ιερο πολεμο για την ανακαταληψη της Κρητης κλπ, ειχαν μια ισσοροπια.Οταν ο Αλεξιος Κομνηνος ζητούσε βοήθεια απο τον Πάπα, τη ζητούσε κυρίως για να ξεφορτωθεί τους Τουρκους που ηταν προσφατη στην Μ.Ασια. Οι δε σταυροφοροι που κουβαληθηκαν το πηραν το ζητημα λιγο πιο ζεστα απο οτι ειχε υπολογισει και καταληξαν μεχρι την Ιερουσαλήμ. Με λιγα λογια ειχαμε (μεχρι το 22 τουλαχιστον) μια οργανικη σχεση και με την ανατολη, που σημερα δεν μπορουμε να τηνκατανοησουμε ευκολα.