Έχουμε ανταλλάξει τόσα σχόλια. Έχω πει τα δικά μου, έχεις πει τα δικά σου. Έπρεπε να φτάσουμε εδώ για να ξεκαθαρίσεις ότι ως "δημοκρατική νομιμοποίηση" δεν εννοείς ότι, αφού το κράτος δεν προσφέρει λύση ή τουλάχιστον την λύση που θεωρείς εσύ, εκπροσωπώντας την πλειοψηφία, ως σωστή, τότε δικαιούται να πάρει ο κόσμος (ο Δήμος δηλαδή) την κατάσταση στα χέρια του. Ότι δεν εννοείς εμμέσως πλην σαφώς αυτοδικίες, εθνικιστικές εξεγέρσεις και πογκρόμ από την πλειοψηφία των εθνικά "καθαρών" προς την απειλή για την εθνική "καθαρότητα" μειοψηφία όσων τέλος πάντων δεν έχουν ελληνική εθνικότητα. Ότι δεν εννοείς δημοψηφίσματα με ερωτήματα ακροδεξιάς (αν όχι ναζιστικής) απόχρωσης, γιατί και τέτοια ακούγονται από διάφορους. Έπρεπε να είσαι εξ αρχής πιο σαφής για να μην δημιουργούνται παρανοήσεις και να μην αιωρούνται αμφιβολίες για αυτά που λες και με ποιούς ταυτίζεσαι. Δεν συγχέω τίποτε συνειδητά, ούτε και ασυνείδητα. Σου είπα απλώς ότι και ο μη νόμιμος, αυτός που παραβιάζει τα σύνορα για χ-ψ λόγους, δεν παύει να είναι άνθρωπος και να δικαιούται στοιχειώδους περίθαλψης και πολιτισμένης αντιμετώπισης ως ότου αποσαφηνισθεί το μέλλον του από την συντεταγμένη πολιτεία σε συνάρτηση με την διεθνή πραγματικότητα. Και να γίνει ίσως και νόμιμος αν δεν συντρέχουν λόγοι για το αντίθετο. Σε όλα αυτά αναφέρομαι όταν μιλάω για ανθρωπισμό και την θέση της χώρας στην διεθνή κοινότητα, στην οποία ανήκουμε ως πολιτισμένο (υποτίθεται) κράτος. Αυτό για την Ναυτεμπορική δεν χρειαζόταν. Δεν είπα ποτέ ότι οι αλλοδαποί είναι μόνο αυτοί. Ελπίζω να μην με θεωρείς τόσο ηλίθιο. Εξακολουθώ να θεωρώ ότι είσαι υπερβολικός όταν μιλάς για τους μαθητές της Κυψέλης, για εθνική καθαρότητα (πράγματα που ακούγονται πολύ άσχημα στα δικά μου τουλάχιστον αυτιά), ακόμα κι αν δεν το λές έτσι ακριβώς, ακόμα κι αν ο αριθμός υπερβαίνει το εκατομμύριο. Άλλωστε κι εγώ κάπου εκεί τους υπολόγισα, αν θυμάσαι. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι εξίσου σημαντικό πρόβλημα με τον έλεγχο της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης που είναι ούτως ή άλλως δύσκολο να την περιορίσει κανείς ως φαινόμενο, είναι επίσης η αδυναμία ενσωμάτωσης των ανθρώπων από διαφορετικά πολιτιστικά περιβάλλοντα που μένουν τελικά εδώ, πράγμα για το οποίο φέρουν ευθύνη και οι ίδιοι αλλά και η πολιτεία. Παραδείγματα υπάρχουν αρκετά και σε άλλες, πολύ πιο προηγμένες από εμάς ευρωπαϊκές χώρες. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η γκεττοποίηση και ο αποκλεισμός που προτείνεις δεν βοηθούν στην επίλυση του προβλήματος αλλά συντείνουν στην διόγκωση του. Το να τους πάρεις από την περιοχή όπου διαμένουν και να τους πας σε ερειπωμένα χωριά και εγκαταλελειμμένους οικισμούς για να μην είναι μες στα πόδια σου αφενός δεν είναι λύση και αφετέρου θυμίζει άλλες πρακτικές. Την άποψη μου για την Αριστερά νομίζω σου την έχω ξαναπεί, οπότε φαντάζομαι ότι δεν αναφέρεσαι σε εμένα. Τέλος, αυτό το "μας ενώνει κάτι βαθύτερο χρονικά από το Σύνταγμα και την υπακοή σε αυτό" ακούγεται πολύ κάπως, ακόμα κι αν προσπαθείς να το μαζέψεις στην συνέχεια. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι με αυτό αναιρείς όλα αυτά που έχεις πει προηγουμένως.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon