Πρωτοπόρησε στην ερμηνευτική της δίνοντας άλλη διασταση στον ρόλο της δραματικής και λυρικής σοπρανο. Μετά απο αυτήν όλα άλλαξαν.Ηταν εξαιρετικά διαβασμένη στους ρόλους της σε σημείο να την ακολοθούν τα υπόλοιπα όργανα της ορχήστρας δεν ξέφευγε ουτε κατα διάννοια από το μέτρο, η ίδια η φωνή της ήταν μια ορχήστρα από μόνη της. Απορώ πως το κατάφερνε δεδομένω οτι ήταν μύωπας και δεν μπορούσε να δεί πεντάγραμμο. Μάλλον ταχε μάθει απέξω. Δεν είχε το ταλέντο στην φωνή της η ίδια την δούλεψε μέχρι να την τελειοποιήσει. Ηταν τελειομανής και φανταστική επαγγελματίας που σεβόταν τους υπόλοιπους υψίφωνους που της είχαν απεριόριστη εκτίμηση. Την εκνεύριζαν οι σοπράνο που δεν κράταγαν το τεμπο προκειμένω να δείξουν την φωνή τους. Στο τέλος της καριέρας της επεκτάθηκε και στο σινεμά αλλα δεν της πήγαινε. Το σόι της στην Ελλάδα της έσπαγε τα νεύρα. Η ίδια δεν ήταν Ελληνίδα αλλά παγκόσμια όπως αξίζει σε τέτοια μεγέθη. Για μένα ήταν Ιταλίδα. Όλες οι σοπράνο είχαν μόνο καλά λόγια να πούν. Τα ελάχιστα αρνητικά πχ για την φωνή της έχουν ακουστεί από Ελληνίδες σοπράνο που σπούδαζαν μαζί παιδιά. Η Κάλλας αν και ήταν τέρας αυστηρότητας τελειότητας και επαγγελματισμού έκανε το λάθος να μπλέξει με τον Ωνάσση. Εκεί την πήρε ο κατήφορος.