Σόρρυ για το λάθος φύλο. Δεν έγινε αντιληπτό από τα λεγόμενά σου. Η εξομολόγηση όμως αναφερόταν στην ΕΛΞΗ σε σχέση με το γυμνασμένο, όχι στην αισθητική γενικά, γι'αυτό και σχολίασα όπως σχολίασα. Πάραυτα, ας μιλήσουμε λίγο σε αυτό το μήκος κύματος.Η λέξη αισθητική από μόνη της ως φιλοσοφικός κλάδος περικλείει και το αισθητικά ωραίο και το μη ωραίο. Εννοείς μάλλον το "καλαίσθητο" καταλαβαίνω (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος). Σου ανέφερα συγκεκριμένα παραδείγματα στα αγάλματα. Στις γυναίκες οι κοιλιακοί μου κάνουν ακόμα πιο μπλιαχ εμένα προσωπικά, σόρρυ αν το θέτω λίγο άκομψα. Μπορείς κι εσύ να πεις μπλιαχ για την δική μου κοιλιά που μετά από γέννες δεν είναι όπως ήταν, δεν θα παρεξηγηθώ καθόλοθ. Τα γυμνασμένα μπούτια πάντως δεν με χαλάνε καθόλου.Μάλλον διαφωνώ με την έμφαση στην δημιουργία κάποιου σώματος που ψιλοαντιβαίνει στον πιο κλασσικό γυναικείο σωματότυπο (αφού το πάμε με τα αγάλματα, τύπου Αφροδίτη της Μήλου). Δηλαδή λίγο σαν να επιβάλλεται το πρότυπο των κοιλιακών ακριβώς γιατί είναι δύσκολο να αποκτηθεί χωρις συμπληρώματα, τρομερή δίαιτα, επαγγελματική προπόνηση κι ούτω καθεξής. Δεν ξέρω...αυτό προσπαθούσα να αναλύσω. Γιατί το συζητάμε και το αναφέρουμε και εστιάζουμε. Με μπερδεύεις λίγο όταν λες "το όμορφο που είναι υποκειμένικό". Το όμορφο όμως δεν είναι υποκειμενικό. Είναι εύ-μορφο, το έχον καλή μορφή. Είναι δηλαδή αντικειμενικό, μιας και υπάρχουν νόμοι συμμετρίας κλπ. που το καθορίζουν, δεν μιλάμε "να έχεις τύπο", είναι ολόκληρη επιστήμη. Οι αρχαίοι Έλληνες ιδιαίτερα είχαν κάνει διδακτορικό σ'αυτά, το ξέρεις. Νομίζω αυτό είναι και το μπέρδεμα για πολλούς. Λένε "η ομορφιά είναι υποκειμενική" (beauty is in the eye of the beholder, μια ρομαντική άποψη του 19ου αιώνα) ενώ στην ουσία εννοούν ότι η ερωτική έλξη και τα γούστα είναι υποκειμενικά (που είναι, σαφέστατα). Χαίρομαι λοιπόν που τα διαχωρίζεις γιατί έτσι η κουβέντα γίνεται πιο ξεκάθαρη. Τες πα, αυτά είχα να πω επί του θέματος. Αν υπάρχει διάθεση για περαιτέρω συζήτηση, ευχαρίστως να συνεχίσουμε.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon