
Χμμ ωραία!Λοιπόν,αρχικά welcome to our beautiful world, dear συνάδελφε!Πρώτα απ όλα και πριν ξεκινήσεις να κάνεις άαααλλη μία από τις πολλές εργασίες που θα δουν οι καθηγητές να έχεις στο μυαλό σου 4 πράγματα:1. Ό,τι κάνεις να το κάνεις με αγάπη και όχι από υποχρέωση ( u already know it!).2. Να παραδίδεις αξιοπρεπείς και αξιόλογες εργασίες, αλλιώς καθόλου.3. Μία εργασία δε χρειάζεται να είναι φαντεζί, αλλά έξυπνη και δημιουργική ή τουλάχιστον αν είναι κλασική να ενέχει μέσα της την δυνατότητα της εξέλιξης σε κάτι ιδιαίτερο.4. Να είναι πραγματικα εφαρμόσιμη σε τάξη στα πλαίσια των ενδεικτικών διδακτικών ωρών του Αναλ. Προγράμματος!Αν ξεκινήσεις έτσι η επιτυχία σου θα είναι σίγουρη.Λοιπόν, μιας και δεν πρόκειται για σχέδιο διδασκαλίας θα πρέπει να τονίσεις στην εργασία σου σε ποιο σημείο της διδακτικής ώρας θα εντάξεις την δραστηριότητα και ΚΥΡΙΩΣ πόση ώρα θα διαρκέσει (15-20' μάξιμουμ). Λογικά θα την εντάξεις στην φάση της εφαρμογής της νέας γνώσης για να κατανοησουν έμπρακτα οι μαθητές την ουσία της θεωρίας που τους δίδαξες! Ωραίο αυτό που σκέφτηκες, αλλά αρκετά κλασικό και αναμενόμενο. Τί θέλω να πω. Στις παρουσιάσεις μας στο δικό μου μάθημα π αφορούσε ολόκληρο σχέδιο διδασκαλίας είδαμε από πολύ βαρετές και αναμενόμενες ιδέες μέχρι τοπ ιδέες!Στη δική μας καταχειροκροτηθηκαμε..Φτιάξαμε ένα παραμύθι από την αρχή μέχρι το τέλος το οποίο ηχογραφήσαμε και ταυτόχρονα φτιάξαμε και βίντεο με εικόνες άμεσα σχετικές. Κάτι σαν το μπραφ αν έχεις δει. Μπορείς να κάνει κάτι ανάλογο, απλά να ξέρεις θέλει χρόνο και κόπο!Αρχικά θα σου πρότεινα να επιλέξεις την πρώτη δημοτικού:1. Το φιδάκι των μαθηματικών (εσύ θα το κάνεις της "μελέτης του περιβάλλοντος) (Φτιάχνεις ένα επιτραπέζιο που να θυμίζει φιδάκι εμπλέκοντας μέσα τις περιβαλλοντικές έννοιες που δίδαξες στους μαθητές οι οποίες θα είναι αλληλένδετες. 2 ζάρια κι έτοιμο!) - Ομαδοσυνεργατική/βιωματική μάθηση2. Οργανώνεις ένα σκετσάκι μέσα στο οποίο επίσης θα εμπλέκεις τις βασικές έννοιες που δίδαξες στους μαθητές σου. Αστείοι διάλογοι μέσα από τους οποίους οι μαθητές οικειοποιούνται με τις έννοιες, τις κατανοούν και τις αφομοιώνουν. Παιχνίδια ρόλων/ βιωματική μάθηση3. Κατεβάζεις το HotPotatoes που σου προσφέρει 5 διαφορετικούς τρόπους ασκήσεων με τις μορφές κουίζ, σταυρόλεξου κλπ για να το διαμορφώσεις όπως θες εσύ και να τσεκάρεις τί κατάλαβαν οι μαθητές απ όσα "δίδαξες".4. Η μέθοδος brainstorming ή αλλιώς καταιγισμός ιδεών. Ζητάς από τους μαθητές να σου πουν ό,τι λέξεις έμαθαν σήμερα, όποιες τους έρχονται στο μυαλό, εσύ τις σημειώνεις στον πίνακα χωρίς να σχολιάζεις και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, δημιουργείτε όλοι μαζί μία αστεία ιστοριούλα την οποία εσύ θα κατευθύνεις με τέτοιον τρόπο ώστε να εξυπηρετείς τους διδακτικους σου στόχους. Και πάνω απ όλα θα είναι μια δραστηριότητα πολύ ευχάριστη για τα παιδιά και μαθητοκεντρική!Πίστεψέ με αν δε σας την έχουν διδάξει ήδη, ο καθηγητής ή η καθηγήτρια σου θα εκπλαγεί ευχάριστα. Αρκεί να οργανώσεις την εργασία σου με παραστατικότητα για να γίνει αντιληπτή και από το κοινό.Αυτά τα πρόχειρα έχω να προτείνω. Τώρα αν επιμένεις ας πούμε στα μουσικά όργανα, που είναι μια δραστηριότητα παμπάλαια (την οποία θυμάμαι φαντάσου ακόμα κι εγώ - κάναμε μαράκες με μπουκαλια και ρυζι :P ) προσπάθησε να την εξελίξεις και να μην την αφήσεις ως έχει. Εκεί θα φανεί η εναλλακτικότητα της σκέψης σου ;) Hope I helped! Καλή τύχηηηηηη!!