Θα πω εν συντομία γιατί είναι προχωρημένη ώρα αλλά αν δε σχολιάσω τώρα, θα το ξεχάσω: ο τρόπος που διδασκόμαστε (και διδάσκουμε όσοι κάνουμε φιλολογικά) αρχαία στο σχολείο είναι τραγικός. Καταργεί κάθε έννοια των αρχαίων ελληνικών και κάθε χρησιμότητά τους. Εννοείται κακώς μειώθηκαν οι ώρες αλλά δεν αρκούν μόνο οι παραπάνω ώρες. Πρέπει το μάθημα να είναι διαδραστικό, να μη μένουμε στην απομνημόνευση καταλήξεων ώστε να μη βαριέται ο μαθητής, να βρει το ενδιαφέρον εκεί, να ιντριγκάρεται απ΄το ρημαδοσυντακτικό που σου βγάζει την ψυχή. Αυτό ισχύει και για άλλα μαθήματα.Και εννοείται ότι πρέπει να αντιλαμβανόμαστε τη συνέχεια της γλώσσας ανά τους αιώνες και να την επεξεργαζόμαστε γιατί δεν είναι μόνο μία και δύο οι μεταφράσεις του Σωκράτη, γι'αυτό έχουμε άπειρες εκδόσεις άλλωστε. Καλύτερα να είναι σε θέση όποιος ενδιαφέρεται να κρίνει τη μετάφραση που διαβάζει. (εν συντομία κατά τ'άλλα!)
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon