Το μποτιλιάρισμα στους δρόμους είναι καθρέφτης μιας κοινωνίας, σε πολλά επίπεδα.Π.χ. αστοχεί η πολεοδομία να κάνει μακρόπνοο σχεδιασμόΠ.χ. αστοχεί ο Δήμος να έχει πεζοδρόμια [ * ]Π.χ. αστοχεί η κυβέρνηση να θεσπίσει νόμους για τα γκαραζ, παρκάρισμα, ΜΜΜ κλπ.Π.χ. αστοχεί η Τροχαία να τιμωρήσει τους παρανομούντες Φυσικά αστοχούν και οι οδηγοί στην τήρηση του κ.ο.κ. Εν μέρει επειδή είναι ηλίθιοι, εν μέρει επειδή κάπως πρέπει να επιβιώσουν στην ζούγκλα που φτιάξαμε.Το πρόβλημα είναι πρόβλημα εντροπίας. Οταν όλα λειτουργούν κανονικά και βρεθεί ένας που δεν κάνει σωστά την δουλειά του, θα ξεχωρίσει, θα φανεί αμέσως. Και (αν τα αντανακλαστικά της κοινωνίας λειτουργούν) θα τιμωρηθεί.Οταν όμως όλα είναι ένα γενικό μπάχαλο, το να παρανομήσει ένας (μια μονάδα) περνάει εντελώς απαρατήρητο. Σιγά μην τα βάλουμε τώρα με το μηχανάκι που πηγαίνει ανάποδα στον μονόδρομο, νύχτα χωρίς φώτα (μου έχει τύχει).Οταν έχεις 10.000 που οδηγούν σύμφωνα με τον κ.ο.κ. και 1 που θα τον παραβεί, είναι εύκολο να διορθώσεις το πρόβλημα. Οταν έχεις 9.999 που παραβαίνουν τον κ.ο.κ. και έναν που τον τηρεί, τότε δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα στα επόμενα 150 χρόνια. Απλά αυτοφασκελώνεσαι που άφησες τα πράγματα να φτάσουν μέχρι εδώ. Δεν ήταν πάντα έτσι - έγιναν χάλια με την συμμετοχή και την ανοχή μας.Η ελληνική κοινωνία δεν έχει φτάσει ακόμα ούτε καν στο στάδιο του αυτοφασκελώματος. Δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα, είναι απόλυτα ευχαριστημένη (αυτοϊκανοποιημένη θα έλεγα) με τον εαυτό της. Το κυκλοφοριακό αντιμετωπίζεται όπως μια κακοκαιρία. Είναι απλά φυσικό φαινόμενο.Και όταν δεν βλέπεις κανένα πρόβλημα, δεν έχεις και λόγο να λύσεις τίποτα.Λύσεις υπάρχουν και έχουν δοθεί εδώ και πολλά χρόνια σε άλλες χώρες. Αλλά όταν η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει ότι όλα πάνε καλά, γιατί να αλλάξει κάτι;[ * ] Εχω δει ΑΜΕΑ να "οδηγεί" το αμαξίδιο του με 10-12 χ.α.ω στην μια λωρίδα της Κηφισίας, καταλαμβάνοντας ουσαιστικά το 1/4 της χωρητικότητας του δρόμου.Και ο άνθρωπος είχε ΑΠΟΛΥΤΑ δίκιο, αφού δεν υπάρχουν πεζοδρόμια
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon