Live

Επίσης, ο τουρισμός δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζεται με το αεροπλάνο.Ακόμα λιγότερο με τα συχνά τριήμερα-απόδραση στην άλλη άκρη της ηπείρου ή και της γης. Ωραιότατο τουρισμό έκανα στα νιάτα μου διασχίζοντας την Ευρώπη με τραίνο (inter-rail) ή και με το υμνημένο από τις Τρύπες magic bus, ενώ στην Ιταλία πηγαίναμε με το πλοίο και είχαμε μετατρέψει την Βενετία σε ορμητήριο για σιδηροδρομική συνέχεια του ταξιδιού προς όλη την Ευρώπη. Για να μην σου πω για το ωτοστόπ χάρη στο οποίο εκμεταλλευόμασταν τις διαθέσιμες θέσεις σε αυτοκίνητα που ούτως ή άλλως θα έμεναν αχρησιμοποίητες (οπότε το ταξίδι μας είχε ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές - Σήμερα, κάτι (εμπορευματοποιημένο) αντίστοιχο είναι η "συν-αυτοκίνηση" (covoiturqge) που οργανώνεται από εταιρίες όπως η BlaBlaCar.Ο λόγος που σήμερα το μακρύ ταξίδι με τραίνο και πλοίο είναι ακριβότερο από το αεροπλάνο συνίσταται στα απολύτως αφορολόγητα καύσιμα των αεροπλάνων, αλλά και στις τεράστιες δημόσιες επενδύσεις των κρατών σε αεροδρόμια (οι οποίες ελάχιστα χρεώνονται σε ανταποδοτικά τέλη καθώς θεωρούνται "αναπτυξιακές") καθώς και οι έμμεσες επιχορηγήσεις και ενισχύσεις προς τις εταιρίες χαμηλού κόστους. Αν άλλαζε η πολιτική και ενισχύονταν οι σιδηροδρομικές και ακτοπλϊκές μεταφορές όσο και οι αεροπορικές, θα μπορούσαμε να κάνουμε τον τουρισμό μας ρυπαίνοντας εντυπωσιακά λιγότερο.Και να κάνουμε ένα ταξίδι αεροπορικό, αραιά και που, προς πραγματικά πολύ μακρινούς προορισμούς, πολυήμερο, έτσι ώστε να έχει νόημα το ταξίδι
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon