Από όσα λες, με βάση την ταχύτητα, το όχημα, το σημείο που σταμάτησες και θεωρώντας οτι φρέναρες αμέσως, η απόσταση ήταν 10-13 μέτρα. Απόσταση που μπορείς να αντιδράσεις. Αν βέβαια, η απόσταση είναι πολύ μικρή, είναι ελάχιστα αυτά που μπορείς να κάνεις. Το μόνο που ευθύνεσαι είναι τα 60, αν δεν πρόκειται για λεωφόρο. Ως αντίδραση, έκανες οτι καλύτερο μπορούσες.Αυτός που σου το είπε, στην καλύτερη περίπτωση θα έκανε το ίδιο με εσένα. Τη χειρότερη δε θέλω να τη σκέφτομαι.Ειδικά μέσα στην πόλη και σε στενούς δρόμους, δεν τραβάς χειρόφρενο, εφόσον έχεις πάνω από 50 (ιδανικά 40). Ακόμα περισσότερο, όταν το χειρόφρενο μπλοκάρει τους πίσω τροχούς, όπως συμβαίνει στα περισσότερα οχήματα. Και κυρίως, σε έκτακτες καταστάσεις, δε στρίβεις τιμόνι πατώντας φρένο. Ανάλογα με την ταχύτητα και λόγο του ABS και της πρόσφυσης, ο χρόνος ακινητοποίησης του οχήματος, αυξάνεται σημαντικά με το φρένο, ατονώντας έτσι η φυγόκεντρος για αλλαγή κατεύθυνσης. Ειδικά αν υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα προς την κατεύθυνση που θέλεις να στρίψεις, το όχημά σου δε θα στρίψει. Θα συνεχίσει να κινείται ευθεία, γδέρνοντας περιμετρικά τα άλλα οχήματα. Πρέπει να αναστραφεί από το πίσω μέρος. Και όσο πιο μικρή είναι η απόσταση τόσο πιο γρήγορα πρέπει να γίνει.Συνοπτικά, υπό την προϋπόθεση οτι τα ελαστικά είναι σε καλή κατάσταση και με πλεονέκτημα το στεγνό δρόμο, θα πρέπει να κάνεις τα εξής σε παρόμοια περίπτωση και μόνο αν κινδυνεύει άνθρωπος (υποθέτωντας οτι τη δεδομένη στιγμή έχεις 60):Πατάς φρένο με όλη σου τη δύναμη (στιγμιαία) και ταυτόχρονα πατάς συμπλέκτη (προετοιμασία για περιστροφή με χειρόφρενο) και πιάνεις το χειρόφρενο, πατώντας και κρατώντας πατημένο, το κουμπί που απασφαλίζει (για να κερδίσεις χρόνο για το επόμενο βήμα). Σκοπός είναι να κοπεί αρχικά η μέγιστη δυνατή ταχύτητα και η ορμή του οχήματος.Αφήνεις το φρένο και ταυτόχρονα τραβάς χειρόφρενο άμεσα και με δύναμη.Σχεδόν ταυτόχρονα, στρίβεις το τιμόνι. Η περιστροφή του θα πρέπει να είναι μικρή αλλά κοφτή και έντονη.Τα πιο πάνω θα πρέπει να γίνουν σε 1.5 δευτερόλεπτο το πολύ! Η ταχύτητα, η ορμή και οι μπλοκαρισμένοι τροχοί του οχήματος, σε συνδυασμό με τη φυγόκεντρο, θα γυρίσουν το πίσω μέρος του.Στη μέση περίπου της περιστροφής/αλλαγής κατεύθυνσης του οχήματος, κατεβάζεις το χειρόφρενο (με πατημένο το κουμπί που απασφαλίζει) και ανάλογα με το χώρο που έχεις γύρω σου, ρυθμίζεις την τροχιά του οχήματος με ανάποδο τιμόνι, διορθώνοντας και κερδίζοντας χρόνο. Υπολογίζεις το όχημα, μέχρι να σταματήσει, να μην ισιώσει αλλά να κινείται ζικ-ζακ. Μην πατήσεις φρένο!Σίγουρα χρειάζεται και λίγη εμπειρία, οπότε μπορείς να εξασκηθείς μόνη σου, σε άνετο μέρος. Ξεκίνα από τα 30. Να αφήνεις λίγο χρόνο μεταξύ των δοκιμών. Πάντα ζώνη και είναι κρίσιμο να μην "παγώνεις" τη στιγμή που πρέπει να αντιδράσεις.
Σχολιάζει ο/η
Scroll to top icon