καπου μας τα λεει μπερδεμενα και αντιφατικα. δηλαδη τωρα να ρωτησω εγω: τι τοσο διαφορετικο εχουν τα βουνα και τα λαγκαδια και τα νερα της καλαματας απο την βαρκελωνη, τις θεσσαλονικης απο τη σοφια, της καρδιτσας απο την βοημια; Τιποτα διαφορετικο ολα ιδια ειναι. Τοτε γιατι γεννουν ανθρωπους οι οποιοι με τις αδυναμιες και τις δυναμεις τους ειναι διαφορετικοι σε καποιο βαθμο μεταξυ τους, με βαθμο μαλιστα που ισως κανει το κοσμο πλουσιοτερο και οχι φτωχοτερο;Τους ανθρωπους τους και το πλαισιο καλο ή κακο στο οποιο εχουν διαμορφωθει.Ο αλβανος δευτερης γενιας δεν εχει δικαιωμα να αισθανεται και διαφορετικος μονο και μονο επειδη γενηθηκε εδω; Δεν λεω για το δικαιωμα στην ιθαγενεια, αυτο ειναι οντως αδιαπραγματευτο, αλλα το δικαιωμα να εχει ενα δεσμο με τις παραδοσεις και την ιστορια των γονιων του. Το να αποδιδονται μεταφυσικες δυναμεις στο εδαφος ή να αρνειται καθε ενοποιητικο στοιχειο σε ενα σωμα ανθρωπων ειναι οπισθοδρομηση και οχι προοδος. Η ταυτοτητα δεν ειναι κατι ατομικο μονο, ειναι κατι και συλλογικο εφοσον προκυπτει ως αποπειρα ενταξης καπου. Ειναι η αρνηση του ανθρωπινου πολιτισμου να λεμε οτι πατριδα ειναι ο τοπος και τιποτα αλλο. Και αυτο φυσικα θα το πληρωσουμε στο μελλον με επιπλεον βια, οπισθοδρομηση, σκοταδισμο κλπ κλπ κλπ. Ολος αυτος ο κοσμος απο καπου θα πιαστει και συνηθως οταν εσυ αρνεισαι τελικα και ουσιαστικα μια ταυτοτητα (γιατι αυτο κανει αυτη η τοποθετηση) θα του την προσφερουν καποιοι αλλοι τζαμπα και πιο απλη.