Από το Γιώργο Γέρου
Ανακάλυψα τυχαία το Chasseur από μια φωτογραφία στο Instagram, που με οδήγησε στο site του. Η εξαιρετικά υψηλού επιπέδου κοφτερή αισθητική του με εντυπωσίασε - ήμουν σίγουρος ότι στήνεται στο Λονδίνο. Ψάχνοντας τους συνεργάτες ανακάλυψα τον Γιάννη Τζαννή και για άλλη μια φορά ήμουν σίγουρος ότι είναι ομογενής και μένει στο Λονδίνο. Επικοινώνησα μαζί του και μου είπε ότι μένει στην Αθήνα. Έπρεπε να μιλήσουμε.
Συναντηθήκαμε στον Εθνικό Κήπο. Δεν υπολόγισα τα φρεσκοποτισμένα παρτέρια και ότι είναι χώρος αναπαραγωγής των κουνουπιών του Νείλου και άλλων -όχι ιδιαίτερα φιλικών- εντόμων. Δεν το έκανα επίτηδες. Ο Γιάννης Τζαννής τελικά μου μίλησε.
Γεννήθηκα το 1990 στον Βύρωνα και στα 18 έφυγα για σπουδές δημοσιογραφίας στο Sunderland, στην Αγγλία. Ήθελα να εκμεταλλευτώ στο έπακρο τον χρόνο μου εκεί με πρακτικές σε διάφορα μίντια. Με τη δημοσιογραφία ήθελα πάντα να ασχοληθώ γιατί είχα από μικρός μια έφεση στην επικοινωνία με τους ανθρώπους και με ενδιέφερε η ενημέρωση. Παράλληλα με τις σπουδές μου συνεργάστηκα με το BBC North σε διάφορες παραγωγές καθώς και ως βοηθός κάποιων παρουσιαστών ενώ στην συνέχεια εξασφάλισα και μια θέση πρακτικής στην South Wales Echo ως συντάκτης.
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, βρέθηκα αντιμέτωπος με την αρχή της κρίσης. Σύντομα συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχαν αρκετές ευκαιρίες -εκ των πραγμάτων- αφού ξαφνικά αρχίζουν να κλείνουν αρκετοί μεγάλοι δημοσιογραφικοί οργανισμοί. Έτσι αποφασίζω να δημιουργήσω τη δυνατότητα για τον εαυτό μου. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το Chasseur ως μια ονλάιν πλατφόρμα όπου θα μπορούσαν διάφοροι νέοι άνθρωποι να προβάλουν τη δουλειά τους ως περιεχόμενο αλλά και ως συνεργάτες.
Εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του ISSUU, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να ξεφυλλίσουν οποιαδήποτε έκδοση όπως ακριβώς θα την έβρισκαν σε κάποιο βιβλιοπωλείο, αποφασίζω να δημιουργήσω το πρώτο τεύχος του περιοδικού. Ταυτόχρονα ανανεώνω σε καθημερινό επίπεδο την ιστοσελίδα του Chasseur με άρθρα και παρουσιάσεις μόδας, μουσικής και τέχνης. Από την αρχή το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο και δεν άργησαν να εμφανιστούν διάφοροι άνθρωποι και εταιρίες που ήθελαν να συνεργαστούν. Κάπως έτσι χτίστηκε σιγά σιγά η οικογένεια του Chasseur η οποία σήμερα μετρά πάνω από 30 άτομα. Ζούμε σε ένα καθαρά διαδικτυακό κόσμο, με τα social media να αποτελούν βασικό κομμάτι της καθημερινότητας μας. Αυτό είναι που κατέστησε εφικτή την συνεργασία με άτομα από όλο τον κόσμο για αυτό και η «οικογένεια» μας είναι μοιρασμένη σε Miami, Cape Town, Αθήνα και Λονδίνο, όπου και έχουμε σταθερή κάλυψη διάφορων γεγονότων, από εκθέσεις τέχνης και συναυλίες μέχρι μεγάλες διοργανώσεις, όπως η Εβδομάδα Μόδας.
Ο αμοιβαίος σεβασμός και η κατανόηση είναι οι δυο βασικές αρχές που δένουν την ομάδα τόσο καλά με τις περισσότερες συνεργασίες να μετράνε πάνω από χρόνο και πια να έχουν εξελιχθεί και σε καλές φιλίες. Αυτά πηγάζουν από τις εμπειρίες που έζησα και τις όποιες δυσκολίες αντιμετώπισα σε προσωπικό επίπεδο ως νεαρός συντάκτης. Παρόλο που εκτιμώ αυτά τα βιώματα και το πώς βοήθησαν στην σημερινή μου διαμόρφωση, πιστεύω πως η θέληση για δουλειά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να συγχέεται με την έννοια της εκμετάλλευσης που πολλές πρακτικές δυστυχώς θεωρούν δεδομένη και για αυτό προσπαθώ πάντα να παρέχω τις καλύτερες δυνατές συνθήκες από τις οποίες οι συνεργάτες μου θα μπορέσουν να πάρουν όχι μόνο σημαντικές γνώσεις και εμπειρίες αλλά και τα εφόδια για να κάνουν το επόμενο βήμα στην μετέπειτα καριέρα τους, όπως ακριβώς έκανα και εγώ.
Στήνουμε τέσσερα τεύχη το χρόνο. Κάθε τεύχος στηρίζεται σε μια διαφορετική ιδέα αν και σαν περιεχόμενο πάντα παραμένει κοντά στην γενικότερη φιλοσοφία του περιοδικού. Το τελευταίο τεύχος - Only When I Sleep - αντλεί έμπνευση από τα συναισθήματα νοσταλγίας που φέρνει το φθινόπωρο ενώ το προηγούμενο είχε επιρροές από τη street μόδα και την ενέργεια που φέρνουν οι νέοι στο κομμάτι αυτό.
Η Μόδα και η Τέχνη αλληλοσυνδέονται. Το ένα επηρεάζει το άλλο. Για να κάνεις μόδα χρειάζεσαι δημιουργικότητα και έμπνευση. Η τέχνη αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της θεματολογίας μας με συχνές αναφορές σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο είτε μιλάμε για εικαστικούς είτε για visual artists. Πιστεύω πολύ στην δύναμη που έχει η εικόνα αλλά θεωρώ εξίσου σημαντικό το κείμενο, κάτι που αποτελεί ίσως το συστατικό επιτυχίας του περιοδικού, όπου ρομαντικές φωτογραφίες δίνουν χώρο σε σκηνές ωμής βίας και σεξ με γυμνά σώματα να μπλέκονται με δημιουργίες υψηλής ραπτικής και έργα τέχνης. Από τις σελίδες του Chasseur έχουν περάσει μεταξύ άλλων ο Rein Vollenga, ο Matt Lambert, ο Slava Mogutin, η Emilie Autumn, ο David Longshaw, ο Asaf Hanuka, ο Nik Thakkar, οι Plastic Flowers, η Alexis Knox και ο Asher Levine. Ένιωσα πραγματικά περήφανος όταν ο βραβευμένος με Χρυσό Μετάλλιο από το Society of Illustrators και με Award of Excellence από το Communication Arts Annual, Asaf Hanuka, δήλωσε ανοιχτά μέσω της σελίδας του το ενδιαφέρον του για το περιοδικό λέγοντας πως είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα περιοδικά με ART στοιχεία που έχει διαβάσει και κυκλοφορούν online.
Μου αρέσει η ελληνική μόδα, παρακολουθώ τους Έλληνες σχεδιαστές και πιστεύω ότι έχουν πολλά να προσφέρουν. Κάποιοι από τους αγαπημένους μου είναι ο Γιώργος Ελευθεριάδης, ο Σωτήρης Γεωργίου και η Digitaria (Ελευθερία Αράπογλου). Το μόνο που πιστεύω ότι λείπει από την ελληνική σκηνή της μόδας είναι η street αισθητική, με επιρροές από rockabilly και punk. Oι περισσότεροι αυτοί τη στιγμή επικεντρώνονται στο sartorial κομμάτι ενώ ίσως θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ως σημεία έμπνευσης τα underdogs της κοινωνίας -όπως κάνουν με επιτυχία στο Λονδίνο οι Alex Mattsson, Kokon To Zai και JW Anderson- για να δημιουργήσουν μια πιο εναλλακτική και συνάμα προσιτή και καλοραμμένη πρόταση για το νεαρό fashion-conscious κοινό της πόλης. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια αυτό φαίνεται πως αρχίζει να αλλάζει με την εμφάνιση νέων brands όπως αυτό των ΣΟΜΦ.
Δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Chasseur -σαν προϊόν δέχεται πολλές εξελίξεις- έτσι η πορεία του αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση. Ευτυχώς πάντα μου άρεσε το ρίσκο.
O Γιάννης Τζαννής είναι ιδρυτής και αρχισυντάκτης του Chasseur
____________________________________________________________________________________
Chasseur
____________________________________________________________________________________
σχόλια