H Θεσσαλονίκη χωρίς μετρό για τα επόμενα 6 χρόνια

H Θεσσαλονίκη χωρίς μετρό για τα επόμενα 6 χρόνια Facebook Twitter
21
H Θεσσαλονίκη χωρίς μετρό για τα επόμενα 6 χρόνια Facebook Twitter

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Χάρης Κυπριανίδης σε συνέντευξη τύπου δήλωσε πως η Θεσσαλονίκη δεν πρόκειται να αποκτήσει μετρό πριν από το 2020 ή το 2023 όσο καλά κι αν πάνε οι εργασίες από εδώ και πέρα και όποιον σταθμό και να καταργήσουν.

Ο ίδιος, ενώπιων του προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, επεσήμανε πως οι 2 μετροπόντικες αν και ανακοινώθηκε πως θα ξεκινήσουν τις εργασίες, θα αποθηκευτούν στο σταθμό της Ν.Ελβετίας και δεν πρόκειται να λειτουργήσουν έως ότου κατασκευαστούν οι διαφραγματικοί τοίχοι στη Βούλγαρη.

Οι αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου, έχουν δυσκολέψει πολύ την κατάσταση, όμως το ουσιαστικό πρόβλημα δεν είναι αυτό.Οι απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά ζητήματα και τα θέματα μηχανικού είναι αυτά που παρατείνουν τα έργα του μετρό σύμφωνα με τα όσα ισχυρίστηκε ο Χάρης Κυπριανίδης.

Ο γενικός γραμματέας του σωματείου και αρχαιολόγος, Δημήτρης Παπάς, τόνισε πως απομένει να ολοκληρωθεί το 28% των ανασκαφών. «Φοβόμαστε ότι οι πρόσθετοι πόροι ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ, που τελούν υπό τελική έγκριση για τις αρχαιότητες, δεν είναι επαρκείς», είπε.

21

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρήτη: Bίντεο - ντοκουμέντο από στιγμή φονική παράσυρσης 33χρονης

Ελλάδα / Κρήτη: Το βίντεο - ντοκουμέντο ανατρέπει τα δεδομένα στη φονική παράσυρση 33χρονης

Με το βίντεο αλλάζουν όλα - Πιθανό το ενδεχόμενο εγκληματικής ενέργειας και όχι τροχαίου δυστυχήματος - Ο δράστης φαίνεται να επιταχύνει με σκοπό να παρασύρει τη γυναίκα περιμένοντας να βγει από το αυτοκίνητό της
LIFO NEWSROOM
Άλιμος: Κτίριο που έχει ολοκληρωθεί θα κηρυχθεί αυθαίρετο - Μετέωροι οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων

Ελλάδα / Άλιμος: Κτίριο αποπερατώθηκε αλλά θα κηρυχθεί αυθαίρετο επειδή η οικοδομική του άδεια ακυρώθηκε - Τι καταγγέλλει ιδιοκτήτης

Ιδιοκτήτης νεόδμητου διαμερίσματος στον Άλιμο, δίπλα στο Ελληνικό, περιγράφει στο ypen/diavouleusi το ράβε ξήλωνε μεταξύ Υπηρεσιών Δόμησης του δήμου Αλίμου, της δημοτικής αρχής και του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Θα γίνω δυσάρεστος με τους βορειοελλαδίτες φίλους, οπότε δεν θα απαντήσω προσωπικά σε κανέναν: Επί συνόλου 196 χωρών στον κόσμο, αυτές που έχουν μετρό είναι μόνο 53. Πχ το Δουβλίνο (πρωτεύουσα της Ιρλανδίας) δεν έχει μετρό. Εξ αυτών που έχουν μετρό, μόνον οι 19 (σε όλο τον πλανήτη) έχουν παραπάνω από ένα. Μιλάμε κυρίως για χώρες - μεγαθήρια όπως η Κίνα, η Ρωσία, η Ινδία ή, έστω, η Γερμανία. Η πλούσια Ολλανδία δεν έχει μετρό στο Ρότερνταμ, η πολιτισμένη Σουηδία δεν έχει μετρό στο Γκέτενμποργκ, το Βέλγιο δεν έχει μετρό στην Αμβέρσα, η Αυστρία δεν έχει μετρό στο Γκράτζ.Το ότι κάποιοι είναι βέβαιοι ότι έχουν μετρό "όλες οι πόλεις σε μέγεθος πληθυσμού ανάλογου της Θεσσαλονίκης, δηλαδή πάνω από 800.000" απλά δείχνει τον αρχοντοχωριατισμό τους. Υπάρχουν χώρες που άλλαξαν πρωτεύουσα, πχ το Πακιστάν είχε αρχικά για πρωτεύουσά του το Καράτσι. Ε, όταν έγινε πρωτεύουσα το Ισλαμαμπάντ των 2 εκ. κατοίκων, ξέρετε κάτι;; Το Καράτσι - μιλάμε για την 3η μεγαλύτερη πόλη στον κόσμο - δεν παρέμεινε "συμπρωτεύουσα". Ούτε στη Νιγηρία το Λάγκος έγινε συμπρωτεύουσα επειδή η πρωτεύουσα μετακινήθηκε στην Αμπούτζα. Την ανοησία της "συμπρωτεύουσας", και όλων όσων συμβολίζει αυτός ο όρος, την έχουμε μόνο εμείς με τη Θεσσαλονίκη. Της ανάγκης να έχει μετρό συμπεριλαβανομένης.
Και γω θα σου γίνω δυσάρεστος, αλλά έχεις θέμα με τη Θεσσαλονίκη και πρέπει να το κοιτάξεις. Το ξεκίνησες διπλωματικά με το μετρό και τώρα μικάς για αρχοντοχωριατισμό και συμπρωτεύουσες. Σούφαγε τη γκόμενα κανένας Σαλονικιός μήπως? Ξεκόλλα!
Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. προφανως στο Πακισταν και ΑΝΑΛΟΓΕΣ χωρες, παιζει ρολο και η οικονομικη κατασταση εκτος απ το μεγεθος. Στην Ευρωπη και Αμερικη δεν υπαρχει μεγαλούπολη χωρίς μετρο. Στις οποιες δεν συγκαταλεγονται το Ροτερνταμ ή η Αμβέρσα, οι οποιες παρεμπιπτόντως εχουν υπογειες γραμμες τραμ, στη θεση του μετρο, και γενικα πολυ καλες συγκοινωνιες.
Πραγματικά τραγικό να πιστεύετε μερικοί πως το μετρό της Θεσσ/νικης δεν είναι απαραίτητο. Για την απαίσια και μακρόστενη δομή αυτής της πόλης με μόλις έναν κεντρικό οδικό άξονα η κατασκεή ενός τέτοιου έργου είναι κυριολεκτικά σωτήρια. Και για τουρίστες και κυρίως για εργαζόμενους και πολίτης. Απελπιστικά βιώσιμο έργο που θα λύσει εγκατοντάδες προβλήματα στην συμπρωτεύουσα για παραπάνω από 800.000 κόσμο.Και κάτι που διάβασα στα σχόλια, το μετρό δεν θα εξυπηρετεί μόνο δημότες του δήμου Θεσσαλονίκης ακριβώς όπως το μετρό της Αθήνας δεν εξυπηρετεί μόνο δημότες του δήμου Αθηναίων. Το δεν υπάρχουν μετρό στο εξωτερικό εκτός απτήν πρωτεύουσα είναι η μεγαλύτερη μπούρδα που έχω ακούσει τους τελευταίους μήνες.
Η κινδυνολογία για το μετρό της Θεσσαλονίκης και για τα άλλα μεγάλα έργα γίνεται αποκλειστικά για πολιτικούς λόγους. Επιτέλους, δεν ζούμε σε άλλη χώρα, βλέπουμε τι γίνεται και ποιοι αντιδρούν συνέχεια σε οτιδήποτε χρήσιμο για το σύνολο πάει να κατασκευαστεί. Όλα τα άλλα περί μεγέθους πόλεων και για το αν η Θεσσαλονίκη χρειάζεται το μετρό ή όχι, είναι τουλάχιστον αστεία: Η μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης σύμφωνα με την τελευταία απογραφή ξεπερνάει το 1.100.000 κόσμο και σε έκταση τα 50 χιλιόμετρα μήκος. Αλλά όπως γνωρίζουμε οι απογραφές δεν αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό πληθυσμό των αστικών κέντρων και έχουν μεγάλη απόκλιση, γιατί πολλοί πηγαίνουν να απογραφούν στις ιδιαίτερες πατρίδες τους. Έτσι βλέπουμε πόλεις των 30.000 να αποκτούν απότομα 50.000 και χωριά των 250 κατοίκων να μετατρέπονται σε κωμοπόλεις των 10.000.Ανεπίσημα η Θεσσαλονίκη έχει σήμερα 1.700.000 κατοίκους, όπως η Αθήνα με τον Πειραιά έχουν 5.000.000, ενώ στην απογραφή δείχνουν να έχουν μόλις 3.700.000.Σαφώς λοιπόν, μια πόλη τέτοιου μεγέθους στην Ευρώπη θα είχε μετρό από το 1970, γιατί εκεί θα προέβλεπαν την ανάπτυξη και τη συγκέντρωση του πληθυσμού και θα έφτιαχαναν το έργο από πριν για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τις κατοπινές συνέπειες. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί η Θεσσαλονίκη να μην έχει μετρό, που θα διευκολύνει χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Οι καλές συγκοινωνίες δεν είναι προνόμιο ορισμένων μόνο.
Προφανως ο πληθυσμος στις πολεις της Ελλαδας δεν αντιστοιχει στα επισημα στοιχεια. Μεγαλοι αριθμοι ΔΕΝ καταγραφονται στις απογραφες. Ουτε φυσικα στους δημους οπου μενουν διπλασιοι απ τους εγγεγραμμενους.Στη Θεσσαλονικη ζουν, εργαζονται ή κινουνται γυρω στο 1.500.000 ανθρωποι, αριθμος που σιγουρα δικαιολογει μετρό συμφωνα και με την εκταση της πολης.Και πολλες πολεις στην Ευρωπη, πλην πρωτευουσων εχουν μετρο ή εστω υπογεια τραμ στο κεντρο τους.Το θεμα ειναι οτι επισης η Θεσσαλονικη θα επρεπε να εχει τραμ εδω και χρονια, οι ευθειες λεωφοροι της βοηθουν πολυ σ αυτο. Και ειναι πολυ πιο φτηνο και ευκολο να γινει.Τα μακρινα προαστια όντως χρειάζονται μετρό. Αλλα τιποτα απ τα δυο δε βλεπω να γινεται....Ημουν εκει τις προηγουμενες μερες. Ειναι ομορφη και αρκετα περιποιημενη πολη, με πολλους τουριστες. Λιγη φροντιδα και πολιτικη βουληση και θα μπορουσε να ειναι ανετα ευρωπαϊκη πόλη (σε αντιθεση με την Αθηνα που δε διορθωνεται ευκολα).
Πολεις με μετρο ανα χωρα : Βραζιλια 8, Καναδας 3, Κινα 22, Γαλλια 6, Γερμανια 4, Ινδια 6, Ιραν 2, Ιταλια 6, Ιαπωνια 10, Ν. Κορεα 5, Μεξικο 2, Ρωσσια 7, Ισπανια 4, Τουρκια 5, Ουκρανια 3, Βρετανια 2, ΗΠΑ 12. Και πριν βγουν βιαστικα συμπερασματα, στην Ευρωπη καποιες πολεις οπως πχ η Μπρεσια ,η Τζενοα, και το Μπιλμπαο εχουν το μισο πληθυμο της θεσσαλονικης και γενικα κι ανα τετρ.χιλιομετρο περιοχης.
ΟΚ, αφού στην Ινδία και την Κίνα των 1,2 δις κατοίκων έκαστη έχουν παραπάνω από ένα σύστημα μετρό, βέβαια, να κάνουμε και εμείς άλλο ένα, γιατί όχι;; Επίσης μπορούμε να κάνουμε άλλα δύο, έτσι για να έχουμε και στο Ηράκλειο Κρήτης. Όσο για τη σύγκριση με τη Ρωσία, ΗΠΑ κτλ, εχμ... πραγματικά δεν ξέρω τί να υποθέσω.Ως προς τα παραδείγματα της Μπρέσια, Τζένοα και Μπιλμπάο έχετε δίκιο, αλλά μιλάτε για κάποιες παγκόσμιες εξαιρέσεις. Και στο κάτω-κάτω ποιός σας είπε ότι μιζαδόροι πολιτικοί + εργολάβοι του δημοσίου με βαθιές τσέπες + κομπλεξικοί επαρχιώτες + τοπικιστές που ξέχασαν να τους πούν ότι ο φεουδαρχικός μεσαίωνας έχει παρέλθει προ αιώνων, αποτελούν συνδυασμό που απαντάται μόνο στην Ελλάδα;; Το γεγονός ότι στη Brescia το μετρό είχε 10 εκ. επιβάτες μέσα σε 1 χρόνο, ενώ στην Αθήνα κοντεύει το 1,5 εκ. επιβάτες ημερησίως, κάτι πρέπει να μας λέει. Ο σχολιαστής fstunco βέβαια μας προειδοποιεί ότι "αλλο το μετρο του Παρισιου, άλλο το μετρο της Τουλουζης". Εσείς όμως πιστεύετε ότι τα χιλιόμετρα υπόγειων τούνελ που έσκαψαν στη Brescia δεκάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης κόστισαν πολύ λιγότερα απ' ό,τι για το μετρό της Αθήνας;; Ακόμη περισσότερο: Το 1 δις ευρώ που ξόδεψαν οι Ιταλοί για να κατασκευάσουν το μετρό της Μπρέσια, δεν είχαν καλύτερο τρόπο να το αξιοποιήσουν;; Προφανώς όχι, αφού σκέφτηκαν ότι η δημιουργία μετρό σε μια πόλη σαν την Πάτρα είναι αυτό ακριβώς που τους λείπει (μάλλον γι' αυτό το πρόγραμμα είχε βαλτώσει επί 25 χρόνια και έγιναν 2 δημοψηφίσματα για να ακυρωθεί).Τελικά όμως πείστηκα και εγώ για την αναγκαιότητα δημιουργίας συστήματος μετρό στη Θεσσαλονίκη. Άν μη τί άλλο, θα βάλει την Ελλάδα στο χάρτη. Όπως καλή ώρα σήμερα συζητάμε για το μετρό της Brescia (!!), έτσι και σε μερικές δεκαετίες οι κάτοικοι του Δήμου Κατσιβέλας στη Ρουμανία θα λένε αντίστοιχα: "Και γιατί να μην αποκτήσουμε και εμείς μετρό; πολλες μα πολλες πολεις εκτος πρωτευουσων εχουν μετρο στο εξωτερικο. Δείτε για παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη".
Καταρχήν: άλλο Δήμος Θεσσαλλονίκης, άλλο Θεσσαλονίκη. Το μετρό δεν θα εξυπηρετεί τον δήμο Θεσσαλονίκης μόνο, αλλά όλο το πολεοδομικό συγκρότημα που έχει πολύ περισσότερους δήμους και πληθυσμό κοντά στις 800.000. Άρα να μην κάνεις χρήση των αριθμών που εξυπηρετούν το επιχείρημά σου. Δέυτερον: η σύγκριση με πόλεις του εξωτερικού ή και με την Αθήνα είναι ατυχής. Η κάθε πόλη έχει τη δική της γεωγραφία και ιδιομορφία. Ο σχεδιασμός των συγκοινωνιών πρέπει να γίνεται με βάση αυτές και φυσικά λαμβάνοντας υπόψιν επιτυχημένα παραδείγματα από άλλες περιοχές. Τρίτον: το μετρό στη Θεσσαλονίκη έτσι όπως κατασκευάζεται είναι μάλλον και κατά τη δική μου γνώμη πολύ ακριβό χωρίς λόγο. Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που θα μπορούσε πολύ άνετα να εξυπηρετηθεί από μία μεικτή μορφή υπόγειου και επίγειου σιδηρόδρομου σε συνδυασμό με τραμ για τους κάθετους άξονες αλλά και θαλάσσια συγκοινωνία που θα λειτουργούσε συμπληρωματικά. Έχουν υπάρξει στο παρελθόν πολύ αξιόλογες προτάσεις. Η επιλογή να γίνει όλο το έργο υπόγειο ήταν μάλλον πρόταση από κάποιους με λίγη φαντασία και απωθημένο αυτών που την ενέκριναν, γιατί θεωρούν ότι η Θεσσαλονίκη είναι αρκετά "μεγαλούπολη" για να διαθέτει υπόγειο ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Τέτοιο πολιτικοί με το σύνδρομο του επαρχιωτισμού πέρασαν πολλοί από την πόλη. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τον Παπαγεωργόπουλο και την επιλογή του π.χ. να ονομαστεί το νέο κτίριο των δικαστηρίων "δικαστικό Μέγαρο". Το θεωρώ btw πολύ γελοίο όνομα, οπότε περνάω από μπροστά δεν μπορώ να συγκρατήσω τα γέλια μου. Σε αυτό να προσθέσουμε και το αιώνιο σύμπλεγμα κατωτερότητας πολλών Θεσσαλονικέων πολιτικών σε σχέση με την Αθήνα. Αυτό είναι γενικό σε όλη την Ελλάδα. Για αυτό φυσικά οι πόλεις μας είναι τόσο άσχημες σε γενικές γραμμές. Όλες μιμήθηκαν έναν (ανύπαρκτο) αστικό σχεδιασμό που συνέβη στην πρωτεύουσα, λες και οι τσιμεντένιοι όγκοι της Κυψέλης και των Πατησίων ήταν αναγκαίοι στη Λάρισα και στις Σέρρες. Αυτά από εμένα. Υ.Γ.: αυτό ότι η Γερμανία έχει μετρό σε 4 πόλεις, από ποια πηγή το έχουμε; Έχω χρησιμοποιήσει προσωπικά το μετρό σε τουλάχιστον 6 πόλεις της Γερμανίας: Βερολίνο, Αμβούργο, Μόναχο, Κολωνία, Στουτκάρδη, Νυρεμβέργη. Υπενθυμίζω ότι όλα τα παραπάνω δίκτυα είναι μεικτά: επίγεια και υπόγεια. Το ποσοστό αυτών είναι ανάλογο με την αστική πυκνότητα των περιοχών που εξυπηρετούν. Π.χ. στο Βερολίνο είναι ασφαλώς ως επί το πλείστον υπόγειο, όχι όμως και στη Στουτκάρδη.
@Alikidgr η Γερμανία δεν έχει 4 πόλεις με μετρό, που το βρήκες αυτό το άρθρο? Καθώς μετρό δεν είναι μόνο το υπόγειο κομμάτι της κατασκευής αλλά το σύνολο του έργου (υπόγειο και υπέργειο). Στην Γερμανία U-Bahn (δηλαδή μετρό υπόγειο - υπέργειο) διαθέτουν οι παρακάτω πόλεις: Nuremberg, Munich, Berlin, Hamburg, Stuttgart, Frankfurt, Cologne, Bonn, Düsseldorf, Duisburg, Bochum, Essen, Dortmund, Gelsenkirchen, Herne, Mülheim an der Ruhr, Hanover and Bielefeld.
Κανείς δεν μπήκε όμως στον κόπο να μας εξηγήσει γιατί θα πρέπει να κατασκευαστεί μετρό στη Θεσσαλονίκη (τί εξυπηρετεί ακριβώς;; - εκτός βέβαια, από την εξασφάλιση κάποιων ψήφων και το κλείσιμο των γνωστών στομάτων που μιλάνε για το "κράτος των Αθηνών").Σύγκριση με οποιαδήποτε ευρωπαϊκή χώρα αποδεικνύει, πέραν αμφιβολίας, ότι την Ελλάδα δεν "κυβερνάει η Αθήνα" αλλά ο λαϊκισμός. Ελάχιστες χώρες έχουν μετρό σε άλλη πόλη πέραν της πρωτεύουσάς τους, και πάντως σε καμία περίπτωση σε πόλη των 300 χιλ. κατοίκων.
Μα καλά που ζεις ; 300 χιλ. κάτοικοι η Θεσσαλονίκη ; Και πες ότι δε ξέρεις. Γκούγκλαρε πριν πετάξεις την κοτσάνα. Η πόλη έχει 900.000 και κάτι κατοίκους σε πληροφορώ.
Ο Νομός Θεσσαλονίκης έχει πληθυσμό (συνολικά) 1,1 εκ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης όμως έχει 325 χιλ. (Εκτός κι' άν θεωρείς "Θεσσαλονίκη" την Περαία.)Στο http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems μπορείς να δεις όλες τις συνδέσεις μετρό του κόσμου. Άν παραβλέψουμε το γεγονός ότι κάμποσες ευρωπαϊκές χώρες δεν έχουν καθόλου μετρό, κοίτα από περιέργεια πόσες έχουν σε άλλη πόλη, πέραν της πρωτεύουσάς τους, έλεγξε πληθυσμιακά και άλλα δεδομένα και μετά κάνε συγκρίσεις και βγάλε τα δικά σου συμπεράσματα (αφού δεν σου αρέσουν τα δικά μου).
πολλες μα πολλες πολεις εκτος πρωτευουσων εχουν μετρο στο εξωτερικο.βεβαια η καθε πολη αναλογα τις αναγκες της και τους πορους της δημιουργει το κταλληλο μεσο. Αλλο το μετρο του Παρισιου , άλλο το μετρο της Τουλουζης. Το δευτερο πολυ πιο μικρό σε κλιμακα, μικροι σταθμοι, μικρες συρραγες , αλλα τη δουλεια του την κανει και οταν χρειαστεί το επεκτεινουν και το ενισχυουν, Θα επρεπε αλλο να ειναι το μετρο της αθηνας και αλλο αυτο της θεσσαλονικης.
Αντιγράφω από τη Wikipedia:ΘεσσαλονίκηΕκτασηΑστική 111.703 km2 (43.129 sq mi)Μητροπολιτική 1,455.62 km2 (562.02 sq mi) ΤουλούζηΕκταση Αστική 811.6 km2 (313.4 sq mi)Μητροπολιτική5,381 km2 (2,078 sq mi)Μιλάμε για μια πόλη με 8πλάσια αστική έκταση και 4πλάσια μητροπολιτική, απ ό,τι η Θεσσαλονίκη, τί συγκρίσεις είναι αυτές;Οι "πολλές μα πολλές πόλεις εκτος πρωτευουσων εχουν μετρο στο εξωτερικο" βρίσκονται μόνο στη Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, Ρωσία και Η.Β. και μιλαμε για χώρες με πολλαπλάσιο πληθυσμό και για πόλεις που δεν έχουν καμία σχέση από πλευράς μεγέθους με τη Θεσσαλονίκη.
@:Vangelis1972300.000 είναι οι δημότες.Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι γύρω στο εκατομμύριο,και είναι γραμμένοι στα δημοτολόγια άλλων πόλεων(όπως και πολλοί κάτοικοι της Αθήνας εξάλου).
@:Vangelis1972 Αν δεις το σχολιο παρακατω θα προσεξεις οτι ειναι πολλες περισσοτερες οι πολεις κι εκτος Ευρωπης. Το θεμα ειναι οτι η υπαρξη του Μετρο δεν καθοριζεται μονο απο παραγοντες οπως ο πληθυσμος κι η εκταση μιας πολης.
Vangelis1972 μου φαίνεται είσαι λίγο άσχετος το θέμα, σόρρυ κιόλας! Καταρχάς η Θεσσαλονίκη δεν έχει 300,000 πληθυσμό και το μετρό δεν αφορά μόνο τον δήμο Θεσσαλονίκης αλλά ολόκληρη την πόλη. Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο ο δήμος Θεσσαλονίκης, όπως το ίδιο ισχύει και στην Αθήνα.Παρακάτω τώρα, μάλλον έχει καιρό να πας στο εξωτερικό καθώς τα πράγματα έχουν κάπως αλλάξει.Πχ επειδή μένω στην Γερμανία στην περιοχή της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας, σε πληροφορώ ότι σχεδόν κάθε πόλη έχει μετρό (υπόγειο και υπέργειο) πόλεις όπως το Μπόχουμ με πληθυσμό περίπου 350,000, το Έσσεν, το Ντόρτμουντ, το Ντύσελντορφ, η Κολωνία και δεν ξέρω κι εγώ ποιες άλλες μόνο στην συγκεκριμένη περιοχή.Από την άλλη πχ το Münster με 300,000 πληθυσμό δεν διαθέτει μετρό, παρόλα αυτά το σύστημα των ποδηλατοδρόμων που έχει είναι απίστευτο, γι αυτό και λέγεται και πρωτεύουσα του ποδηλάτου στην Γερμανία.Το πρόβλημα λοιπόν στην Θεσσαλονίκη δεν είναι το μετρό αλλά οι εναλακτικές επιλογές που υπάρχουν πέρα από τα αστικά λεωφορεία. Οι ποδηλατόδρομοι είναι ακόμα σε εμβρυακό στάδιο δυστυχώς.Γι αυτό και το μετρό θα βοηθούσε τους κατοίκους μιας πόλης του 1 εκ. Παραλληλα θα μπορούσαν να γίνουν πολλά πράγματα, αλλά τέτοια ώρα τέτοια λόγια.
Απτά πλέον πιο γελοία σχόλια που έχω διαβάσει.. Όλες οι πόλεις σε μέγεθος πληθυσμού ανάλογου της Θεσσαλονίκης, δηλαδή πάνω από 800.000 διαθέτουν μετρό στις ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Και όσες δεν έχουν είναι επειδή δεν μπορούν να έχουν καθαρά οικονομική αιτία. Το ''Ελάχιστες χώρες έχουν μετρό σε άλλη πόλη πέραν της πρωτεύουσάς τους'' είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Η κατασκευή του μετρό και οποιουδήποτε άλλου μέσου μαζικής μεταφοράς, βασίζεται στις ανάγκες τις κάθε πόλης και όχι στο αν είναι πρωτεύουσα ή όχι. Ούτε στην Ουγκάντα δεν υπάρχει παρόμοια λογική με την δική σου. Έλεος