Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης του ''Άβατου'' του Αγίου Όρους

Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης του ''Άβατου'' του Αγίου Όρους Facebook Twitter
24
Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης του ''Άβατου'' του Αγίου Όρους Facebook Twitter

Σύμφωνα με τον πολιτικό διοικητή της Αυτόνομης Μοναστικής Πολιτείας του Αγίου Όρους, Αρίστο Κασμίρογλου, το ''Άβατον'' δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.

Η παραπάνω δήλωση είναι η απάντηση στο δημοσίευμα της Παρασκευής της εφημερίδας «Ορθόδοξος Τύπος», το οποίο  ανέφερε ότι στο τελευταίο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών που διεξήχθη στο Πουσάν της Νότιας Κορέας αποφασίστηκε η κατάργηση των αβάτων των Χριστιανικών Εκκλησιών ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και του Αγίου Όρους.

Συγκεκριμένα, ο κος Κασμίρογλου υπογραμμίζει ότι ''το Άγιον Όρος ανήκει στους οικιστές του και ουδείς μπορεί να εισέλθει σε αυτό χωρίς την άδειά τους, πόσο μάλλον να αλλάξει τους κανόνες του'' και καταλήγει λέγοντας ότι ''το Άβατον ισχύει αιώνες και είναι κατοχυρωμένο με διεθνείς συμβάσεις. Στο σύμφωνο προσχώρησης της Ελλάδος στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατοχυρώνονται όλοι οι ιεροί κανόνες του Αγίου Όρους, ακόμη και οι εθιμικώς ισχύοντες".

24

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Για πολλές δεκαετίες και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70 κανένας δεν έδινε σημασία για το Άγιο Όρος. Τα μοναστήρια ήταν ερειπωμένα με λίγους ηλικιωμένους καλόγερους, που ούτε είχαν την δύναμη αλλά ούτε την οικονομική δυνατότητα να επισκευάσουν τις ζημιές του καιρού και χρόνου πάνω στα μοναστήρια. Μοναστήρια που είχαν επιζήσει και προφυλάξει ιερά κειμήλια και αξιοθαύμαστα έργα τέχνης για αιώνες. Τοιχογραφίες της Κρητικής σχολής από τον 16ο αιώνα, εικόνες και χρυσόβουλα χιλίων ετών.Η αδιαφορία του Ελληνικού κράτους προς το Άγιο Όρος άλλαξε όταν Δυτικοί άλλων δογμάτων που είχαν ασπασθεί την Ορθοδοξία το επισκέφτηκαν, έζησαν μαζί με τους καλόγερους και έγραψαν βιβλία ή γύρισαν ταινίες από την ζωή των μοναχών, τον τρόπο ζωής και τον ιστορικό και θρησκευτικό θησαυρό που επέζησε από τις καταστροφές μετά από τόσους αιώνες. Δεν υπάρχει άλλη τέτοια μοναδική μοναστική κοινότητα στην Ευρώπη. Στον υπόλοιπο κόσμο μόνο το Θιβέτ μπορεί να συγκριθεί. Η ΕΕ αναγνωρίζοντας την μοναδικότητα της αυτόνομης κοινότητας του Αγίου Όρους όχι μόνο σεβάστηκε το ειδικό καθεστώς αλλά και βοήθησε στην επισκευή των μοναστικών κτισμάτων. Σήμερα χιλιάδες μελετητές και πολύ περισσότεροι θρησκευτικοί τουρίστες επισκέπτονται κάθε χρόνο το Άγιο Όρος που έχει βέβαια αναγκαστεί να περιορίσει τον αριθμό και την διαμονή των επισκεπτών.Κανένα μοναστήρι δεν θα αρνηθεί την διαμονή για μια μέρα και νύχτα οποιουδήποτε επισκέπτη που τυχαίνει να ζητήσει φιλοξενία πριν την δύση του ηλίου, όταν κλείνουν οι σιδερένιες πύλες των μονών όπως είναι η παράδοση.Περισσότερες μέρες διαμονή μπορεί να επιτευχθεί αν κάνει αίτηση ο επισκέπτης πριν έρθει στο Άγιο Όρος. Από ανθρώπους που έχουν επισκεφτεί τα μοναστήρια ή έχουν ζήσει εκεί ποτέ δεν τους έχουν ζητήσει οι μοναχοί έξοδα διαμονής ή διατροφής. Συγγενής έχει επισκεφτεί για χρόνια τα διάφορα μοναστήρια μένοντας μέχρι δυο εβδομάδες στο καθένα. Έχει βοηθήσει εθελοντικά σε εργασίες στο μοναστήρι ή σε μαγείρεμα. Στα μοναστήρια υπάρχουν όλων των ειδών δόκιμοι και μοναχοί. Νέοι και ηλικιωμένοι, μορφωμένοι με διδακτορικά αλλά και απλοί αγρότες, εργατικοί αλλά και λουφατζήδες, άνθρωποι που ζουν ασκητικά, οι περισσότεροι, αλλά και ορισμένοι που δεν έχουν ξεπεράσει την αμαρτία της φιλαργυρίας. Η φύση είναι πανέμορφη και άγρια αλλά ο θησαυρός είναι πίσω από τους τοίχους και στους ξεχωριστούς ανθρώπους που αφοσιώνουν την ζωή τους σε κάτι που πιστεύουν και ταυτόχρονα διατηρούν μια κοινότητα που μόνο η Ελλάδα έχει. Ο επιστήμονας που πάει για να μελετήσει τον θρησκευτικό θησαυρό ή την αρχιτεκτονική ζει μια μοναδικότητα. Με την πρώτη θέα των μοναστηριών από το πλοίο εύκολα περνάει η ιδέα ότι ο χρόνος στην χερσόνησο σταμάτησε σε μια άλλη εποχή. Δεν σταμάτησε βέβαια, αλλά πολύ λίγα άλλαξαν.Γι΄αυτούς που δεν έχουν τις αισθητικές ευαισθησίες ή σεβασμό για την διαφορετικότητα του άλλου, το κάτι ξεχωριστό και μοναδικό, έξω από την περιορισμένη οπτική τους και κατανόηση σαν το Άγιο Όρος ή τα γυναικεία μοναστήρια ή τα επίσης ανδροκρατούμενα μοναστήρια του Θιβέτ, πάντα θα θέλουν να τα αλλάξουν και να τα "ισοπεδώσουν". Ασφυκτικά φυλακισμένοι στον δογματισμό τους και στην ιδεολογία τους θα στραφούν εναντίον του Χριστιανικού ή Βουδιστικού μοναχισμού νομίζοντας ότι είναι ικανοί να τους εξαφανίσουν.Σουλτάνοι και Μογγόλοι επιδρομείς τα σεβάστηκαν αλλά οι Μαρξιστές ή νεοφιλελεύθεροι φασίστες δεν αντέχουν τόση ελευθερία ψυχής. Υ.Γ.Υπάρχουν Ρωσικές, Βουλγαρικές, Σερβικές, Ρουμάνικες ιδιοκτησίες και μοναστήρια που θεωρούνται αυτοδίκαια εδάφη. Δεν είναι μόνο Έλληνες με δικαιώματα στην συνέχιση της μοναστικής ζωής όπως έχει στο Άγιο Όρος αλλά και άλλοι λαοί.
"Σουλτάνοι και Μογγόλοι επιδρομείς τα σεβάστηκαν αλλά οι Μαρξιστές ή νεοφιλελεύθεροι φασίστες δεν αντέχουν τόση ελευθερία ψυχής". Ελευθερία ψυχής η απαγόρευση εισόδου σε γυναίκες, την οποία σεβάστηκαν σουλτάνοι και μογγόλοι αλλά όχι οι νεοφιλελεύθεροι και οι κομμουνισταί. Μάλιστα. Θέλω κι εγώ απ' αυτό που πίνεις :Ρ
Οι ανώφελες εκστρατείες, οι περισσότερες στο τέλος δεν βοηθούν κανένα, είναι δείγματα δογματικής ιδεολογίας ή εγωμανίας. Σκεφθείτε αυτό που ενοχλεί μπορεί να είναι το μικρότερο γεγονός στην ζωή σας. Καταπίνετε την καμήλα αλλά πνίγεστε από τον άνεμο.Μην κρεμιέστε τόσο από ιδεολογικούς ανεμόμυλους. Αυτό το γύρω γύρω, κόλλα σε ένα φτερό, ψάχνοντας να βρείτε εχθρούς να εξοντώσετε σας κάνει ιδιώτη ενώ μπορεί να έχετε τόσα άλλα χαρίσματα, δώρα από τον Θεό.Το Άγιο Όρος όπως το Θιβέτ δημιουργήθηκαν σαν ιεροί χώροι που δίνουν την δυνατότητα στην ανθρώπινη ψυχή να αλλάξει την σχέση της με τον Θεό με μεγαλύτερη ελευθερία. Δεν είναι εύκολο για τους μοναχούς η αλλαγή, και οι άδικες επιθέσεις και συκοφαντίες το κάνουν πιο δύσκολο, αλλά αξίζει να διατηρηθεί ο χώρος και τα μοναστήρια σαν ελεύθερη γη για τους μοναχούς, τους προσκυνητές και τους μελετητές του Αγίου Όρους ή του Θιβέτ.Πίνω άφθονη Ελευθερία. Αν θέλεις να επισκεφτείς να σε κεράσω κάνε κράτηση. Η σειρά είναι 3 μήνες.
Η ΕΕ αποδέχεται απολύτως πάρα πολλές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Ελλάδα και είναι ντροπή της. Και τώρα το Αγ. Ορος έχει γίνει φωλιά αντιευρωπαϊσμού και πουτινισμού.
Ξέχασες τον Κάρολο της Αγγλίας και μερικές εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες της ΕΕ που επισκέφτηκαν και φιλοξενήθηκαν χωρίς κόστος στην μοναστική κοινότητα.Άνοιξε τα μάτια σου Δημήτρη, η πλειοψηφία των Ελλήνων από φανατικοί φίλοι της ενωμένης Ευρώπης έχουν γίνει αντιευρωπαϊστές λόγω των τεραστίων σφαλμάτων της ηγεσίας της ΕΕ τα τελευταία χρόνια. Το ίδιο για εκατομμύρια πολίτες άλλων χωρών της ΕΕ. Μπορεί να αλλάξει στο μέλλον αλλά...
Το Α.Ο χωρίζεται σε 20 "περιφέρειες" που η κάθε μια είναι αποκλειστική περιουσία της κάθε από τις 20 αντίστοιχες μονές. Είναι ιδιωτικές εκτάσεις. Αγροτικές, ή δασικές, είναι ιδιωτικές. Και ο κάτοχος της κάθε έκτασης έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την είσοδο σε όποιον γουστάρει. Και τις γυναίκες δεν τις πολυγουστάρουν στο Α.Ο.
"ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ότι η "παράδοση", η συνταγματική κατοχύρωση του αβάτου και η σχετική πρόβλεψη που περιλαμβάνεται στην πράξη προσχώρησης της Ελλάδας στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες και επιβεβαιώθηκε από τη Συνθήκη του Αμστερνταμ θεωρήθηκαν και πάλι δεδομένα που καθιστούν περιττή κάθε περαιτέρω συζήτηση του ζητήματος. Με τη διαφορά πως τη φορά αυτή δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στο επιχείρημα ότι η χερσόνησος του Αθω αποτελεί ιδιοκτησία των μονών, τόπο κατοικίας των μοναχών και η κατοικία, ως γνωστόν, συνιστά κατά το σύνταγμα άσυλο, η παραβίαση του οποίου συνιστά ποινικό αδίκημα. Ενδιαφέρουσα, πράγματι, η μετατόπιση της επιχειρηματολογίας: από τη διεκδίκηση της μοναστικής πνευματικότητας καταλήγουμε στην υπεράσπιση μιας απολύτως γήινης σχέσης ιδιοκτησίας. Αλλά αν είναι έτσι, τότε, όπως υποστηρίζει και η νομικός Μαρίνα Μεϊδάνη, οι μοναχοί οφείλουν να φροντίσουν μόνοι για τη συντήρηση του σπιτιού τους. Οπως κάθε πολίτης, άνδρας ή γυναίκα, αυτής της χώρας. Χωρίς την πλουσιοπάροχη ενίσχυση που προέρχεται από τη φορολόγηση ανδρών και θηλυκών "μιασμάτων", εγχώριων και αλλοδαπών."Από εδώ http://www.iospress.gr/megalo2003/megalo20030125.htm
Θα τα φρόντιζαν αν ήταν άθλια τσιμεντόσπιτα όπως τα σπίτια στην υπόλοιπη Ελλάδα. Πρόκειται όμως για μοναδικά μνημεία. Άλλωστε το ελληνικό κράτος συμβάλλει ελάχιστα στη συντήρηση των μοναστηριών. Αν δεν ήταν η Ε.Ε. τα περισσότερα μοναστήρια θα είχαν ήδη καταρρεύσει.
Ο εκπρόσωπος του ιερατείου εμίλησε, τίποτα δεν 'αμφισβητείται', έτσι η κουλτούρα τους θα συνεχίσει να αναπαράγεται ανεμπόδιστα. Πως να αμφισβητηθεί άλλωστε και από ποιους; Από μεμονωμένες περιπτώσεις πραγματικών πολιτών, που μετατρέπουν την αηδία και την αγανάκτηση σε παραγωγικούς κοινωνικούς αγώνες ( παρεμπιπτόντως, δεν είναι μόνο θέμα, τεράστιο, των γυναικών το άβατο, είναι εξευτελιστικό και για τους άνδρες); Όχι φυσικά. Ευτυχώς για το ιερατείο, το μονοπώλιο τους καλά κρατεί, και το δίχτυ που έχουν απλώσει πάνω από μια κουλτούρα που δεν ασχολήθηκε ποτέ με τους αγώνες (τις αγωνίες, την αυτοκριτική, την κριτική συνείδηση) του Διαφωτισμού (μόνο αποσπασματικά και με το στανιό), δεν πρόκειται να σπάσει από καμία πολιτική δύναμη (ακόμα και η αριστερά στην Ελλάδα φιλά το χέρι του παπά). Δυστυχώς η ΕΕ, που θα έπρεπε κάτι τέτοια 'άβατα' να τα θεωρεί ως εμπόδιο στην είσοδο μιας χώρας στους κόλπους της (μα τι θηλυκή έκφραση και αυτή, ύπαγε οπίσω μου σατανά!), εκώφευσε,σφύριξε κλέφτικα καιτα άφησε όλα ως έχουν. Και το ιερατείο αποθρασύνεται και εορτάζει τον άθλιο μισογυνισμό του (για να μην μιλήσω και για τα ομοφοβικά σκουπιδολογήματα του) με κωδωνοκρουσίες. Τους αρέσει τόσο πολύ η φετιχοποιημένη έννοια της ιστορίας (απωθούν, φυσικά, την πραγματική ιστορία, το πεδίο της ανθρώπινης πράξης, του γίγνεσθαι άρα και του ξεγίγνεσθαι), τους αρέσει να διαφημίζουν την ενασχόληση με το 'αιώνιο', παρόλα αυτά, το 'αιώνιο' , το 'ιερά παραδοσιακό' δεν τους εμποδίζει στο να είναι μεγάλοι τζογαδόροι του χρηματιστηρίου (με τα χρήματα των φορολογουμένων Ελληνίδων/Ελλήνων και Ευρωπαίων), μανούλες στα νομικά τερτίπια και στο πολιτικό αλισβερίσι (και διαφθορά) με τα οποία αρπάζουν νόμιμα δημόσια γη, ούτε φυσικά τους εμποδίζει η στροφή προς την 'αιωνιότητα' να υιοθετούν ακροδεξιά ιδεολογήματα (και ας σκίζονται στις γονυκλισίες και στην σχεδόν κωμική, αν δεν ήταν ανατριχιαστική, υπεράσπιση του αβατου κάτι ορθόδοξοι 'κομμουνιστές' σαν την κα. Κανέλλη), και να ανοίγουν τις αγκάλες τους σε τυράννους τύπου Πούτιν (ενώ στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης ούτε ένα γλυκό του κουταλιού).
Πέρα από τα ισχύοντα πρακτικά(με τα οποία συμφωνώ),το θεωρητικό κομμάτι σχετικά με την απαγόρευση εισόδου στο Άγιο Όρος έχει να κάνει με τον σεβασμό της μοναστικής ζωής(και της αποχής από πειρασμούς),όχι επειδή οι γυναίκες είναι «σατανάδες».Ξαναλέω:στο καθαρά ΘΕΩΡΗΤΙΚΌ κομμάτι.Στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου γυναίκες μπήκαν στο Άγιο Όρος,τις περισσότερες φορές πλην μίας «παράνομα».Τώρα αν νομίζετε πως έστω και καμφθεί το άβατο του Αγίου Όρους σαν περιοχή,οι γυναίκες οι οποίες θα εισέρχονται θα έχουν να μείνουν κάπου άλλου εκτός από τις μονές τότε πλανάστε.Δεν γίνεται να ζήσεις εκτός μοναστηριού στην περιοχή,εκτός και αν είσαι ο Ράμπο.Εκτός και αν γίνει το Άγιο Όρος υπερπλήρες με ξενοδοχεία και σουπερμάρκετ,στα οποία θα μπορούν να μένουν οι πάντες και από τα οποία θα ψωνίζουν,κάτι το οποίο θα καταστρέψει και την περιοχή και την φυσική της ομορφιά.Ή αν πάψει να ισχύει το άβατο,γενικά σαν κανόνας είτε σε αντρικές μονές είτε σε γυναικείες.Highly doubtful,και το βρίσκω δικαιολογημένο από την στιγμή που όσοι/ες πάνε να μονάσουν το κάνουν έχοντας συγκεκριμένες σκέψεις στο μυαλό τους.
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, θεωρείτε ότι αν επιτραπεί η είσοδος στις γυναίκες το Αγ. Όρος θα γεμίσει ξεοδοχεία και θα γίνει κάτι σα τη Λούτσα. Και σημειωτέον το Αγ. Όρος δεν είναι μονή αλλά περιοχή πολλών τεραγωνικών χιλιομέτρων στην Ελληνική επικράτεια, παντελώς αποκλεισμένη για τους μισούς Έλληνες πολίτες.
"...σχετικά με την απαγόρευση εισόδου στο Άγιο Όρος έχει να κάνει με τον σεβασμό της μοναστικής ζωής(και της αποχής από πειρασμούς)"Αποχή από τον πειρασμό του χρήματος και της πολιτικής εξουσίας πάντως δεν είδαμε. Όσο για τα περί σεβασμού της μοναστικής ζωής, είναι οι πρώτοι που τον πετούν στα σκουπίδια με τα έργα και τις ημέρες τους. Μονo όταν είναι να αποκλειστεί η είσοδος των γυναικών θυμάται το ιερατείο, και οι ζηλωτές του, το 'σεβασμό της μοναστικής ζωής'. Και γιατί παρακαλώ η επίσκεψη/παρουσία γυναικών καταστρέφει τον 'σεβασμό της μοναστικής ζωής', η τον καθιστά αδύνατο (αν, όπως ισχυρίζεστε, δεν θεωρούν την γυναίκα 'σατανά); Όπως πάνε κάτι τύποι σαν τον Α. Σαμαρά εκεί θα πάνε και κάτι 'τυπησες' του ιδίου φυράματος. Όπως πάνε αρχιτέκτονες θα πάνε και αρχιτεκτονισες, Ιστορικοί Τέχνης, Βυζαντινολόγοι και των δύο φύλων, ευλαβείς Χριστιανοί και Χριστιανές. Γιατί δηλαδή θα έρθει ο Αρμαγεδδών αν μπορούν να επισκέπτονται τα μοναστήρια οι γυναίκες; Πως επισκέπτονται μονές γυναικών τόσοι και τόσοι άνδρες; Ορμούν επάνω τους μήπως οι καλόγριες; Τόσο λιγούρηδες πια οι μοναχοί που στη θέα μιας γυναίκας ξεχνούν και όρκους και 'απεταξάμην' και την αφοσίωση τους στα θεία; Τότε μάλλον κάτι δεν πάει καλά με τους μηχανισμούς αφοσίωσης τους. Όσο για τα περί πειρασμού, είναι αδιανόητο να θεωρείται κάποιος αφοσιωμένος στην μάχη κατά της αμαρτίας μόνο και μόνο επειδή δεν έχει την ευκαιρία να αμαρτήσει!!! Και ας μην μιλήσουμε για την εμετική βασική προυπόθεση του όλου επιχειρήματος που εξισώνει την γυναίκα με τον πειρασμό (την αμαρτία, τον δόλο, το ξελογιασμα). Σε κάτι τέτοιες ιδεολογίες, όσο μακρόχρονη παράδοση (και η δουλεία είχε μακρόχρονη παράδοση) και να έχουν, δεν δείχνω και δεν πρόκειται να δείξω κανένα σεβασμό. Όσο για τις αστείες σοφιστείες του είδους, μα που θα μείνουν οι γυναίκες, η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή, εκεί που μένουν και οι άνδρες που επισκέπτονται τις μονές. Δεν πρόκειται να βρέξει ορδές γυναικών (πατροπαράδοτη φαντασίωση του ιερατείου και των θιασωτών του), όπως οι άνδρες επισκέπτες κάνουν αίτηση εισόδου έτσι θα γίνει και με τις γυναίκες. Αλλά επειδή το ιερατείο είναι παμπόνηρο θα πρέπει να του επιβληθεί ποσόστωση, 50-50, στις άδειες εισόδου. P.S. Γίνεται σεβαστή η μοναστική ζωή με την επίσκεψη κάτι τυράννων σαν τον Πούτιν αλλά θα χαθεί ο σεβασμός αν πάει η Αρβελέρ;
Αχ...και ξαναλέω,το καθαρά θεωρητικό κομμάτι,έτσι λέει.Δεν λέω πως με βρίσκει σύμφωνο.Θέλω να μου πείτε σε ποια μονή γυναικών επιτρέπεται η ελεύθερη είσοδος στους άνδρες(εκτός του παπαδαριού) επί τη ευκαιρεία.Για το γαμώτο δηλαδή,γιατί θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.
@Ιδιώτης Έλα μεταξύ μας μιλάμε.Δεν έγινε καμιά αναθεώρηση της Βίβλου για να πεις πως ξαφνικά θα αλλάξει η νοοτροπία του ιερατείου.Το όλο θέμα ξεκίνησε σαν οικονομικό.Δεν σε υποψιάζει που μπορεί να πήγαινε;
Δεν υπάρχει καμιά τέτοια απόφαση του ΠΣΕ το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν έχει δικαιωδοσία. Πρόκειτε για φαντασίες παλαιοημερολογίτη μοναχου.
Εντάξει, τώρα μπορούμε να είμαστε ήσυχοι. Το μιαρό υπόλοιπο μισό της ανθρωπότητας θα μείνει μακριά απ' το άσπιλο Περιβόλι της Παναγίας, ώστε τύποι σαν τον Εφραίμ να προσεύχονται απερίσπαστοι για να συγχωρεθούν οι αμαρτίες μας.Και τώρα να με συγχωρείτε αλλά έχω να πάω στον Μάγο της φυλής να μου δώσει ένα ξόρκι για τον πονοκέφαλο...
Αφού δε σε νοιάζει όπως λες τι σε νοιάζει αν θα μπορούν να πάνε γυναίκες εκεί ή όχι; Πολύ εγωιστικό μου ακούγεται. Ας δείχνατε όλοι εσείς τον ίδιο ζήλο στην πώληση νησιών και αιγιαλού, που θα γίνουν άβατα από τους ιδιώτες για όλους εμάς, με αυτόν για το Άγιο Όρος και θα είχαμε σωθεί. Λες και χέστηκαν οι περισσότεροι αν θα πάνε ή όχι εκεί. Σιγά την Ίμπιζα!
Καταρχήν που ακριβώς λέω πως δε με νιάζει; Θα ήθελα να πάω με τη γυναίκα και το παιδί μου στο Αγ. Όρος αλλά δε μπορώ.Δεύτερον σε ποιους ακριβώς με έχεις κατατάξει; που ξέρεις αν συμφωνώ ή όχι με την πώληση αιγιαλών; Και τρίτον στην Ίμπιζα δεν έχω πάει, αλλά στο Αγ. Όρος έχω πάει και σε πληροφορώ δε συγκρίνεται σε φυσική ομορφιά με την Ίμπιζα. Τέλος θεωρώ γελοιότητα να απαγορεύεται - με απαγόρευση θεσμικά κατοχυρωμένη απ' το ελληνικό κράτος- στο όνομα ενός φανταστικού θεού η είσοδος σε οποιαδήποτε περιοχή της επικράτειας με κριτήριο αν γεννήθηκες με τρύπα ή τσουτσούνι ανάμεσα στα πόδια σου...
Αν δεν πιστεύεις στον φανταστικό θεό δε βρίσκω κανένα λόγο να πας στο Άγιο Όρος κι ιδίως με την οικογένειά σου. Τι έχει να προσφέρει τουριστικά εκτός από τα μοναστήρια; Θα βαρεθείς τη ζωή σου. Εκτός κι αν εννοείς να αναβαθμιστεί και τουριστικά έτσι ώστε να χάσουμε και το τελευταίο παρθένο κομμάτι γης στην Ελλάδα, κι έτσι δίπλα στα μοναστήρια να έχουμε κι ένα beach bar που θα προσφέρει ποτά σε όσες κάνουν στοματικό στους θαμώνες. Ακούγεται δελεαστικό όντως...
@trollolo Εντάξει λοιπόν, αφού δεν βρίσκεις εσύ κανένα λόγο τι θέλω κι εγώ τώρα να επιμένω να επισκεφτώ με την οικογένειά μου το Αγ.Όρος. Άσε που αν επιτραπεί η είσοδος σε γυναίκες υπάρχει ο κίνδυνος να διεξάγονται αγώνες πεολοιχίας δίπλα στα μοναστήρια, όπως λες. Επικίνδυνα αυτά τα θηλυκά...
έχω την εντύπωση ότι απερίσπαστο τον Εφραίμ τον αφήσανε δημοσιογράφοι, δικαστές και κυβερνητικοί - οπότε εκεί τα παράπονα... Επίσης θυμάμαι ότι ευρωπαίοι αναλυτές είχαν επισημάνει πως οι υπογραφές του πρεσβύτερου Καραμανλή (ο οποίος μάς έχωσε στο ευρωπαϊκό μαντρί - μεγάλη η χάρη του κι αυτού και του Σημιταρά του Ελαιοφόρου), καθυστέρησαν κανα δίμηνο μέχρι να κατοχυρωθεί για πάντα με όλες τις ευρωπαϊκές νομικές φιοριτούρες το αυτοδιοίκητο του Περιβολιού της Παναγίας, οπότε η κλάψα περιττή (και η "ισότητα", προφάσεις εν αμαρτίαις, αρνηθείτε να πληρώνετε φόρους για να μισθοδοτείται το παπαδαριό κι εδώ είμαστε...)
Το Άγιο Όρος αποτελεί αυτοδιοίκητο τμήμα εδώ και κάτι αιώνες.Αναγνωρισμένο και από την Ελληνική νομοθεσία και από την Ευρωπαϊκή και προστατευμένο.Βάλτε τα με την Ε.Ε. τώρα,γιατί μέχρι χτες της κάνατε τεμενάδες,αφού κόπτεστε τόσο.Μπα,ε;
''το Άγιον Όρος ανήκει στους οικιστές του και ουδείς μπορεί να εισέλθει σε αυτό χωρίς την άδειά τους, πόσο μάλλον να αλλάξει τους κανόνες του''. Τότε να σταματήσουν να χρηματοδοτούνται, αστυνομεύονται, θεραπεύονται και να ασφαλίζονται από το Ελληνικό κράτος αλλά από τους οικιστές του.